Hallo dames, Vanavond ga ik prikkertjes maken. Nu was ik even op internet aan het kijken of mijn zusje (zwanger) ook cervelaatworst mag eten. Alleen, ik heb niet echt een eenduidig antwoord gevonden. Wie weet of je dat als zwangere mag eten?
ja ik las ergens dat het eraan lag hoe het bereidingsproces is gegaan. Als het gefermenteerd is mag het bijvoorbeeld niet...maar wat is dat? Het heeft iets te maken met de listeriabacterie..maarja zoals ik al aangaf geen eenduidige antwoorden. De ene site zegt wel..de andere niet.
is salami rauw vlees dan? ik heb het nooit geweten en zelf de arts wist het niet hij zei alleen goed doorbakken vlees en geen rauwe kaas. heb het best veel gegeten maar is het nu gevaarlijk voor mn kindje?
Volgens de verhalen zou het niet meer mogen salami enzo. Maar over 10 jaar mag je mischien ook geen brood meer eten! In de jaren is er zoveel op het NIET lijstje gekomen.
Las gster nog dat het eigenlijk niet mag ivm listeriabacterie. Maar vind wel dat het een beetje overtrokken is.
uhm in mijn zwangerschap heb ik augurken met salami gegeten ! heerlijk en geen problemen mee gehad en idd ik heb ook gehoort je mag geen mayo want zitten rouwe eieren in idd wat iemand al zeg over 10 jaar mag je leven op water mag je niet eens brood meer ik nam het allemaal niet te serieus alleen rauw vlees heb ik niet gegeten
Met salami is dat volgens mij meer met zelfgemaakte salami ofzo, ambachtelijke ergens in Italie of whatever. Idem voor mayonaise, uit de winkel is niet rauw.
Volgens mijn verloskundige mocht het wel. Het is hoe dan ook gewoon bewerkt (tenminste wat je uit de winkel haalt) En volgens mij geld dit zelfs voor sommige soorten "rauwe" ham. Maar het is inderdaad lastig, want je mag volgens site 1 alleen brood en water, en volgens een andere mag je bijna alles behalve de bekende dingen (rauw vlees, voorverpakte vis e.d.) Ik zou het dus gewoon doen!