Wat is er met de hond van mijn ouders aan de hand?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1979, 24 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja, ik weet dat ze naar de dierenarts zouden moeten gaan, maar dat willen ze niet... paar weken geleden was er nog niets aan de hand. En ze weten ook niet zo goed wat een dierenarts kan doen. Hond is 11 maar wel oud zeg maar, ze zullen er niet heel veel meer aan laten doen.

De hond van mijn ouders doet vreemd. Is een beagle (teefje) van 11 jaar oud. Ze is 1,5 maand geleden ziek geweest, spugen en lusteloos, at niets, dierenarts kon niets vinden dus ze heeft pijnstilling gekregen en na een week was ze weer de oude.
    Ze heeft van de week ergens een nachtje gelogeerd en sinds ze terug is doet ze raar. Ze loopt ietwat moeilijk, met een dikke staart tussen haar poten en als je naar haar toe loopt kwispelt ze maar loopt weg van je. Ze wil duidelijk geen contact. Ze staat vaak in een hoekje voor zich uit te kijken, alsof ze aan het ruiken is maar dat doet ze dan niet. Ik heb even aan haar gevoeld en dat vindt ze op zich prima, ze wordt niet boos. Ze voelt heel gespannen en een beetje dik/hard lijkt het, beeft ook een beetje als ik haar aanraak. Maar geen acute pijn. Bij het wandelen hijgt ze snel lichtjes en kwijlt ze wat. Ik hoor haar ook vaak een beetje smakken en slikken. Als ik haar een koekje wil geven luistert ze netjes naar commando's, geeft ook een poot (wel zwakjes) en vindt het koekje zo te zien wel lekker. Ze eet verder ook goed. Als ze buiten andere honden tegenkomt reageert ze wel op ze en als ze de kans krijgt eet ze dingen van straat. Dus wat dat betreft voor haar wel normaal gedrag ;). Maar ze zit duidelijk niet lekker in haar vel en gedraagt zich raar. Iemand een idee wat dit kan zijn? Bekijk bijlage 538826 Bekijk bijlage 538827 Bekijk bijlage 538828

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gezien de leeftijd kan het een vorm van dementie zijn of misschien heeft ze een hersenbloeding gehad, gezien haar gedrag.

de DA hoeft haar net persé te behandelen, maar een diagnose ivm haar gedrag zou wel fijn zijn. obv die diagnose kunnen je ouders dan bepalen wat ze willen doen

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ik denk dat iedereen wel kan gaan gokken wat er met dat beestje aan de hand is, maar dat je daar uiteindelijk niets mee opschiet. je enige optie is een dierenarts, willen je ouders dat niet, dan ben je klaar. het enige wat je zou kunnen doen is je ouders overhalen om toch te gaan, of aan te bieden hem zelf mee te nemen en het ook te betalen als je het echt niet kan aanzien.

Louise11110, Be Happy en Sophie221 vinden dit leuk.
  4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
  5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Alles zegt meteen in mij dat het arme beestje verschrikkelijk veel PIJN heeft, als je ouders van het diertje houden gaan ze meteen naar de dierenarts en anders was ik zelf gegaan! En ik was ontploft van woede tegen mijn ouders

Juffie26, Idgz, Be Happy en 11 anderen vinden dit leuk.
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja zoiets denk ik ook. Door bijvoorbeeld het smakken.. klinkt alsof ze zich echt helemaal niet comfortabel voelt!

Misschien kun jij met het hondje naar de dierenarts gaan?
    Of je ouders overhalen inderdaad.

Dementie zou ook kunnen, maar meestal (niet altijd) merk je daar wel al wat eerder van. En dan bedoel ik net pas een week geleden ofzo.

Hersenbloeding zou ook heel goed kunnen.
    Is lastig om te zeggen wat het precies kan zijn, maar ik denk wel dat ze pijn heeft.

Louise11110 vindt dit leuk.
  7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Je ouders toch gaan overhalen naar de dierenarts te gaan.
    Zo kan je dat beestje niet laten rondlopen.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dit denk ik ook dat het diertje pij heeft.

Ik vind het wel heel zielig hoor dat ze er niks mee doen :(
    Arm dier :(

Hij moet NU nog naar een dierenarts, niet nog een dag wachten.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ze gedraagt zich duidelijk anders dan anders, dat vind ik al reden tot zorg.
    Dieren kunnen soms keihard voor zichzelf zijn en laten niet altijd goed merken hoe slecht ze zich voelen.
    Zou gewoon de dierenarts bellen en hetzelfde vertellen als hier op het forum.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ziet er echt niet goed uit. Ik zou mijn ouders echt overhalen naar de dierenarts te gaan en anders was ik zelf gegaan. Iedereen kan hier gaan gokken wat er aan de hand is maar dat er iets lijkt me duidelijk :(

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik weet dus dat ze naar de dierenarts moeten, maar ze doen het niet. Hopelijk over een paar dagen wel... heb hier al veel vaak gedonder mee gehad met mijn ouders en ben al heel vaak de strijd aangegaan over van alles met de hond, dit geeft mij zoveel stress dat ik het heb losgelaten. Mijn vader is gewoon heel hard maar ik zal morgen nog eens bellen en zeggen dat hij echt naar de dierenarts moet met haar.
    Wil van jullie ook niet horen wat ze heeft, maar wel of jullie het herkennen en wat het zou kunnen zijn. Wij zaten ook al te denken aan een tumor, hersenbloeding of dementie. Ze heeft het trouwens eerder ook een keer heel kort gehad maar mijn moeder weet niet meer wanneer dat was.

De kop tegen een muur doet ze trouwens niet, maar ze staat wel raar en zondert zich af.
    Eerlijk gezegd denk ik dat het einde verhaal is... Dan moeten mijn ouders sowieso wel naar de dierenarts want dan zouden ze haar laten inslapen. Dit kan inderdaad echt niet lang meer zo en ik denk en hoop dat ze het snel gaan inzien.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zelf wel willen gaan als het echt moet, maar moet werken en heb ook geen auto. Eerste mogelijkheid wordt dan donderdag maar ik mag hopen dat ze dan zelf al zijn gegaan.

13. Logan

Logan Niet meer actief

De hond van mijn schoonouders liep op de dag van overlijden ook steeds 'weg'. Naar buiten en zo ver mogelijk naar de poort. Binnen in de hoeken liggen.
    Hoop dat je ouders morgen even bellen.

(Ik bedoelde mn berichtje niet als aanval trouwens, het ziet er niet zo aardig uit zie ik nu.)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zei ik ook tegen mijn moeder, dat dieren zich gaan afzonderen als ze gaan overlijden. Ergens hoop ik dan maar dat het snel over is :(
    Ik had je berichtje goed opgevat hoor :). Als ik niet had hoeven werken had ik morgen misschien al bij de dierenarts gezeten, maar ik heb al zoveel te stellen gehad met ze wat betreft de hond, dat ga ik uiteindelijk niet winnen (heeft het verleden ook uitgewezen) en geeft me zoveel stress (nu ook al), dat kan ik er gewoon niet bij hebben. En uiteindelijk is het toch ook hun hond...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik denk dat de hond veel pijn heeft en misschien iets met de hersenen, hersenbloeding ofzo. Hoop dat ze snel inzien dat ze naar de dierenarts moeten.

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk ook dat ze pijn heeft. Afzonderen en staart tussen de poten is geen goed teken. Lijkt erop dat ze op is of op z'n minst wat mankeert. Ik vind dat je ouders verplicht zijn naar een dierenarts te gaan. Al is het om haar in te laten slapen, maar je bent als baas verplicht je beestje te helpen. Een dier wat zoveel jaar trouw is geweest en er voor je is geweest, verdiend ook hulp en steun en als de tijd daar is een waardig einde. Niet om te creperen. Sorry als het bot overkomt, maar vind dit oprecht heel sneu voor het diertje. Ik hoop dat je je ouders over kunt halen.

17. Wat ontzettend sneu en zielig voor het hondje! Ze voelt haar duidelijk niet prettig.

Erg lastig vind ik het.. hoe je ouders ermee omgaan. Dat verdiend ze toch niet?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook heel sneu voor haar :(. Maar zo zijn er heel veel dingen geweest die ik sneu vond helaas :(
    Zelf ga ik met mijn hamster naar de dierenarts als die verkouden is en een van mijn cavia's destijds heb ik laten opereren en dwangvoeding gegeven (tevergeefs helaas). Maar mijn ouders zijn niet zo helaas, mijn vader vooral en mijn moeder is vrij onderdanig daarin.

19. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Kun je niet de dierenarts bellen. En de assisent je ouders laten bellen voor een afspraak? Misschien je moeders telefoon nummer doorgeven. Het is een beetje omslachtig en je moet wel geluk hebben dat hun dierenarts hier aan mee werkt. Maar alle tekenen die jij aangaf, geven aan dat het beestje pijn voelt. Help hem alstublieft.

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Zoiets zou ik ook doen denk ik.

Deel Deze Pagina