Hoi, Ik heb al dagen last van een hele vervelende keelpijn! Iedere ochtend wanneer ik opsta is het weer een graadje erger dan de ochtend ervoor. Ik word er een beetje gek van. Eten, drinken, gapen, slikken, praten....het doet allemaal pijn. Ik heb verschillende keelpastilles geprobeerd, en gorgelen met zout, gorgelen met alcohol (zou bacterien doden), keelsiroop drinken, thee met honing, thee zonder honing, gorgelen met sterke zwarte thee (zou ook helpen) maar tot nu toe nog geen succes. Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het telefonisch te woord staan van relaties dus deze werkdag is echt vreselijk voor mij aangezien praten erg lastig is. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij? X
dokter? Al vrees ik dat die weinig voor je kan betekenen, had het vanaf 11 november het is 4 dagen weg geweest en nu weer in alle hevigheid terug bij onze zoon net zo die heeft inmiddels al 2 kuurtje gehad en komt net zo hard weer terug.
Koud drinken. Dat maakt de zwelling minder. Met warme dranken word het erger. Je hebt ook een keelspray. Succes
Er is van één of ander homeopathisch merk een keelspray. Zit in een geel doosje... Dat schijnt te helpen, maar heb het zelf nog niet gebruikt. Beetje vaag misschien, zal ff proberen te googlen.
Bedankt voor de tips. Beetje stom van mij, maar ik dacht dat warme dranken zouden helpen en dat koude dranken het erger maakten. Koude dranken zoals koud water voelen ook vrij hard aan in mijn keel. Ik ga de spray later ook eens proberen!
Hier ook vervelende keelpijn :x Maar volgens mijn HA is er niets aan de hand (nou ja, klein beetje ontstoken) dus geen AB-kuur, alleen koude drankjes en ibuprofen ipv paracetamol. Volgens mijn moeder zou het gorgelen met saliethee of marjolainethee (1 theelepel marjolaine+ halve glas heet water, laten intrekken en even door een zeef) goed helpen. Ik ga straks die spray van Bloem halen, want keelpastilles helpen hier ook niet
ook hier iemand met een fikse keelpijn. Wat bij mij redelijk goed helpt is ijs eten. Ik heb in 2 dagen tijd al 2 liter ijs op (gewoon de goedkoopste in de winkel). Het is slecht voor je al dat ijs, maar het werkt zo verzachtend en na 2 dagen is de pijn ook beduidend minder. Verder: - veel drinken: water, thee (met honing), sinaasappelsap of kip/rundboullionsoepje - keelpastilles nemen - dampo smeren op de borst en s'avonds onder je voeten smeren (kinkt raar maar werkt wel, zowel voor hoesten als voor je keel) - en geregeld de buitenlucht opzoeken.
Anders moet je er een beetje suiker in doen. Sinaasappelsap is een goede vitaminebom voor verkoudheid. Door er suiker bij te doen verdwijnt het zure (wat dat brandend gevoel geeft)
O ja een nog 1 voor als je wil: - voor het slapen gaan 1 of 2 kleine glaasjes peelneut of jagermeister (ijskoud)
ik heb vrijdag een ab kuur van de huisarts gekregen. ik had dezelfde klachten als jou en ook waren mijn klieren in de hals dik en gevoelig. ik ben blij dat ik na 3 dagen die vervelende pijn te hebben naar de huisarts ben gegaan. heb dus een vette keelontsteking. sinds gisteren heb ik weinig tot geen meer en mij werd aangeraden om warme drankjes te drinken ipv koude. misschien voor jou ook een bezoekje aan de huisarts??
Vorig jaar hetzelfde gehad als jou. Uiteindelijk naar de HA gegaan en had ook een fikse keelontsteking aan de linkerkant van mijn keel. AB kuur gehad en hallelujah, het ging al snel beter. Na een paar pijnvrije dagen begon het weer. Terug naar de HA, had nu ontsteking aan de andere kant van mijn keel. Weer AB kuur (een andere) en met een paar dagen was het over. Daarna geen last meer van gehad.. Keelpijn hebben we allemaal weleens. Maar als het dagelijks een graadje erger wordt ipv dat het langzaamaan afneemt na de piek, dan wordt het echt wel even tijd om naar de dokter te gaan hoor, dan helpen huismiddeltjes niet meer. Een flinke ontsteking moet je gewoon niet onderschatten..
huisarts en dan krijg je een antibioticakuurtje.. ben je er binnen 48 uur vanaf.... ik heb ze ook heel vaak gehad met een abces op mn keelamandelen... vreselijk zeer deed t... ik heb er toen voor gekozen mijn amandelen te laten verwijderen. sindsdien nooit meer keelpijn gehad! je kunt er helaas weinig tegen doen met huis tuin en keukenmiddeltjes.. ijsjes willen nog wel verzachten... die festini peer of aardbei zijn het fijnst vond ik... verder moet je proberen contineu te blijven slikken anders word het droog in je keel en doet slikken nog meer pijn... ik zou echt ff je huisarts bellen!