Momenteel ben ik op vakantie in het huisje van mijn schoonouders, waar zij momenteel ook zijn. Baal als een stekker dat we hiernaartoe zijn gegaan. Mijn schoonouders zijn al lang getrouwd en dagjes weg willen ze daarom in nl altijd met ons doen (terwijl manlief en ik al weinig quality time samen hebben, en om een goed huwelijk te behouden moet je die toch wel minimaal wekelijks hebben, vind ik), voor mij hoeft dat niet perse. Ze zijn aardig hoor, maar we denken gewoon over heel veel dingen Anders. Maar goed, de vakantie dus. Ik dacht dat ze hier wel dagelijks op visite en weg zouden gaan, want hier woont namelijk een groot deel van hun vriendin, kennissen en familie, die ze al jaren niet hebben gezien. Nou, niet dus. Ondertussen zit ik hier al een week, en manlief en ik hebben twee dagjes samen gehad. Mijn schoonouders plannen ook heel onze vakantie een beetje in, zonder te vragen of ik überhaupt wel iets met hun wil doen (elke dag). Zo van: "morgen gaan we heel de dag naar die en die familie". Mijn man zegt er niet zo veel van, hij vindt het wel prima zo. Wel vind ie het irritant als ik soms chaggo ben, omdat ik het gewoon niet nodig vind om elke dag (of überhaupt) met schoonouders op stap te gaan. En ik vind best dat ik dan niet altijd zo gezellig hoef te zijn. Baal! Dit is ook onze laatste vakantie totdat de baby komt! En ik had me ZO op deze vakantie saampjes verheugd. Zelf in mijn eentje dingen ondernemen gaat niet, het is hier best afgelegen. Ben ik nou een zeur? Sorry, van me af schrijven lucht op. *klaagmodus uit*
Waarom praat je er niet over met je man? Je kan ook aangeven dat je liever een dag even met je man samen wilt zijn. Met praten kom je verder dan met mokken
Dat heb ik ook zeker al aangegeven. En dan zegt hij bijvoorbeeld: "ja, zondag doen we wel een dag iets samen". Maar dat betekent wel dat ik zaterdag en vrijdag nog heel de dag met mijn schoonouders moet zijn.. En daar heb ik geen behoefte aan. In een vakantie van 17 dagen hoef ik toch niet 12 dagen volledig met mijn schoonouders te zitten? Ik had me deze vakantie heel anders voor gesteld, en ging er automatisch vanuit dat mijn schoonouders daar ook hun eigen leven zouden oppakken. Not.
eehh praten. Schat ik wil morgen even samen weg. S avonds bij het avond eten, O morgen gaat we even met z'n tweeen op stap, we zien jullie s avonds weer. punt. zou niet weten waarom jij dat niet kan zeggen .
Hoe kan je je nu op een vakantie saampjes verheugen als allang duidelijk is dat je schoonouders ook mee gaan? Ik neem tenminste aan dat je dat wel van te voren wist. Als jij niet op je strepen gaat staan (en dat hoeft helemaal niet onvriendelijk!), veranderd er niks! Je kan toch gewoon duidelijk aangeven dat je andere plannen hebt? Je bent met je man getrouwd, niet met je schoonouders, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je hier van baalt, maar ik snap dan weer niet dat je voor een gezamenlijke vakantie kiest (of het moet je door je strot gedrukt zijn
Dan zeg je prima schat dan ga jij met je ouders mee, ik blijf hier ( of ga zelf wat doen) en zondag samen . Geef aan ik wil bijv. Vanavond samen dineren . Je zal toch iets meer moeten aangeven bij je man.
Inderdaad je mond open trekken en aangeven wat jij/jullie willen. Als je er niks van zegt, weten zij misschien niet dat je het niet zo leuk vindt. Waarschijnlijk doen zij hun best en zijn er geen kwade bedoelingen in het spel. Hier mokken en chagrijnig worden, helpen inderdaad niet zoveel.
Heb ik er misschien niet duidelijk bij gezet, maar ik heb wel degelijk meerdere keren gezegd tegen mijn man dat ik niet heel de dag met schoonouders weg wil. Mijn man vind het wel prima, met zijn ouders. Ik had me dese vakantie voorgesteld als dat manlief en ik dagelijks alleen iets zouden doen, en dan af en toe met schoonouders avondeten of een dagje weg. Nu is het precies andersom, (elke dag standaard met zijn vieren en soms alleen) iedereen lijkt het wel prima te vinden, behalve ik.
Neem aan dat je eerder zelf ingestemd hebt met deze vakantieplannen, dat je dus ook met zijn ouders mee zou gaan en dus kijk ik wel vreemd op dat je het zo duideijk hebt over het uitkijken naar jullie laatste vakantie samen (met man).... Waarom dan niet ook echt samen iets geboekt zonder andere familieleden?
dan zeg je heel simpel tijdens het avondeten morgen zijn man en ik lekker een dagje samen we zien jullie s'avonds weer,. n als je man dan begint te sputteren zou ik gewoon zeggen ik wil graag een dagje samen..
Is erg lastig als je man het duidelijk wel prima vindt om elke dag met zijn ouders door te brengen Je hebt het je man al meerdere keren gezegd en toch lijkt hij het niet te snappen, dan wordt het toch wel lastig. Misschien nog eens duidelijk maken dat dit de laatste keer is dat jullie met zijn tweeën op vakantie zijn? Dat je er toch wat meer uit wilt halen dan de hele tijd met zijn vieren te zijn en als hij dan weer aangeeft het zo wel prima te vinden dan weet ik het ook niet meer, misschien kan je eens boos worden?
Ik had eerlijk gezegd niet eens gegaan......of van te voren duidelijke afspraken maken met elkaar. Ik weet bij voorbaat al dat het niet gaat werken als ik meer dan twee dagen in een huisje zit met mijn schoonfamilie, dus ze kunnen het bekijken als ze zoiets willen gaan doen. Ik zou heel snel je mond open trekken en eigen plannen maken voor de dagen die nog komen. Je ziet elkaar dan toch avonds weer met eten ofzo. Je hebt er niks aan om chagrijnig te blijven, dat wekt ook weer irritatie op bij de rest en het wordt er zeker niet gezelliger op...
En wil je man niet, dan ga je toch ff lekker alleen een stukje wandelen, fietsen, winkelen, weet ik veel....mijn man zou dan het dak op kunnen hoor...
Mijn schoonouders komen hier vandaan, ze zijn hier geboren en getogen. Omdat al hun familieleden (broers, zussen, neefjes, nichtjes, ouders, kennissen) hier wonen ging ik er vanuit dat zij dagelijks naar familie zouden gaan. Daarnaast zou mijn schoonvader dit jaar helemaal niet op vakantie gaan, dat heeft ie op het laatste moment twee weken geleden opeens besloten. Als mijn schoonvader hier niet was (wat dus niet het plan was) zou de vakantie heel anders geweest zijn, want hij is juist diegene die ons met zijn auto overal mee naartoe wilt nemen. Nu wou die bijvoorbeeld met mijn man "even wat dingen regelen". Prima, maar ik zit hier al sinds in de ochtend alleen. En het is hier al bijna 15 uur. Als mijn schoonvader - zoals afgesproken - in Nederland zou zijn gebleven dan zou mijn man zeker minder vaak met zijn ouders zijn hier. Ik had ook verwacht dat we allemaal in hetzelfde huis zouden eten en slapen, maar overdag gewoon ons eigen plan zouden trekken. Het is hier te afgelegen om in mijn eentje iets te gaan doen.. Ik ken de taal niet, weet de weg niet, heb een klein buikgriepje waardoor ik niet alleen wegdurf, het is afgelegen van leuke winkels/restauranten en mensen spreken er geen Engels.
Je zegt steeds dat jij het je anders had voorgesteld, en dat jij de enige lijkt die het er niet mee eens is. Maar wat is er dan daadwerkelijk afgesproken van tevoren? Wij zijn ook eens op vakantie geweest met mijn schoonmoeder. We gingen samen op vakantie, dus ook samen optrekken. Klinkt logisch lijkt me. Mijn schoonmoeder gaf toen zelf aan dat als we wat samen wilden doen, zij wel bij de kinderen wilde blijven. Dat hebben we in die week 1x gedaan, puur omdat het samen uit/samen thuis is wat ons betreft. Ik denk dat het probleem dus is dat jij andere verwachtingen had dan hun van deze vakantie en dat er wellicht geen duidelijke afspraken zijn gemaakt over wel of niet samen optrekken. Er valt niemand iets kwalijk te nemen als dit inderdaad klopt.
Manlief en ik hebben afgesproken vooral samen dingen te doen. En dan af en toe schoonmoeder mee nemen een dagje weg. Dat schoonvader ook zou komen (hij wilt heel de tijd met mijn man en ins vieren weg) was niet afgesproken. We zijn ook niet samen met schoonmoeder hierheen gegaan. Zij zit hier al een maand en blijft totaal drie maanden (omdat haar leven eigenlijk meer hier dan in Nederland is) en wij zouden naar deze stad op vakantie gaan, en dan bij schoonmoeder blijven slapen,ipv in een hotel. Kamers zat huer
In een valei omsingeld met Bergen. Hier is - op een paar klein restaurantjes die allemaal hetzelfde serveren, een paar winkels, een bakker en een groenteboer vrij weinig. Op 6 km afstand met de bus bevindt zich een groot centrum. Om de paar km heb je wel plekjes met winkels of een winkelcentrumpje, maar dan zou je langs de snelweg moeten lopen om er te komen.