Zoontje wil niet tot weinig drinken behalve flesvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kattevrouw, 16 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Hey,
    Ik zit met een dingetje waar ik mij een beetje zorgen over maak.

Mijn zoontje van 1 jaar oud drinkt overdag weinig tot bijna niets. Smorgens krijgt hij een fles van 180 cc en savonds voor het slapen gaan drinkt hij een fles van 210 cc maar gedurende de dag krijg ik er bijna niks in. Heel soms neemt hij 3 slokjes water/thee/waterige roosvisee maar daar is hij dan gauw klaar mee en begint boos te slaan en probeert de beker of fles uit mijn handen te slaan. Dus tussen de middag krijgt hij 120cc warme normale halfvolle melk en dat gaat dan wel...
    Nu is hij 2 weken terug heel erg ziek geweest (had een hevige buikgriep waardoor hij alles wat hij binnen kreeg net zo hard weer uit kotste, plus hij was aan de zeer waterige diarree en koorts) Hij wilde toen wel veel drinken en het maakte niet uit of het nu water of iets anders was. Ook heeft hij ORS gehad omdat hij niks binnen hield om toch maar wat suikers en mineralen binnen te krijgen. Drinken was geen probleem, maar sinds dat hij na 5 dagen weer beter is wil hij de avond fles van 210cc ook zo goed als niet meer. Hij drinkt mischien de helft en daarna slaat hij de fles weer weg.
    In theorie zou ik de laatste fles kunnen laten vallen omdat hij wel goed eet, maar ik houd het nog aan omdat ik het idee heb dat hij toch wat vocht moet binnen krijgen.

Ik zit momenteel met mijn handen in mijn haar en heb geen idee hoe ik mijn mannetje wat kan laten drinken!

Wie heeft hier ervaring mee, en mischien tips?

Liefs!

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Naar he, als ze amper drinken...
    Je kunt niet meer doen dan aanbieden, als hij niet wil zal hij wel geen dorst hebben, op voorwaarde dat hij niet ziek Is natuurlijk. Uitdrogen gaat snel, daarmee bedoel ik te zeggen dat als hij na een dag of vier zo weinig drinken nog vrolijk rondhobbelt, het blijkbaar toch genoeg is. Je kunt extra fruit geven voor het vocht, en je kunt ook eens een rietjesbeker of tuitbeker proberen, dat hielp hier toen wel; zelluf doen.

3. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik zou ook zeggen dat wanneer hij geen vormen van uitdrogingsverschijnselen heeft, hij blijkbaar toch genoeg binnen krijgt.
    Zelf ben ik ook nooit een natnek geweest (zoals ik dat noem). Ik drink nog altijd "te weinig" volgens de normen, maar ik heb gewoon geen dorst en mijn hydratie is prima.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    hier precies hetzelfde verhaal. Ik accepteer het gewoon. Op dit moment is ze niet lekker en drinkt ze nog haar flesjes niet leeg ook.

5. Kattevrouw

Kattevrouw Actief lid

27 jun 2013
    122
    0
    16
    Helaas is het zelf doen ook geen optie. Als ik de tuitbeker geef met antilek-systeem erin dan komt er uberhaupt weinig uit, en mijn zoontje loopt ook alleen maar op het tuutje te bijten, en al haal ik dat antilek-systeem eruit dan gaat ie er mee schudden en houdt hij het op z'n kop zodat alles op zijn broek en de grond komt, en een rietjes beker heeft hij gewoon niet door dat je daar uit kan drinken. Het is vooral leuk speelgoed waar hij mee kan scchudden en op kan bijten. 😵

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Mijn kinderen dronken amper wat, toen we flessen gingen afbouwen. Ik heb het los gelaten. Ze waren vrolijk, gezond en hadden regelmatig natte luiers. Gewoon vrijblijvend aanbieden, willen ze niet? Dan niet. In ieder geval niks forceren. Een gezond kind droogt zichzelf echt niet uit.
    Met een ochtendfles, een flinke fruithap en iets van yoghurt komen ze al een heel eind.
    Hier zijn ze vanzelf meer gaan drinken.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Je kunt wat extra yoghurt geven en/of extra fruit. Via voeding krijgen ze vaak ook een hoop binnen.

Weet trouwens niet hoe lang je al probeert met een tuitbeker, maar hier duurde het ook een tijdje voor ze door had hoe het moest. Wat nog wel eens hielp was wat diksap aan het tuitje smeren. Dan zoog ze dat eraf en kwam er ook drinken uit.

8. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Hier ook gehad, op de opvang dronk ze zelfs helemaal niks overdag. Paar maanden later dronk ze weer 'normaal' en had ze ook weer vaker op een dag dorst.

9. Veera

Veera Niet meer actief

Flessen steeds wateriger maken ?

10. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik zou de grote fles 's ochtends en 's avonds vervangen door een kleiner bekertje melk. Gewoon een tuitbeker of open beker na de boterham. Nu zit hij waarschijnlijk nog vol van die grote fles 's ochtends. Hij krijgt nu ook bijna het dubbele van de aanbevolen hoeveelheid zuivel voor een dreumes (300ml, dat is inclusief yoghurt en boter).

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier is het nog steeds zo.....
    Ik probeer in ieder geval 1x per dag pap te geven van 250ml, anders drinkt hij echt te weinig.
    Max 150ml drinkt hij zelf op een dag. Melk vind hij af en toe lekker, limonade vies (dan gooit hij zijn tuitbeker weg), water gaat nog het best.

Ik probeer in de ochtend pap te geven, dan iig een uitgeperste sinaasappel met banaan rond 10 uur. In de middag krijgt hij warm eten met water ernaast maar hij drinkt dan amper. Ik verdun zijn vla dan met water als hij weinig heeft gedronken.
    Daarna krijgt hij een koekje oid en kan hij altijd bij zijn drinken. Bij het brood eten drinkt hij ook weinig. Als ik vind dat hij weinig heeft gedronken bij het eten krijgt hij nog wel eens wat verdunde vla toe.

Verdund sinaasappelsap met een ligakoekje wil nog wel eens goed naar binnen gaan.

Jammer he? Je blijft je afvragen waarom en hoe ze toch meer gaan drinken.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou ik ook doen..niet fv blijven geven omdat hij weinig drinkt, want het verandert ook niet op die manier. En als hij s avonds gewoon eet, dan nog 210 cc op 1 jarige leeftijd:$.

Veel kindjes moeten wennen aan de smaak van wat anders. Bij de 1 gaat dat sneller als bij de ander. Even vol blijven houden en bedenken dat hij door groente en fruit ook vocht binnenkrijgt.

Deel Deze Pagina