Bah! Ik vind nu voor de tweede keer (in een paar weken - dat gelukkig wel) een slak in de keuken. Ik begrijp echt niet waar die vandaan kan komen. Hij zat op het aanrecht en daar zitten helemaal geen hoeken of gaten oid. En ik zie ook geen sporen. Wel staat op het aanrecht een bak die uit de koelkast komt (ziet er schoon uit maar goed) en de koelkast staat vol met groenten van de Turkse super. Niet dat ik die direct wil beschuldigen, maar de vorige keer dat ik een slak vond was het hetzelfde verhaal. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En hoe ik het tegen kan gaan? Het lijkt me overigens geen plaag want dit is pas de tweede keer dat ik er 1 zie en ik zie nooit sporen oid... Bah! Ik heb er gewoon helemaal jeuk van!
Ik wil nog even toevoegen dat het hier niet vies is! Sterker nog, ik had juist gisteren schoongemaakt! En wat ook vreemd is, is dat ik op internet lees dat slakken op zoek zijn naar eten, maar een stuk verderop op het aanrecht ligt een schaal met paprika en pompoen enzo, maar daar zat ie dus niet... Oja. We wonen wel in een oud huis (1910).
haha, ik lig in een deuk. Je hoeft zeker niet vies te zijn om ongedierte in huis te hebben hoor Maar wel vervelend. Nu ben ik heel makkelijk en zou het niet erg vinden als er een keer een slak in huis zit. Wij hebben ieder jaar wel een keer last van muizen, das pas irritant. Voor je die te pakken hebt
Hier wel sporen in de gang gehad van een slak. Op de deurmat. Kon hem niet vinden tot ik van de week snachts wat zag kruipen. Heb hem opgepakt en doorgespoeld. Ben er zo vies van. Heb er geen meer gevonden en den dat hij via de voordeur naar binnen is gekomen. Heb ook geen schuilplaats kunnen ondekken. Nu hebben we in onze tuin zowie zo wel slakken dus denk dat hij hier gewoon verdwaalt was. Het is dat hij sporen achter had gelaten anders had ik hem nooit betrapt. Denk dus gewoon een verdwaalde slak
Ja, muizen hebben we ook wel... :-S. Maar bijna niet in huis, meer achter de plinten ed. En als we dan de gaten dichten of wat doosjes plaatsen zijn ze zo weg. Maar ik heb dus geen idee waar die slakken vandaan komen. Of er meer zijn oid.
Wij hebben ook wel last van slakken in de tuin. Maar dat zijn andere (met huisje) EN onze keuken ligt midden in het huis, zo'n 7 meter vanaf de achterdeur. En ik heb dus geen spoor gezien...
Blehhhh. Nou, de eetlust is mij compleet vergaan. Het is dat ik moet ontbijten voor de bv, anders had ik geen hap door mijn keel gekregen.
Wij hebben nooit slakken binnen gehad, zou ook niet weten waar ze binnen zouden kunnen komen, maar goed, dat vragen jullie je dus ook af . Wij hebben wel veel slakken buiten, de kinderen zijn nu zo ver dat ze meteen in de Hosta gaan zoeken naar slakken. Wij zetten ze dan terug in de tuin, dus niet zo gek dat ze elke ochtend weer in de Hosta zitten
Wij hebben een enkele keer een naaktslak in de woonkamer.. Altijd bij het afstapje van de kamer naar de keuken, maar daar kunnen ze niet vandaan komen.. Vorige bewoners zijn familie van ons en zij hebben het ook jaaaaaren gehad.. Alleen met vochtig weer, kan zo 5 weken tussen zitten.. Geen idee waar ze weg komen..