Wat trek je aan naar een bruiloft?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Voor de meeste op dit forum klinkt het vast als een belachelijk vraag, maar ik heb dus echt geen idéé.
    De broer van m'n vriend trouwt op 4 september, en ik kan daar niet verschijnen in m'n zwarte, wijde broek met skateschoenen ;)

Nu had ik vandaag een paarse tuniek, dat leek mij wel okay, met een zwarte legging (hoewel ik daar echt een af-grij-se-lijk-e hekel aan heb) en flatjes (ik kan echt níét op hakken lopen, ook niet op kleine, dat is dus sowieso geen optie!), maar volgens mijn moeder was dat nog steeds niet bruiloft-bestendig ;)

HELP? Wat moet ik aan? Ik heb een grote maat en ik moet sowieso iets 'tussen mn benen' hebben (als in een broek :p of legging dan). Hakken zijn dus onmogelijk en het moet ook niet té truttig zijn..

Tips? ;) Of kan die paarse (effen) tuniek met zwarte legging en flatjes best en heeft mijn moeder er gewoon geen verstand van? :p

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heb je geen fototje van je outfit van vandaag?

Soms hebben ze ook een dresscode op een bruiloft (staat dan op de kaart) is dat hier het geval of niet?

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

En een pantalon oid dan? Strakke jeans met een net topje?

Of i.d. gewoon een tuniekje met een legging.

Je moet je ook niet anders voordoen dan je normaal bent. ;) Je moet je er tenslotte wel prettig in voelen.:)

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

legging met tuniek kan wel hoor. ligt er beetje aan wat voor tuniek. laat es een foto zien. beoordeelt makkelijker hihi;)

5. Nee ik heb nog geen foto, en er is ook geen dresscode!

Tenminste, niet voor mij! M'n vriend moet in zo'n pinguin-pak (die zo lang uitloopt aan de achterkant weetjewel, hoe heet zo'n ding nou?), omdat hij getuige is en z'n broer dat zo graag wil..

Ik heb trouwens ook nog helemaal geen legging liggen hoor, ik draag die dingen echt nóóit.. Ik zou dus ook niet 1, 2, 3 een foto kunnen maken van wat ik precies in gedachten had..

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    klinkt alsof het wel zou moeten kunne hoor!
    maar foto zou idd wel meer duidelijk maken.. ;)

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Volgens mij prima bruiloftbestendig hoor. Je beschrijft namelijk wat ik aanhad op de bruiloft van een van onze vrienden 2 jaar geleden:

- grijze legging
    - zwart jurkje/tuniek
    - paarse pumps
    - paarse accessoires (ketting, armband)

Echter, als je vriend een jacquet (zo heet zo'n ding) aanmoet, is het wellicht wat underdressed

waarom moet hij een jacquet aan als er geen dresscode is?

edit: laat maar, ik lees net waarom hij dat aanmoet :)

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    En een leuke ketting of sjaal bij die tuniek?
    Dat maakt het vaak erg feestelijk :D

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Als je vriend er zo bij loopt zou ik zelf voor een A lijn jurkje kiezen met eventueel een legging op panty met platte schoenen. Blote benen mag sowieso niet dus maak je daar geen zorgen over. Al vallen de mussen van het dak, blote benen is een no go volgens de regels.

10. Maar is een A-lijn jurkje wel zo mooi bij een grote maat? Ik vind dat je daar vaak nóg breder van gaat lijken.. Of niet? :)

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Als je vriend echt netjes in pak gaat, vind ik eigenlijk een tuniekje met legging een beetje karig.

Zelf zou ik dan eerder gaan voor een mooie jurk met panty (of kan je ook niet tegen een panty?). Of eventueel een mooie, nette pantalon met een blouse ofzo?
    Maargoed, ligt ook een beetje aan 't soort bruiloft e.d. wat je aandoet natuurlijk. Het scheelt al wel dat er geen dresscode is, dan hoeft 't vaak niet zo supernetjes.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Ja hoor, geen probleem ...

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Een A lijn kleed over het algemeen wel af, vooral als je een beetje een buikje hebt. Kijk anders even op de website van Esprit onder jurken bij Little Black Dress. Iedere optie is in principe prima. Broeken zijn natuurlijk veilig maar horen eigenlijk niet. Ook wit mag niet en parels natuurlijk ook niet. Rode nagellak is ook niet echt gepast maar tegenwoordig kijkt niemand daar echt gek van op.

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zoals je jezelf en je smaak beschrijft, zou ik voor een broekpak gaan. Ik denk dat je je daar wel comfortabel in kan voelen...meer dan in een rokje bijvoorbeeld.
    Dus gewoon een nette pantalon met een bijpassend getailleerd colbertje. Dat staat heel mooi met flatjes erbij. Dan een effen strak topje met lange/korte mouwen eronder (zodat je het jasje eventueel uit kan doen tijdens het feest), en een mooie ketting en oorbellen erbij...klaar!
    Ik zou zelf geen legging aandoen naar een bruiloft....althans niet met flatjes en een tuniek. Wel met pumps en een mooi rokje erover. Maar hoe jij het beschrijft is het denk ik te eenvoudig voor een bruiloft.

16. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Er zijn eigenlijk maar een paar "regels":
    -geen wit.
    - er niet beter uitzien dan de bruid
    - geen zwart.

Ik zou gewoon iets feestelijks aantrekken waar jeje prettig in voelt. en daarnaast zijn alle ogen gericht op de bruid en bruidegom en niet op jou dus ik zou me er maar niet al teveel zorgen om maken :D

17. Nee een panty gaat 'm ook niet worden.. Zelfs met een dikke marjot zijn m'n benen aan het eind van de dag helemaal kapot aan de binnenkant, van het schuren zeg maar (hoe genant)..

Ik zat ook nog te denken aan een langere jurk, met alsnog een legging eronder (die je dan dus niet ziet).. Dat ziet er wel mooi uit (hoop ik dan) én ik heb iets tussen m'n benen.. Maar eigenlijk vind ik dan weer dat je er geen platte schoenen onder aan kunt trekken ;)

18. 078mama

078mama Niet meer actief

Geen zwart is dacht ik alleen als het een gelovig stel is. Maar die regel gaat ook al niet echt meer op als je het bv met roze afmaakt. Denk aan een tas, sieraden en schoenen

19. 078mama

078mama Niet meer actief

Onder een lange jurk kan je makkelijk platte schoenen aantrekken hoor! In welk seizoen is het? Ik ben echt van de mega hakken maar als ik een dag een bruiloft hebt zitten er echt ballerina's in mijn tas.

20. Het is op 4 september.. Dus dan kan het héél mooi weer zijn, maar ook ongelooflijk kloteweer :p
    Maar dat kan eigenlijk op elke dag, in Nederland ;)

Deel Deze Pagina