Slagroom uit slagroommachine: listeria?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door XloveX, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind t ook altijd zo irritant als je in een restaurant een tosti besteld, en er dan zo'n bord vol sla bij krijgt. Ik vraag altijd zonder versiering op t bord want weet nooit of ze t wassen of gewoon erop kwakken.

2. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buiten de deur eten is sowieso lastig vind ik.
    Laatst bij een broodjeszaak gevraagd of de tonijnsalade vers was, zei ze: ik pak wel even een nieuwe bak.
    Heel lief natuurlijk, maar als ik het niet gevraagd had had ik waarschijnlijk een restje op mijn broodje gekregen.

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik wist trouwens niet dat paté ook niet mocht...mag smeerworst dan weer wel? Slagroom uit een apparaat zou ik niet zo snel nemen en soft of schepijs in de zomer ook niet...ja misschien bij de Mac...maar neem wel liever een waterijsje..ik was ook nooit panisch over eten tijdens de zwangerschap...
    Maar je hoort het de laatste tijd toch wel regelmatig dat er eten is besmet met listeria bacterie...pas nog werden allen filet americans vd de AH teruggeroepen omdat het de listeria bacterie bevatten.
    Je zou het maar op je brood hebben genomen..

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Pate en smeerworst mogen wel, maar beperkt. Er zit veel vitamine A in en dat is niet goed. Ik eet beiden wel, maar niet te vaak.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36

Ja dar wist ik maar het bevat dus niet de listeria bacterie? Omdat het wordt vermeldt in de link van ts die specifiek over de listeria bacterie gaat..

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb nog niets gehoord over listeria bij leverworst. Het gaat om de hoeveelheid vitamine A.

7. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee paté gaat echt alleen om vitamine A :) Dat is niet goed als je daar teveel van binnen krijgt. Maar 1 broodje per week kan geen kwaad.

8. daanvld

daanvld Actief lid

22 okt 2015
    149
    0
    0
    Schiedam
    Ik eet gewoon waar ik trek in heb. Behalve rauw vlees. Maar heb ik trek in softijs dan eet ik dat gewoon. Je mag zoveel niet. Ze kunnen beter lijst maken met wat wel mag zijn ze sneller klaar :)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dat dat echt reuze meevalt. Geen rauw vlees. Geen rauwe eieren. Rauwe groenten wassen voor gebruik. Geen alcohol. Al de rest met mate.

10. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Het gaat vooral om de dodelijke straling bij een magnetron. En lijkt me dat half koude poffertjes/pannenkoeken niet echt lekker zijn. Als mensen hun gezonde verstand gebruiken en goed verhitten is er niks aan de hand. Bijv bij verwarmen in de oven goed opletten dat het door en door verhit is, zoals bijv gerookte zalm.

11. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik vind het ook reuze meevallen. Veel zwangeren kruipen snel in de slachtofferrol, met of niks meer mag terwijl er genoeg lekkere (en ook gezonde!) alternatieven zijn. Rauw vlees at ik toch al nooit by the way, al die mogelijke parasieten en BSE.

En ook opletten met voorverpakte gerookte vis. Maar goed, even goed opwarmen in de oven (heerlijk op een boterham!) en niks aan het handje ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet warm genoeg voor listeria betekent niet dat je koude poffertjes hebt. Als je listeria dood wil hebben moet je het boven 75 graden verwarmen, maar bij 60 graden zijn je poffertjes toch goed warm. Soms is gezond verstand niet genoeg, want je kan niet overal verstand van hebben.
    Maar goed, de kans dat kant en klare poffertjes of pannenkoeken besmet zijn is heel klein geloof ik. Ik zou ze nog liever in de pan opwarmen en dan goed verhitten, dan weet je met meer zekerheid of het goed verhit is geweest, want een magnetron verwarmt dus niet gelijkmatig. Maar beter (en vooral veel lekkerder) bak je gewoon zelf je pannenkoeken en poffertjes ;)

13. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik eet en drink vanaf het begin van mijn zwangerschap al softijs, milkshakes, mcflurrys maar vooral slushpuppys waar verslaafd aan ben. En dat kun je ook gewoon blijven eten/drinken als de machines maar vaak worden gebruikt zoals vele reacties hierboven al zeggen. En qua eten wat je niet mag hebben mag je best met mate nemen dat kan echt geen kwaad

14. Veera

Veera Niet meer actief

En geen rauwe/gerookte vis van de supermarkt ;) . Maar ik vind t inderdaad ook wel meevallen. Het probleem is meer (als ik t forum zo zie) dat vrouwen niet goed weten in welke producten bepaalde dingen verwerkt zitten en daarom niks meer durven te eten.
    Ook wordt vaak gedacht bijv perongeluk 1 rauw ei=salmonella oplopen of rood vlees=listeria oplopen terwijl die kans enorm klein is dat je ook daadwerkelijk ziek zal worden

Deel Deze Pagina