Zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Serappp, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serappp

    Serappp Lid

    27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Hoii allemaal...

    Wie heeft er van jullie ook wel eens gehad, of heeft zwangerschapsvergiftiging?

    Ik ben afgelopen week met 31+4 direct opgenomen in de het ziekenhuis hierdoor. Ik heb al 3 maanden last van hoge bloeddruk. Gebruikte al pillen hiervoor. Deze zijn zelfs een keer verhoogd en toen ging het goed. Nu werd ikzelf erg ziek en ging steeds slechter met me. Toen gelijk contact opgenomen met zh en op controle geweest. Er was in de urine wel wat eiwitten gevonden. Ik moest 24 uur lang urine verzamelen. Na dit te hebben gedaan hebben ze dus zwangerschapsvergifting geconstateerd. Ben nu in de zh en mag niet weg voor mijn kind geboren is. Dit kan dus nog 8 weken duren! Er word af en toe de bloeddruk gemeten en ctg gemaakt, maar verder kunnen de artsen niets.. ik zit hier maar.....

    Hoe verliep het bij jullie?
     
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Ik heb het gehad en uiteindelijk Hellp.
    Hoge bloeddruk begon met 32/33 weken. Ook pillen geslikt. Uiteindelijk is ze met 37 weken met keizersnede geboren.
    Man wat ben ik ziek geweest. Weet hele stukken niet meer en schijn heel raar gepraat te hebben. Ook heb ik m’n ex nog gebeld. Gelukkig nam hij niet op :oops:
     
  3. Serappp

    Serappp Lid

    27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht

    Oeii dat is wel extreem.. ik ben wel redelijk oke nu gelukkig, maar dat komt door de medicatie denk ik..
    Ben je ingeleid of kwam de geboorte zomaar op gang?
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Het was sowieso al een geplande keizersnede maar omdat het zo slecht met mij ging besloten ze haar te halen.
    Fijn dat het met jou nu redelijk gaat. Zal wel schrikken geweest zijn! Dit is je 2e toch?
     
  5. Serappp

    Serappp Lid

    27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Ja klopt.. het was behoorlijk schrikken..
    Ja dit is mn tweede.. bij de eerste had ik ook last van verhoogde bloeddruk maar niet zodanig hoog dat het behandeld moest worden gelukkig.. was altijd een grensgevalletje..
    Aghja we moeten het maar zien uit te zitten hierzo voor hoop ik nog een aantal weken..
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Sterkte en inderdaad voor hopelijk nog wat weken! Komt de zorg voor je eerste nu op je man aan? Lijkt me voor hem ook pittig.
     
  7. Serappp

    Serappp Lid

    27 mrt 2018
    53
    36
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Ja en nee.. mijn man heeft onregelmatige diensten.. gelukkig zijn mn schoonouders er ook om mn zoontje op te vangen :thumup: anders was het wel heel erg moeilijk voor me..
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb t gehad, maar pas in later stadium. Werd vanaf 36 weken in de gaten gehouden ivm hoge bloeddruk. Met 38.4 eiwitten in urine en volgende dag ingeleid. Ik was echt helemaal op en zag er echt niet uit als ik nu terugkijk. Je organen werken gewoon niet goed.
    Daarna is gelukkog goed verlopen, 2 dagen in ziekenhuis moeten blijven.
     
  9. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    ze gaan jouw normaal rond 37-38 weken wel inleiden, hopelijk blijft alles stabiel tot dan, veel sterkte
     
  10. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Jep, hier ook gehad, met 33 weken opgenomen. Het lijkt echt uitzichtloos, maar uiteindelijk kom je er wel. Als alles blijft gaan zoals het nu gaat lijkt het mij dat ze je met 37 weken in gaan leiden, mijn al geplande keizersnede was ook naar voren gehaald. Ik ben me al die tijd prima blijven voelen gelukkig, maar alsnog wilden ze het risico niet aan blijven gaan na die 37 weken.

    Probeer wat contact te zoeken met andere dames op de afdeling, meestal zitten er best een paar anderen die lang moeten blijven. Dat is mijn afleiding geweest. Alleen zou ik er niet aan moeten denken om nog een kindje thuis te hebben, dat lijkt me erg lastig. Probeer er het beste van te maken, bekijk het dag voor dag.

    In mijn ziekenhuis hadden ze een vrijwilligersorganisatie die op de zwangerenafdeling een knutselochtend organiseerden (leek me vreselijk, maar biedt super afleiding!), een fotoshoot van de buik, nekmassages etc.. dat was fantastisch. En om het een soort van leuk te houden maakte ik elke ochtend een ‘ontbijt-fie’ (selfie met m’n ontbijt), die ik naar m’n man stuurde, haha :)

    Sterkte, ik hoop dat het met zowel jou als je baby goed blijft gaan! Achteraf denk je echt, wow heb ik zo lang in het ziekenhuis gelegen?! Het lijkt achteraf echt korter! Al geloofde ik de verpleegkundige, die dat vooraf tegen mij zei, ook niet. Maar het is zo!
     
  11. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ja hier ook. Vanaf 20 weken een hoge bloeddruk, bij elke controle werd de medicatie weer verhoogd. Met 35 weken opgenomen vanwege PE, bolus met magnesium gekregen en 4 dagen lang via magnesium + bloeddrukmedicatie via het infuus. Direct een katheter en mocht het bed niet meer uit.
    Ik voelde mij wel erg ziek, constant hoofdpijn en alleen maar overgeven.

    Bij 35+4 bleek mijn lever het te begeven en weken mijn bloedwaarden af. Ze waren bang voor een hersenbloeding omdat mijn zenuwstelsel en reflexen al overgeprikkeld waren.
    Op 35+5 ingeleid en tijdens de bevalling "stuipen" gehad. Achteraf bleek ik HELLP te hebben gehad.

    Sterkte de komende tijd. Hopelijk kunnen ze het nog een tijdje rekken.
     
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Zelf geen ervarin met zwangerschapsvergiftiging maar wel 8 weken in t ziekenhuis gelegen.

    Normaal zullen ze je met 37 weken gaan inleiden. Dan ben je "op termijn" en laten ze je niet langer doorlopen.

    Daarnaast zoek contact met andere dames op de afdeling. Vaak zijn er meer dames die langer moeten liggen. Ik heb nog steeds contact met 2 meiden waar ik mee in t ziekenhuis heb gelegen.

    Laat je ook goed informeren over wat er gebeurd als de kleine voor de 37 weken komt. Wij hebben rondleiding gehad op de nicu en de couveuse afdeling. Kan je in dit ziekenhuis blijven tot de kleine geboren wordt?
    Heb je een laptop en netflix, daar kan je best wat uurtjes mee volmaken. Mag je rondjes door het ziekenhuis lopen of moet je op de afdeling blijven? Want als je van de afdeling af mag probeer dan iedere dag paar rondjes door t ziekenhuis te maken, naar t restaurant of binnentuin te gaan.
     
  13. Limburgsmeisje

    14 feb 2019
    31
    9
    8
    Vrouw
    Hier ook zwangerschapsvergiftiging gehad en ingeleid met bijna 35 weken
    Niet super te vroeg maar dochter wel drie weken in ziekenhuis gelegen

    Nu tweede zwangerschap slik ik aspirine in de hoop dat dit de bloeddruk lager houdt.
    Nu 25 weken. Ben ook wel bang dat ik het weer krijg.
    Tijd zal het leren.
     
  14. Baukje1985

    Baukje1985 Fanatiek lid

    26 jul 2010
    2.731
    44
    48
    Ook hier ontwikkelde ik PE tijdens mijn tweede zwangerschap. Bij de eerste niets aan de hand. Ik voelde me verder prima, buiten wat vermoeidheid, maar hé je bent zwanger. Ik was toen net 32 weken. Gelijk longrijping gehad. Ik onderschatte het enorm maar binnen een week was mijn zoontje geboren en had ik ook hellp ontwikkeld. Pas op jezelf!
     

Deel Deze Pagina