Dan moet je eens beter lezen. Ik eet gewoon normaal gezond, ik let er alleen op dat ik niet te veel loop te snaaien. Ik ben niet aan het diëten. Bovendien heb ik zw-diabetes wat er mede voor zorgt dat ik niet aan kom. Had het bij de 1e ook. En ja, ik ben best blij dat ik niet aan kom. Hoeft het er ook niet af daarna. Maar als ik wel aan kom is het jammer dan. Zoals ik al 2 keer gezegd heb: ik eet gezond. Ik heb zelfs na gevraagd of ik mij geen zorgen moest maken en verloskundige en diabetesverpleegkundige hebben beide gezegd van niet. Egoïstisch van mij he, dat ik eerst tot week 20 heb gekotst en paar keer in het ziekenhuis ben beland met uitdroging, en daarna ook nog eens diabetes krijgen. Hoe durf ik!
Nare ziektes erbij betrekken (hoe vervelend ook voor je) onttrekken niet de woorden dat je 'opnieuw hoopt vanaf 28 weken niets aan te komen.' Ik blijf dat een hele vreemde uitspraak vinden, gezien het ten kostte gaat van je kindje.
hier eet ik wel veel meer overdag dan normaal. at normaal een beetje een vast schema (ook doordat ik nog aan het herstellen was van een eetprobleem/stoornis) nu maar 4kg aangekomen, maar dat is 400gram baby, extra borstgewicht, vruchtwater, baarmoeder+placenta en extra bloed (litertje of 2 ofzo?)... vrijwel niets zelf dus. als je maar gezonde keuzes maakt.en tja keertje zakje chips is niet erg kindje neemt ook veel energie. vorige keer in totaal 20kg aangekomen. dat zal nu wel anders zijn zonder snackbar op het werk :') nu werkloos dus dat scheelt
Wat is er mis met hopen. Ik doe niet met man en macht mijn best om vooral niet aan te komen. Mag dan nog wel hopen dat ik niet alsnog 10 kilo extra aan kom. En zoals ik al zei, mocht ik wel nog aan komen dan is dat jammer dan. Het gaat helemaal niet ten kostte van mijn kindje want ik eet gewoon normaal.
Als je gewoon normaal eet en gezond eet dan kom je toch ook niet aan? Je buik komt aan ivm de baby maar je vetreserves heb je toch zelf in de hand? Het komt dan toch niet op je armen en je heupen? Buik aankomen is toch juist gezond en dat is na de bevalling ook redelijk snel weer weg dan. Als je minder gaat bewegen dan normaal of meer gaat eten dan kom je ook in vet aan wat bij de meeste zo is. Maar je kan het gewoon in de hand houden of je vet erbij krijgt of niet. Dat de kilo's erbij komen op de weegschaal omdat de baby groeit, omdat je vocht vasthoudt, etc etc dat lijkt me toch geen probleem?
Dit is echt een taboe onderwerp. Vind persoonlijk slank blijven tijdens de zwangerschap ook wat vreemd klinken, dikker wordt je sowieso wel en gelukkig maar want er groeit een nieuw mens in je die het alleen kan hebben van jouw lichaam. Een "buikje" met 6 weken wat meestal alleen je opgezette darmen zijn, is echt niet te vergelijken met wat je nog krijgt in het laatste trimester. Zsm weer je eigen figuur terug na de zwangerschap is iets anders, dat wil ik ook. durf ik ook te zeggen want ik ben pas 19 en wil er nog graag leuk en mooi uitzien straks! Daar is geen probleem mee toch. als je normaal eet en zo veel mogelijk in beweging blijft dan kom je in de meeste gevallen alleen het nodige aan, dat is van het totaal zo n 3 kilo aan extra vet. Dat heb je er zo weer vanaf (afhankelijk van je leeftijd o.a.), zeker als je borstvoeding gaat geven. Ik ben nu in totaal 10kg aangekomen, dit is al een tijdje constant maar we gaan zien wat er nog evt bijkomt deze laatste weken. Ik let op mn eten zodat alleen de nodige kilos van de baby erbij komen en geen overtollige
Ik ben 23 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap (woog 59 kilo bij 1.76) maar nu 3 weken na mijn bevalling ben ik het grootste gedeelte al kwijt. Je kan niet meer doen dan gezond eten en voor de rest heb je het niet voor het zeggen.
Dan begrijp je de theorie er achter niet.. Als je nu 70 kg weegt (voorbeeldje) en over 10 weken nog steeds 70 kg weegt. Dan betekent dat, dat het netto gewicht van jezef minder is, gezien een gedeelte ervan je groeiende kindje, het vruchtwater, de baarmoeder etc. betreft, wat dan zwaarder weegt als nu. Je bent dan dus zelf afgevallen.. Af vallen betekent dat er vetweefsel is aangesproken. In dit vetweefsel zitten afvalstoffen opgeslagen die schadelijk kunnen zijn voor je kindje en ook bij je kindje terecht komen. Hoop je dan nog steeds dat je niks aan komt? Dat is mis met hopen.. je hoopt niet dikker te worden (wat logisch is) maar indirect hoop je daarmee ook dit effect.. snap je? Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Als jij het nog niet snapt misschien heeft iemand anders die dit niet wist en hoopt niets aan te komen er wel wat aan.
Bij mijn 1e kwam ik na 28 weken niks meer aan. Ik maakte mij zorgen en heb na gevraagd aan de verlosk en diabetesverpleegkundige of het erg was dat ik niks meer aan kwam. Zij zeiden van niet omdat het kindje genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Ik eet gewoon normaal gezond, ik ben niet aan het lijnen. Wat kan ik er aan doen als ik niets meer aan kom? Moet ik dan maar elke dag een zak chips leeg eten om toch aan te komen zodat er geen afvalstoffen komen? Lijkt mij ook geen goed idee. Mag trouwens niet eens, met de diabetes. Bij mijn 1e ben ik 12 kilo aangekomen, na 28 weken stond ik stil. Na de bevalling ben ik 9 kilo afgevallen en is er 3 blijven plakken. Ik ben niet aan het hongeren of iets, ik let er alleen maar op dat ik niet te veel zit te snacken. savonds bij de thee neem ik heus wel een stukje chocola bijv. Ik eet gewoon 3 hoofdmaaltijden en tussendoortjes. En mijn ontbijt bijv. bestaat heus niet uit een 1 crackertje ofzo.
je link zegt ook: waarom lijnen tijdens de zwangerschap niet verstandig. Ik lijn niet. Er wordt op mij gereageerd alsof ik aan het Sonja Bakkeren ben.
Nevermind, ik lees nu pas dat je een link hebt geplaatst, ik kon er namelijk al niks over vinden! Vind het overigens echt maar heeel weinig wat ik hierover kan vinden. Zouden die afvalstoffen dan nog slechter zijn voor je kindje dan de stoffen die je kindje krijgt als je wel veel aan het snaaien bent? Ik denk niet dat Nandanovember slecht bezig is hoor, het zou toch te raar zijn als je extra veel moet gaan eten, ze zeggen toch ook steeds dat eten voor 2 niet nodig is? Zoals je het beschrijft lijkt me er niets mis mee hoor Nanda.
Nandanovember: Nogmaals het gaat er om dat je het hoopt, niet om dat je er niks aan kan doen, want dat is gewoon heel vervelend voor je, en voor iedereen die hier niks aan kan doen. Maar je hoopt het en daarmeee heb je waarschijnlijk geen idee wat je zegt. Niet aankomen is ook afvallen.. En ik heb ook het idee dat het niet uitmaakt wat ik typ Ik wil dit aangeven omdat veel vrouwen niet weten dat het gevaarlijk is. Vooral omdat er vrouwen zijn die wel bewust doen en/ of net als jij hopen niets aan te komen. Sommigen zijn zelfs bezig met een dieet. Ze begrijpen niet dat ze hun kindje daarmee te kort doen, en denken dat als ze bijvoorbeeld voldoende fruit en groenten eten dat het wel goed zit met de voedingsstoffen, terwijl ze stelselmatig te weinig calorieën binnen krijgen. Verder laat ik het hierbij. Gelukkig zijn het niet mijn baby's (niet persoonlijk maar algemeen). Ik geloof dat ik mijn punt nu wel duidelijk heb gemaakt.
Maantje, ik kan het ook omdraaien als dat beter klinkt. Ik lig niet te janken als er nog 4 kilo bij zou komen maar ik zou wel balen als er nog 10 kilo aan komt. Je bent niet de enige die in herhaling blijft vallen. Natuurlijk wil ik niet dat er afvalstoffen bij de baby komen, maar als ik er niks aan kan doen dan kan ik er niks aan doen. Er is gezegd dat zo lang als de kleine genoeg voedingsstoffen binnen krijgt het niet schadelijk is. Ik denk dat het vooral schadelijk is als je inderdaad gaat lijnen en dus ook onvoldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Met het woordje 'hopen' doel ik niet op zo weinig mogelijk eten zodat ik maar niks aan kom.
Ik heb altijd begrepen dat hoe zwaarder je bent, des te minder je mag aankomen tijdens de zwangerschap. Ik was iets te zwaar dus voor mij is het niet erg dat er maar acht kilo is bijgekomen. Er wordt bij wat zwaardere mensen dus juist verwacht dat er ook reserves gebruikt worden door de baby. Dat zou toch niet zo zijn als het slecht was voor de baby? Hetzelfde geldt voor borstvoeding geven. Veel vrouwen vallen af door borstvoeding geven en daar komen dan toch ook afvalstoffen bij vrij? Het lijkt me dus voor de baby niet erg. Maar die conclusie bedenk ik nu ter plekke dus ik kan het mis hebben.
veel kilo's zijn ook vocht en de 2 liter extra bloed dat valt ook heel snel weg na de bevalling (gelukkig)
Ehm ik zit met Nandanovember in het diabetes topic, en ook tegen mij is gezegd liefst niets meer aankomen, aan dieet houden vanwege de suiker etc. Ik heb elke twee weken controle, en was beide keren een kilo kwijt, de gyn was dolblij. Dus ja, ik hoop ook vrijwel niets meer aan te komen (zit nu aan 7 kg) want dit willen ze vanwege de gezondheid van ons kindje juist. Zou ik gewoon normaal zwanger zijn zou ik me er niet zo druk om maken, aankomen hoort erbij, en tsja als je te gek doet kom je 30 kg aan. Dus gewoon met mate jezelf afentoe verwennen, maar ook bedenken dat zwanger zijn geen excuus is om te veranderen in een food junk.
Mja ik denk/hoop dat je bedoelt dat je geen onnodige kilo's aankomt. Ik heb me tijdens m'n eerste zwangerschap erg netjes gedragen (gewoon normaal, af en toe wat lekkers, zoals altijd. Niet snachts eten en niet de hele tijd toegeven aan m'n cravings) en ruim 20 kilo aangekomen. Maar dit was er binnen 10 weken na de bevalling weer af. Zonder te diëten uiteraard, want gaf borstvoeding. Dus ik had ze allemaal nodig. Wees in ieder geval niet bang als je meer dan gemiddeld aankomt, zolang je normaal eet en ipv een mars/kroket etc een extra boterham of fruit kiest voor de nodige extra voedingsstoffen is dat prima en gaat dat er straks ook weer gewoon af is mijn ervaring.
Nou je lichaam doet toch wat het zelf wil. Ik heb altijd 5x per week gesport (voetbal en fitness) en werk in de horeca dus veel lopen. Altijd gezond gegeten en ben ook een dikke 20 kg aangekomen zonder meer te gaan eten want ik was vrij veel ziek tijdens die 9 maanden. Oja en ik kreeg na 20 weken al bi, daar ga je als gezonde 23-jarige niet vanuit kan ik je vertellen! Na week 30 begon ik ineens op te blazen van het vocht en nee hier kan je echt niets aan doen. Dus ik snap dat je gezond wil leven maar als je denkt dat je er veel invloed op hebt buiten het eten dan denk ik dat je pech hebt.. Dan hoop ik trouwens ook voor Je dat je gezegend bent met een lekker soepel bindweefsel want zo niet dan komt die striae hoe dan ook (Ik bedoel di zeker niet gemeen hoor maar ik heb me er 9 maanden ontzettend druk om gemaakt en verdrietig over geweest. Achteraf heb ik daar enorme spijt van want het heeft veel energie gekost en ervoor gezorgd dat ik niet echt van m'n zwangerschap heb genoten! Dus het is meer een hart onder de riem want het is het echt allemaal niet meer relevant als die kleine er is en dan denk je waar heb ik me zo druk om gemaakt!)
Ik heb voorgaande berichten niet gelezen. Maar ik heb begrepen dat een gewichtstoename van zo'n 12 kg normaal is. Dat is het extra gewicht van je kindje, vruchtwater, placenta, enz. Dus als je zelf niet aankomt, dan valt 12 kg binnen de normen. Ik zou er gewoon een beetje opletten dat je niet heel erg gaat snoepen, heel erg vet of zout gaat eten, of dubbele porties neemt. Voor de rest heb je er weinig invloed op. Je kunt ook heel veel aankomen doordat je vocht vasthoudt.
Ik zou hier niet zoveel mee bezig zijn, goede en gevarieerde voeding is belangrijk en verder moet je de weegschaal maar achterwege laten, dit is niet het moment om met kilo's en weegschalen in de weer te zijn maar met gezonde en bewuste keuzes als het aankomt op voeding. Er gaan sowieso kilo's bij komen en dat is niet voor niks dus als je rond de 12 kg blijft zitten met aankomen dan zit je heel gemiddeld en dat is volkomen normaal en die kilo's verlies je na de bevalling binnen een paar week weer vanzelf, de overige kilo's komen door het mondje Ik eet overigens ook wel eens een hamburger een glas cola en een handje vol m&ms of winegums en ben nu 10kilo aangekomen dus wat dat betreft loopt het niet zo'n vaart met de kilo's (ik kom over het algemeen wel snel aan als ik al over ijsjes en taart droom word ik wakker met 5kilo extra )