slagroomtaart of kwarktaart als je 1 jaar wordt...?

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wat ik me nou afvraag: mag iemand die 1 jaar wordt al mee-eten van de slagroomtaart? Of is een stukje kwarktaart beter?

Groetjes,
    Hanna

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Zolang je het niet iedere dag geeft lijkt het me prima. Het is tenslotte feest. Ons meisje is vorige week 1 jaar geworden en heeft heerlijk zitten smullen van een stuk slagroomtaart.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Moet kunnen. Vanaf een jaar mogen ze best veel hebben.
    Ik zou alleen niet teveel geven, want straks is de kleine op haar verjaardag misselijk ;)

Wij hebben een stukje mochoutaart (met kersen en bastonjekoekjes) gegeven. En zelf laten prikken. Hij heeft een paar hapjes gegeten, en de rest wat heerlijk gesmeerd :)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je moet je op een eerste verjaardag toch niet gaan afvragen wat minder slecht is? (het is niet een kwestie van wat is beter maar hooguit... wat is minder slecht)... Kind is jarig en laat het lekker een beetje snoepen. Ik heb zijn taartje zelf gemaakt, er zal een beetje slagroom in, jam, biscuitcake en fondant. Hij heeft er misschien 3 happen van genomen... veel te zoet.. was ie helemaal niet gewend!

Vanaf 1 jaar mogen ze eigenlijk alles hebben (rauwe vleesproducten worden nog afgeraden maar dat duurt tot 10 jaar .... )

5. Alita

Alita Niet meer actief

wij geven hier absoluut een slagroomtaart..het is tenslotte maar een dag in het jaar dat je jarig bent!!!

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Wij gaan ook voor een stukje slagroomtaart. Op een het blad van de kinderstoel en meppen maar :D

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Slagroomtaart!!!! heerlijk vond ze het want ze krijgt het anders nooit. Ah joh, voor je eigen verjaardag zou je toch geen eet-regels moeten hebben? Lekker laten meppen in de slagroom!

8. Alita

Alita Niet meer actief

haha dat meppen zal hier wel niet gebeuren ik denk dat ze m gelijk helemaal opeet....want als het over eten gaat dan wordt ze bijna gek hahaha

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is het misdeelde kindje. Had geen slagroomtaart toen ze 1 werd. Ik denk dat ze er ook geen hap van had gegeten hoor ... als ik had gedacht dat ze er van zou smullen zou ik denk ik een verantwoorde cake zelf maken met eigengemaakte slagroom (met maar een klein beetje suiker). Dat echte mierzoete vind ik echt niet nodig. Ook niet als ze jarig is (alsof ze dat door hebben :D).

Inmiddels heeft ze meer oog voor lekker eten ... en de zelfgemaakte (lees: alleen chocolade, boter, eieren, suiker in vrij grote hoeveelheden) chocotaart op mijn verjaardag was al snel ontdekt.

Is dit bovenstaande consequent? Niet echt (behalve dat ze ruim een half jaar ouder was en maar een paar hapjes heeft gekregen) :D

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik zou een stukje geven dat net niet te groot, dus wat hij in principe helemaal op zou kunnen eten zonder echt misselijk te worden en daar hem lekker z'n gang mee laten gaan.
    Nog een half jaartje zal hij moeten wachten haha.
    Hij krijgt nu ook wel eens een heeeeeeel klein hapje slagroom en daar is hij echt gek op! ;)

Oh ja en wat voor taart.. Ik denk dat ik een mooie grote slagroomtaart laat maken. Hou me dus op dat moment niet bezig met gezond of ongezond.

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Hier gaan we voor de kwarktaart... ik vind zo'n enorme bom suiker niet nodig... en hij zal het echt nog niet missen hoor! en nu vinden jullie mij een ontaarde moeder... :p

12. Alita

Alita Niet meer actief

hahaha schandalig Noatje!!!! Dat moet toch iedereen voor zichzelf beslissen... heb hier ook lang over nagedacht maar nu maakt de bakker een klein taartje voor haarzelf met heel erg weinig suiker...

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier gewoon meegegeten met de taart die de gasten ook kregen, een slagraam/aardbeien taart

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons kregen Malou en Ruben op hun eerste verjaardag gewoon een stukje van de taart die voor iedereen was, slagroomtaart.

Maar ze hoefde het niet, prikten er even met het vorkje in en proefde heel eventjes met een vingertje van de slagroom, maar meer gebeurde er niet mee. Toen voor ieder een halve banaan genomen met een klein beetje slagroom (voor het feestelijke idee van papa ;)) en die hebben ze heerlijk opgegeten.

Volgende week worden ze 2 en ze krijgen weer gewoon een stukje slagroomtaart en hoeven ze het niet? Dan nemen we gewoon weer een lekker stukje fruit!

15. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nou dan ben ik vast in en in slecht want ik zie niet in waarom ik mijn meisje van 1 jaar een slagroomtaart moet geven omdat het feest is. Volgens mij is ze op die leeftijd net zo blij met een stuk fruit en een flink stuk pakpapier om mee te spelen......

Deel Deze Pagina