We gaan binnenkort EINDELIJK verhuizen naar een grotere woning! En dan komt ook eindelijk de vaatwasser. Nu ben ik een beetje aan het orienteren, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waar moet ik op letten? Welke hebben jullie? EN zijn jullie er tevreden over? Ik wil het liefst eentje met RVS look
Wij ook. Zelfs een extra kleine. Zetten hem gewoon elke avond aan. Ik hoor dat sommige mensen hun vaat voor moeten spoelen, dat lijkt me verschrikkelijk, daar heb je toch juist een vaatwasser voor? Hier alleen voorspoelen bij extreem vieze pannen, ovenschotels en schaaltjes pap.
Wij hadden er in ons vorige huis eentje van bosch en daarin hoefden we echt helemaal niets voor te spoelen. De smerigste ovenschotels werden gewoon schoon in dat ding. Wat je in ieder geval niet moet doen, is Whirlpool: als er iets kapot gaat, zijn de onderdelen megaduur en kun je bijna net zo goed een nieuwe kopen...
Wij hebben net een Bosch Silence weggedaan. Het was een top vaatwasser! We hebben nu een Siemens, de nieuwste van de nieuwste. Maar vooral qua drogen kan hij niet tegen onze Bosch op. Een voorspoelen? Dat hoeft toch hopelijk bij geen één vaatwasser meer?? Hij was vrijstaand...maar geen RVS look....
als je niet speolt heb je alle etensresten in de vaatwasser.... dat ruikt, ik ruik het altijd als mensen niet spoelen....ik spoel alles niet brandschoon maaer wel zo dat de etensresten weg zijn....
heb een bosch gehad die was erg fijn, nu een dure whirlpool echt shitding steeds allerlei lekkages heb zelfs mijn parketvloer moeten laten vervangen ( wel door verzekering vergoed gelukkig)! lees dus even mee want wij willen ook een nieuwe.... denk weer een bosch maar daar heb je zo veel soorten/types in.....
Ik zou ook niet voor een whirlpool gaan. Die van ons hebben we vier jaar, van de Ikea, en alleen nog maar problemen mee gehad. Toen ik eens ging googlen op 'storing vaatwasser' oid kwam ik vrijwel alleen maar klachten over whirlpool tegen.. Op dit moment hebben we een heel oud beestje van bauknecht staan, omdat de whirlpool weer gemaakt moet worden. Die werkt als een trein. Maakt beter schoon dan de whirlpool. Ik vind het op zich wel meevallen hoe duur de onderdelen van de whirlpool zijn, maar ik zou dan ook niet weten hoe duur onderdelen bij andere merken zijn.
Ook wij hebben er eentje van Ikea (Whirlpool). In vergelijking tot onze vorige (weet het merk niet meer) absoluut geen aanrader. Alles is wel schoon, maar het komt er nooit droog uit. Nu is deze ook niet vrijstaand, maar sla Whirlpool maar over .
Bosch/Siemens zijn eender.. Bosch is alleen ietsjes duurder. Dat er verschil in droogkwaliteit zit, heeft meer met het type te maken dan het merk.. Zelf heb ik een Siemens, TOPding. Hiervoor een Bauknecht, dat dus NOOIT meer.. Ben helemaal een beetje van de Siemens sinds ik van dit merk een wasmachine en droger heb aangeschaft (alweer zo'n 10 jaar geleden). Het is gewoon een stukje Duitse degelijkheid. Geen problemen mee, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen, mocht dit nodig zijn (evenals die van Bosch dus)..
Ok, geen Whirpool dus. Ik zat idd ook te kijken naar Bosch (hebben zowel mijn moeder als schoonmoeder en zijn beide tevreden) of Siemens (vind ik er mooier uitzien). Bedankt voor de reacties! Nog meer tips?
Bauknecht zou ik zéker niet aanraden. Wij hebben twee keer een tweedehands Miele gehad, zonder problemen, echt oude beestjes. In onze nieuwe keuken een Bauknecht, de eerste heeft er 14 maand ingezeten, na 5 keer stuk te zijn geweest een nieuw apparaat gekregen. Die staat er nu sinds juli in en is pas weer kapot gegaan, net weer gerepareerd, moet je 1,5 week wachten en met het handje wassen, voordat ìe gemaakt wordt...
Hier ook een whirpool, maar nu hij een alf jaar uit de garantie is, is er een stekkertje doorgebrand. Dit konden ze maken voor 115!! Ook moesten we eigenlijk betalen voor de diagnose, maar na wat gezeur van onze kant hebben ze die gratis gedaan. We hebben hem uiteindelijk zelf kunnen maken, maar hier dus nooit geen whirpool meer. We hebben er ook de droger wpen wasmachine van, maar ook die doen niet wat ze moeten doen.
Neem nooit een Whirlpool! Hier zat een Whirlpool vaatwasser ingebouwd toen we het huis kochten. Wat een ramp, moest alles voorspoelen en het kwam er niet schoon en nat uit. In ons vorige huis hadden we een Siemens, topapparaat. Dus die Whirlpool hebben we snel de deur uit gedaan en weer een Siemens aangeschaft.
Hier ook een Bosch, wel een witte. Schraap wel altijd even de etensresten eraf, maar voorspoelen niet.
Wij hebben een inbouwkeuken met de vaatwasser van Whirlpool en zijn daar zeer tevreden over, er zit startuitstel op dus ideaal
Etensresten gaan in de vuilnisbak, niet in de vaatwasser En je moet natuurlijk regelmatig de filters schoonmaken en de rubbers van de vaatwasser. Sommige mensen weten dat helemaal niet.