Vieze oven

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

Ik walg best van mijn oven. Hij is ruim een half jaar oud maar ziet eruit alsof hij jaren oud is. Ik neem hem na gebruik altijd af ( ik gebruik hem erg weinig) maar toch is hij vies. Aan de achterzijde zit een een zelfreinigende laag..het lijkt wel alsof het daar af komt.

Iemand goede schoonmaaktips?

2. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    schaaltje met citroen in water even in de oven zetten,oven laag.
    je kunt het vies er dan zo afvegen.

Succes.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Je hebt ook speciale ovensprays. Opspuiten, even in laten trekken en een groot deel van de viezigheid kun je er dan ook zo afvegen. Maar die tip van de citroen ga ik zelf ook een keer proberen.....

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb ooit eens bij de Action een spuitbus opgehaald om ovens mee te reinigen. Perfect spul, spuit je erin en 2 minuten later veeg je alles zo eraf. Weet alleen niet of jullie een Action in de buurt hebben, maar het heet Actiff..

5. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    spuitspul van muscle....dat is echt superspul ff laten inwerken...en daarna alleen nog afnemen met een spons; je hoeft niet te boenen...

1 nadeel geloof dat t inademen ervan weer niet als te best is...dus ff lekker luchten...

6. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    M'n moeder heeft laatst de oven schoongemaakt met Wittereus keukenreiniger, en hij zag er weerals nieuw uit!

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Die bedoelde ik inderdaad. Kon ff niet op de merknaam komen. En was te lui om hier ff in de kast te kijken. ;)

Wat ik me alleen afvraag met dat spul, is of je eigenlijk wel in die gaatjes mag spuiten in de oven/ magnetron. Ik spuit er meestal wel gewoon op, want daar zit dan ook een vies laagje op. Maar of dat mag/ kan, ik weet het niet. :(

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik lees even mee.
    Ik moet ook écht mijn oven schoon gaan maken, want hij ziet er niet meer uit. Maar ik gebruik volgens mij verkeerd spul, want ik moet dus wel altijd schrobben en boenen om het schoon te krijgen.

Een gewone citroen bedoel je dus? Geen citroensap?

9. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    inderdaad het spul van action!
    werkt als een tirelier!!

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    heb ook wel eens van dat Muscle gebruikt maar kreeg lang niet alles eraf. Daarbij vind ik het daarna zo chemisch ruiken en dat slaat dan weer op het eten :(

11. Lidy

Lidy Actief lid

5 feb 2007
    200
    0
    0
    schaaltje met amonia in de oven zetten, een nachtje wachten en het gaat er vrij gemakkelijk af.

12. Truus21

Truus21 Niet meer actief

En is nog spotgoedkoop ook, volgens mij maar 1 euro en een beetje!

13. bezorgde

bezorgde Actief lid

18 okt 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Hier ook de allerbeste ervaring met amoniak.
    Zet je over even op 150 graden en zet er dan bv een ovenschaal in met amoniak en giet ook wat op de bakplaat.
    Het stinkt wel even heel erg maar na een halfuurtje is het al bijna weg.
    Zet dan de oven uit en laat het minstens 12 uur zo staan.
    Alles vliegt eraf! Doe meteen de pitten van je gasfornuis er evt bij en gebruik daarna een brillo sponsje om licht te schuren.

14. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    groene zeep er 24 uur inzetten en dna afnemen met amoniak.
    Maar wij hebben zelf van dat Muscle spul gehaald bij de Coop, werkte ook goed, en hij is als nieuw :D

Deel Deze Pagina