Hallo Dames, De onderwerp titel zegt het eigenlijk al... Is dit babyacne? Zie foto. Net was het ook heel erg vurig met rode vlekken. Zal proberen die foto ook te plaatsen... Dochter is vandaag 4 weken. Alvast bedankt...
Mijn dochter had het ook, net zo erg en vurig als de jouwe. Het kan van de hormonen komen, maar ik noemde het zelf voedingspukkeltjes. Ik ben bephanten erop gaan smeren en binnen een week was het weg. Nu af en toe nog een verdwaald pukkeltje, maar niet meer zo heftig als 2,5 week geleden.
Hier had die kleine man van mij het ook.. en nog wel heftiger ook en het is allemaal weg getrokken na een paar weken. Bij mij zeiden ze gelijk op het cb dat hij last had van baby acne.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad. Helaas is het bij ons overgegaan in zware eczeem 😔 Maar hij is dan ook genetisch belast. Grote kans dat het binnen een paar weken volledig is weggetrokken.
Hier ook al vanaf dat hij circa 4 weken is en hij heeft helaas ook 3 eczeem plekjes erbij (waar hij volgens het CB overheen kan groeien), maar als ik dat 3 keren per dag insmeer met vaseline dan is het minimaal. Op de acne doe ik helemaal niks, heb gemerkt dat als je daar iets opsmeert het alleen maar erger wordt, het beste is er helemaal vanaf te blijven, gezicht alleen met water wassen en verder niks, ook geen gezichtjescrème of zo. Baby-acne hoeft trouwens niet na een paar weekjes weg te trekken, ze kunnen het hebben totdat ze 4 jaar zijn, komt niet vaak voor maar het kan wel, F. heeft het ook al 10 weken maar niet zo erg als jouw kleintje.