Ondanks dat ik bijna niks gesnoept heb was ik toch 25 kilo aangekomen.. Gelukkig is er na 3 weken al weer 12 kilo af maar nog genoeg te gaan helaas
Eerste zw plus 35 kilo! TWeede zw plus 30 kilo! Beide insuline moeten gebruiken, ik at volgens een dieet ivm zw diabetes. Heb hashimoto ms speelt dat ook nog mee. Heb bij de eerste er ruim een jaar over gedaan en was 40 kilo kwijt. Nu gaat het tergend langzaam en ben ik nog altijd 25 kilo ruim te zwaar. Maar alles op zijn tijd ben er mee bezig, en kijk wat ik thuis heb
Dit snap ik ook niet, en je kunt er ook niks van zeggen. Hoe weet je nou dat er geen 10 meer bijkomen? Bij mijn eerste kwam ik in totaal 6 kilo aan (was al te zwaar) bij de tweede kwam ik de laatste 4 weken 10 kilo aan. Met een normaal dieet. Dus eerst maar eens afwachten en zet dat niet meer mogen aankomen uit je hoofd
Met jouw lengte en gewicht is het volgens de meeste grafieken normaal om zo'n 18kg aan te komen tijdens de zwangerschap dus ik zou dat ook aanhouden, ben zelf 1.71 en woog 59 voor de zwangerschap en ben 19kg aangekomen. Je zag het alleen aan mn buik en borsten, al mn broeken (maat 26 en 27) pasten nog behalve dat ik ze door mn buik niet dicht kreeg, dus hoeveel je aankomt zegt ook niks over of je slank bent of niet. De kilo's waren bij mij vooral vocht, kwam aan het einde (tussen 30 en 36 weken) het hardste aan. Overigens was ik binnen twee weken de eerste 13kg alweer kwijt. Ik zou niet zo gefixeerd zijn op de getallen op de weegschaal maar gewoon gezond eten! Aankomen hoort er nou eenmaal bij
Hangt van je aanleg en genen en van de zwangerschap af. Ik ben na mijn eerste zwangerschap al zeker vijf kilo aangekomen en die duurde maar elf weken. Ging er ook zeker niet vanaf en ik heb toch echt niet raar gegeten. Geen pakken vanillevla of eten voor twee. Hooguit vaker brood in plaats van ander eten. Bij mijn dochter tikte ik al snel 25 kilo meer aan dan voor ik zwanger was geweest. Helaas. En het ging er ook echt niet af met borstvoeding. Of sporten. Of gewoon eten. Enige oplossing is koolhydraatarm eten en dan duurt het ook nog erg lang.
Ik ben 1.76 en woog 62 kilo bij aanvang. Ik ben in totaal 12 kilo aangekomen echt op mijn buik en borsten. Wel in verhouding het meeste tegen het einde. Ik weet niet of het uitmaakt maar mijn zoontje was (en is) een ukkie bij de geboorte. Ik heb heel gezond gegeten tijdens de zwangerschap en bijna niet gesnoept. Af en toe heus wel maar niet echt behoefte aan. Maar ik denk dat dit wel per zwangerschap en persoon verschillend is. Kijk niet teveel snoepen is altijd prima maar je moet niet gaan lijnen en wel voldoende voedingsstoffen tot je nemen. Na de bevalling zat ik binnen 4 weken (wel borstvoeding) nog maar 2 kilo boven mijn start gewicht en nu weeg ik weer 62 kilo. Overigens gaf de verloskundige toen aan dat ik wel iets van 16-18 kilo mocht aankomen met mijn lengte en start gewicht.
Niet te druk om maken, gezond eten en gewoon eten waar je lichaam om vraagt. Is dat af en toe iets zouts of iets zoets prima toch. Zolang je niet totaal laat gaan komt het na de bevalling echt wel weer goed. Ik was 15 kilo aangekomen en ongeveer 12 kilo de eerste week kwijt. ( wel borstvoeding)
Ik denk dat dit laatste niet een ''in ieder geval niet meer'' is. Ik was tot 27 weken echt maar 3 kilo aangekomen en de laatste weken 9 kilo. Terwijl mijn zoontje een ukkie is, ik heel gezond at (niet snoepte want dat doe ik normaal ook niet) en zelfs nog 2 keer per week sportte tot 36 weken. Dus you never know
Ik heb in m'n eerste trimester een aantal weken gehad waarin ik echt alleen maar patat kon verdragen. Daarna ook genoeg foodcravings gehad. Soms was dat bloemkool ( ), maar ook regelmatig ijs en chocola. Ik viel toen alleen maar af. Vanaf het 2e trimester tot een week of 30, toen ik juist weer normaal begon te eten, ongeveer 7 kilo aangekomen en in de zeven weken daarna nog 20 kilo extra (dus voor wie er vanuit gaat dat er in de laatste paar weken geen 10 meer bij komen.. ). Je kunt er écht niks over zeggen. Hier waren die 27 kilo's er na 10 dagen weer af, maar als er wel 10 kilo's waren blijven hangen, had ik dat ook prima gevonden. 'Niet dik worden' lijkt me niet echt het voornaamste doel tijdens een zwangerschap..
Hangt inderdaad helemaal af van je genen/bouw. Ik zelf had het geluk niet heel veel te zijn aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik ben 170m lang en woog voor zwangerschap 52 kg met maat 34. Einde van de zwangerschap had ik maat 36 en woog ik 65 kg. Ik heb het 1e trimester totaal geen eetlust gehad(ben nu zwanger van de 2e en heb nu ook weer geen eetlust). 2e trimester kreeg ik meer trek in zoetigheid terwijl ik daar normaal niet zo van ben. Maar at toen vooral veel fruit. 3e trimester begon ik ook trek te krijgen in slecht eten (magnums enzo)ach heb er aan toe gegeven. 3 á 4 weken na de bevalling paste ik weer in mijn spijkerbroeken.
Ik ben zelf 1.65 Bij de eerste zwangerschap startte ik met 57kg, alles gegeten wat los en vast zat; 13 kg aangekomen. Na de bevall8ng gewicht gelijk weer op pijl. Bij de tweede zwangerschap begon ik dus ook weer met 57 kilo. At serieus ook alles wat los en vast zat, nog erger als bij de eerste. Zelfs midden in de nacht ging de pan nog aan of er gingen weer een paar sneetjes brood in. Tot 20 weken geen buik gehad, vanaf de 22 weken werd mijn buik pas zichtbaar. Met 37 weken bevallen, en ik was maar 5 kilo aangekomen. Bij de derde startte ik met een iets hoger gewicht vanwege de hormonen die ik voor zijn zwangerschap heb gespoten. Ook bij de jongste van alles en nog wat gegeten en maar 13 kilo aangekomen. Hij is geboren met 34 weken met een spoedkeizersnede en het heeft me ruim 1.5 jaar gekost om weer op mijn "normale" gewicht te komen. Nu weer gestart met de mmm en de eerste kilo's zitten er al weer bij aan Ik maak me er verder niet zo druk om, wat ik wel of niet eet. Ik houd rekening met filet amercian en voor de rest eet ik gewoon alles. Gevarieerd en gezond en snoep ook gewoon lekker tussen door. En wat betreft mn lichaam... als er n paar kilo aan blijft hangen jammer dan, ben toch al getrouwd
Ik ben bij de eerste 16 en bij de tweede 18 kilo aangekomen. Na mijn zwangerschappen was het er na een aantal maanden ook weer af zonder dat ik er iets aan gedaan heb. (Ben wel weer gaan sporten om weer fit en strak te worden) maar dat was pas na 3 maanden en toen had ik mijn oude gewicht al weer (bijna? weet het echt niet meer) terug. Een paar kilo lichter zelfs en ik begin al met ondergewicht Ik zou me er niet te veel zorgen om proberen te maken, inderdaad gezond eten en zover het lukt blijven bewegen, maar verder kan je niet heel veel doen om je gewicht te beperken. Het hoort er gewoon bij en het is voor iedereen anders.
Ik ben 178 en was 63 kg. Aan het einde woog ik 80. Nu ruim een jaar later weeg ik 58. En ik ben nu weer zwanger. Tijdens en na mijn zwangerschap heb ik altijd normaal gegeten, met zo nu en dan een snackje, taartje ed. Hopelijk valt het bij jou ook mee.
Ik ben zelf 170 en 58 kilo. Gewoon gegeten en wat meer tussendoor en in het weekend lekker chips of andere lekkere dingen. Eerste zwangerschap 9 kilo aangekomen Tweede zwangerschap bijna 20 Derde zwangerschap 6 kilo Ik snap zelf niet zo goed waarom vrouwen zo met hun lijn en figuur bezig zijn als ze zwanger zijn. Je weet dat je aan gaat komen je figuur er anders uit gaat zien. En het duurt maar een keer negen maanden. Daarna kan je weer druk maken om dit soort dingen. Je hebt er toch geen invloed op. Een vriendin van mij heeft op rauwkost en sport geleefd tijdens haar zwangerschap. Ze kwam 18 kilo aan en had een buik waar er drie in leken te zitten. Laat het gaan en geniet van je zwangerschap. Negen maanden zijn echt zo voorbij
Dat jouw buik al aardig begint te groeien heeft weinig met aankomen te maken, maar met dat je darmen gedurende de eerste weken anders gaan zitten. Die anderhalf kilo dat je nu meer weegt zal hoofdzakelijk poep zijn. Gezond eten is hartstikke goed. Maar ga niet overdrijven. Ik ben in mijn vorige zwangerschap 20 kilo aangekomen. Nu is het wel zo dat ik toen erg graag dubbel fris dronk en van die zakjes ijs die je zelf moet invriezen snoepte. Maar goed, ik ben alle kilo's gedurende ruim het jaar na de geboorte van mijn dochter weer kwijt geraakt. Inmiddels ben ik ook alweer 20 kilo aangekomen. Maar daar maak ik me net als toen totaal geen zorgen over. Straks na de bevalling ga ik weer borstvoeding geven en na hopelijk 2 maanden weer hardlopen en skeeleren oppakken. Ik zal dan ongetwijfeld de kilo's weer zo kwijtraken.
Ik ben 1.63 & weeg normaal 53 kilo, bij mn eerste zwangerschap kwam ik ruim 25 kilo aan. (Oke, meeste was vocht vanwege zwangerschaps vergiftiging) maar het was met een paar weken na de bevalling alles weer kwijt. Ik at heel gezond toen, kon geen vet verdragen. Nu begin ik weer met 53 kilo als het goed blijft gaan hoop ik dat ik wat minder aan zal komen, maar ag ik zie het wel is voor een goed doel.
Eerste zwangerschap +7kg erbij Momenteel zit ik op +1kg Beide zwangerschappen super misselijk geweest de eerste drie maanden. Drie maanden continue spugen dus heb toen alleen maar gegeten waar ik op dat moment zin in had. Dus veel vette hap, snacks en chips. Het kwam er immers toch weer uit. Nu eet ik nog steeds lekker minimaal een keer per week friet (en dan ook veel!) en tijdens mn werk een enorme chocola verslaving Dus ik denk dat het "aankomen" tijdens de zwangerschap niet perse ligt aan wat je eet.. Heb afgelopen drie weken extra gegeten omdat de gyn toch wel graag zag dat ik iets zou aankomen. Dus dmv extra schep avond eten, extra boterham met de lunch en volle yoghurt tijdens het ontbijt +plus gewoon lekker blijven snoepen Maar helaas, uiteindelijk 1kg aangekomen... Terwijl baby voor ligt op groei dus daar is niets mee aan de hand