Pffftttt... Zoontje van 2 maanden heeft bijna 40 graden koorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Lindangel, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, ik zit me hier even verschrikkelijk op te vreten...

Mijn zoontje (vandaag precies 2 maanden) was vandaag wat rustiger dan de afgelopen dagen. Vanmiddag vond ik hem een beetje warm. Temperatuur opgenomen en 37.4, dus niets aan de hand.

Net was ik hem aan het voeden en vond ik hem toch wel heel erg heet. Ik ging hem verschonen, toch maar weer de thermometer gepakt: 39.8 graden koorts!!! :(

Direct de hap gebeld en we moesten meteen komen. Maar omdat we nog een zoontje hebben kunnen we natuurlijk niet allebei. Mijn vriend was nog aangekleed en is ook iets koelbloediger dan ik (ook met autorijden) dus die is nu heen. Maar nu zit ik dus thuis alleen op de bank te wachten.

Jeetje, ik ben er helemaal misselijk van gewoon. Ik hoop dat het allemaal meevalt...

2. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    Jeetje sterkte :( laat iets weten als je meer weet
    Groetjes jamy

3. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    heel veel sterkte met het wachten en je zoontje en dat hij weer gauw beter is

4. MHMW

MHMW Niet meer actief

Goed dat je meteen de HA hebt gebeld! Hopelijk knapt jullie mannetje snel weer op. Sterkte.

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Sterkte meid!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Jeetje wat een spanning.... ik duim voor je.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties!

Toch wel fijn dat ik even mijn ei hier kwijt kan...

De vpk van de hap zei wel dat hij eventueel ook naar de kinderarts moet. Als ze het niet weten, denk ik ofzo. Gelukkig wonen we vlakbij het ziekenhuis, dus dan ga ik zelf wel.

Maar ik hoop natuurlijk heel erg dat hij gewoon zo lekker naar huis komt.

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Sterkte, goed dat je meteen hebt gebeld.

Ik hoop dat het meevalt.

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, had net de ha aan de telefoon en die zag niets opvallends. Ze denkt dat het 'gewoon' een virusinfectie is, maar ze overlegt nog wel even met de kinderarts, omdat het ongewoon is dat een baby van twee maanden koorts heeft.

Ben wel een beetje gerustgesteld, maar ik wil mijn mannetje nu wel heel graag bij me hebben...

10. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ooo wat vreselijk :(
    sterkte meid!

Fijn dat ze nog wel ff overleg pleegt met de kinderarts.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, mijn vriend is toch onderweg naar de kinderarts. Ze namen toch liever het zekere voor het onzekere... Ze gaan waarschijnlijk even bloedprikken en urinetesten. Dus dat kan wel een tijdje duren vrees ik.

Maar zoals gezegd: de ha heeft alles gecheckt en niets gevonden. Ze denkt dat het gewoon een virus is. We moesten er vanuit gaan dat het allemaal meevalt.

Aan de ene kant wel geruststellend dus, maar nu wil ik mijn schatje eigenlijk wel gewoon weer in mijn armen hebben... :(

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja kan me voorstellen.....

hopelijk is alles in orde!
    wel fijn dat de KA het ook nog even na checkt!

sterkte voor jullie!

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, intussen lig ik in het zkh... Hij moet toch blijven ter observatie. Alle waardes (bloed, urine en hersenvocht) waren wel goed gelukkig. Het lijkt dus vooralsnog alleen maar voor de zekerheid dat hij moet blijven.
    Hij is gelukkig wel alert en drinkt goed aan de borst. Ik heb er dus wel een beetje vertrouwen in.

(Wat alleen wel door mijn achterhoofd speelt is dat mijn zusje vrijdag gaat trouwen... Ik weet dat het nu even niet belangrijk is, maar ik zie er wel tegenop haar te vertellen dat ik nu in het zkh zit...)

14. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Jeetje wat heftig en schrikken voor jullie! Sterkte hoor!

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Devin had hoge koorts bij 6 weken. en ineens zagen wij een loopoortje dus meteen de ha post gebeld. Dat bestond niet zeiden ze maar als ik twijfelde mocht ik langs komen. Ik zeg 'ik kom meteen'. Daar aan gekomen zagen ze dus idd dat ie een loopoortje had. Meneertje had toen een middenoorontsteking. Sterkte!

16. liena

liena Fanatiek lid

21 feb 2008
    1.900
    0
    0
    Leidster kinderopvang
    Noord Holland
    Heey meid

Wat goed dat je meteen de HA post hebt gebeld en fijn dat ze je serieus nemen. Hoop dat het allemaal meevalt en jullie strakkies samen weer naar huis kunnen.
    En ik zou je zus gewoon bellen hoor, ze begrijpt het vast wel. Je kan er niets aan doen. Als je mijn zus zou zijn dan wist ik het wel;). Het is een goed teken dat je mannetje alert is dus wie weet valt het mee.
    Dikke knuffel Liena

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat sneu, hopelijk knapt je kleintje snel op.

Heel veel beterschap gewenst

18. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    :p
    Fijn is het dat er meteen actie ondernomen wordt. Beterschap voor je zoontje, sterkte voor jou en je man.

Enneh die trouwerij? Grote kans dat je zoontje dan alweer opgeknapt is. Bij die kleintjes gaat dat gelukkig heel snel.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hè wat naar, veel sterkte!

Lisa heeft met 10 weken in het ziekenhuis gelegen, had gewoon een virus, dus het kan wel, raar vind ik dat ze zeggen dat het eigenlijk niet kan, want waarom niet? Dat ze met hele kleintjes voorzichtiger zijn snap ik wel. Lisa was wel echt flink ziek,, voelde zich echt beroerd en was soms helemaal van de wereld. Grote bijkomstigheid was nog dat ze niet meer dronk en een sonde kreeg, dat zit natuurlijk ook niet lekker. Lisa is zo'n 4 dagen flink ziek geweest en heeft door de sonde uiteindelijk 2 weken in het ziekenhuis gelegen (en is toen met sonde mee naar huis gegaan). Ik hoop dat je vrijdag naar de bruiloft van je zus kan, als het in de buurt is kan je er altijd even heen natuurlijk, kan je man dan bij jullie zoontje blijven.

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Niet schrikken hoor. Ik heb altijd geleerd (en een vriendin van mij is KA) dat ze kindjes onder de 3 maanden met koort vrijwel altijd opnemen. Helemaal als ze niet precies weten waar de koorts vandaan komt.

Heel veel sterkte iig! En ik hoop dat jullie snel weer samen thuis zijn.

Deel Deze Pagina