Slanke dames, wat eten jullie op een dag

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag:
    Ontbijt: 3 gebakken eieren met peper en zout.
    Tussendoor: stroopwafel ( ga ik last van krijgen..)
    Lunch: 500 ml yoghurt met een kiwi
    Tussendoor: walnoten denk ik
    Avondeten: 2 Duitse biefstukjes met sperziebonen

Verder thee en koffie zonder suiker.

2. Luja

Luja Niet meer actief

Ik tel geen calorieën ofzo, ik eet wat ik lekker vind.
    En dat verschil best per dag.

Op een vrije dag vaak:
    08:00 koffie met koekje(s)
    10:00 bak muesli met melk
    12:00 twee croissantjes met brie/vleeswaren
    15:00 koffie met koekje(s)
    18:00 groot bord avondeten (90% van de keren groente, vlees en aardappels/pasta of een schotel)
    20:00 wat lekkers. Of een kaas/worstplankje als we samen vrij zijn met een wijntje erbij, of een bakje chips, of een frikandelletje... Gewoon iets lekkers

Ik drink overdag vooral vers geperste sapjes, melk en koffie met room en suiker

Tja, dat was het wel :p
    Ik ben 1.82 en weeg 61 kilo

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Owwwwwwwwwwwwwww dit is zó.'n frustratie topic..
    Grmpp..
    Eigenlijk moet ik het niet lezen..

Ik eet op een dag
    Ontbijt 1 boterham zonder beleg
    10 uur fruit
    Middag 2 boterhammen zonder beleg
    Avond eten 1 klein bord ( vlees groente enz)

Soms tussendoor iets.. Maar lang niet altijd.
    Koffie en thee met 1 klontje suiker..
    Frisdrank is in de ban.. Water of Spa gedoe waar bijna geen suikers inzitten en zeker geen zoetstoffen.

Vrijdag eet ik altijd een foutbroodje op het werk.. Geitenkaas met honing en walnoten oid
    Zaterdag met mijn dochtertje wel eens wat lekkers

Ik heb boven tot de taille een figuur waar ik prima mee leven kan.. Mt m.. Maar mijn kont.. Meine liebe.. Daar kan ik een dienblad op kwijt..
    Zit zeker anderhalve mt verschil tussen boven en onder..

4. Koon

Koon Niet meer actief

Serieus? Dat is echt weinig. Als je wilt afvallen moet je heel anders gaan eten. Je eet veeeel te weinig. Jouw lijf slaat alles op wat het binnen krijgt, omdat je jezelf zo wat uithongert.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat denk je serieus? :(
    Niet dat ik vind dat iedereen die dik is geen zelfdiscipline heeft, of iedereen die slank is juist wel, maar het gewoon omdraaien lijkt me echt totaal nergens over gaan.

6. raspberry

Nou, dat is wel erg gevaarlijk om zo in het algemeen te gaan roepen enkel op basis van wat iemand eet.
    Ik eet ongeveer net zo en heb ook een aardig achterwerk. Maar als ik meer ga eten, (gezond eten dan), word ik ook zwaarder en dat gaat ook allemaal op m'n kont zitten dan.

Eea is allemaal nogal afhankelijk van de vraag hoe snel je spijsvertering is, hoe je hormoonhuishouding loopt, hoeveel je beweegt, enz enz.

7. raspberry

Sterker nog: die dingen jagen je bloedsuikerspiegel nogal heen en weer en daarvan kun je dus ook nogal afvallen. Heb een zus die brandmager wordt als ze te veel snoept en die aankomt als ze de suiker laat staan.
    Dat dus misschien eens proberen? :)

8. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het boek het geheim van slanke mensen gelezen, zij pretendeerd daarin dat slanke mensen écht minder eten en beter maat kunnen houden. Op een verjaardag kiezen zij bijvoorbeeld welke hapjes ze wel/niet nemen en kunnen tegen de rest heel makkelijk nee zeggen. Dat geloofde ik al niet zo, mijn schoonzus is ook super slank, maar die zie ik echt gewoon eten wat ze wil en die snackt op een verjaardag gerust de hele avond door! Ook hier lees ik toch een boel slanke mensen die toch gewoon veel eten en geen maat houden.

In dat boek beweert ze ook dat genetische aanleg niets te maken heeft met dik of dun zijn.. Ik weet niet of ik dat wel geloof eigenlijk..

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tsja, waarom zou ik het laten staan als ik het prima hebben kan? Je leeft toch maar een keer :D

Verder rook ik niet, drink geen alcohol, gebruik geen drugs, ga niet uit, enz. enz., dus ik hou mezelf al behoorlijk binnen de perken. Ja, dan gun ik mezelf die zak met overheerlijke Cheese&Onion chips wel, ja. :D

10. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.293
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb altijd al aanleg gehad om dik te worden. Van mijn vader geërfd, terwijl mijn moeder en broer altijd alles konden eten en slank bleven.

Ik ben één periode van 4/5 jaar echt te dik geweest (obesitas) en in mijn zwangerschap en de nasleep ervan (BI en andere ellende). Nu heb ik een BMI weer van rond de 19/20. Daar voel ik me gezond, sterk en mooi bij. Maar moet er zeker moeite voor doen, veel bewegen en minder eten.

Ik eet op een voorbeeld-dag:

Volkoren brood met volle kaas en salami, gegarneerd met bijvoorbeeld komkommer, alfalfa etc.

Appel, Ananas of ander fruit

Omelet met kaas en veel ui, of zalm met citroen, dille, bieslook, mayonaise etc.

Fruit, variatie op wat ik in de ochtend at

Avondeten (gematigd, maar zeker wel een lekker stuk vlees/vis met veel groente en een paar aardappeltjes gejat van het bord van de kids ;))

Ik drink minimaal 2 liter (groene) thee en mag regelmatig genieten van wijn. Vruchtensappen drink ik met mate en cola light met citroensap max. 2 per dag.

Als de weegschaal het toelaat soms nog wat lekkers 's avonds (chips/mayo of meesnoepen van laat avondeten man).
    Als ik veel beweeg mag dat minimaal de helft van de week, nu ik deze laatste weken wegens de regen minder doe, mag ik ook minder snoepen (zegt de weegschaal...) .

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik weeg 55 kilo en ben 1,65.

Dit is wat ik gemiddeld eet op een dag:
    - 6 volkoren boterhammen met kaas/pate en vleeswaren
    - 2 bekers volle melk en een kop cup a soup tussen de middag.
    - ongeveer 4 koppen cappuchino
    - 1 liter vruchtensap (ik pers vers en dan bewaar ik het in een 1,5 liter fles in de koelkast)
    - 1 bordje avondeten (ben niet zo van het avondeten maar wel van het brood)
    - 's avonds laat nog wat hartigs (blokje kaas met mosterd of een toastje met filet american/geitenkaas, mmmmmmmmmmmmmm!

Soms haal ik tussen de middag nog als extra een lekker broodje (gezond of die van V&D met gemarineerde kip) en snoep ik wat (drop of chocolade maar lang niet elke dag).

12. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Nee joh.. Ik heb gewoon niet meer trek...
    En als ik wel meer eet word ik dus echt zwaarder.

Als ik trek/ honger zou hebben zou ik wel wat nemen hoor.. Maar ik heb gewoon niet mee behoefte..

Aan de andere kant pak ik rustig een stukje taart als er iemand jarig is op het werk..

13. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk dat er relatief maar heel weinig mensen zijn die echt alles kunnen eten zonder aankomen. Voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat deze mensen bestaan! :D

Maar veel slanke mensen eten uit zichzelf al minder, maken gezondere keuzes, bewegen meer, en noem maar op. Er zijn mensen die denken dat ze heel de dag eten, terwijl dit dus reuze meevalt. Daar tegenover staan de mensen die denken weinig en gezond te eten terwijl hier dus absoluut geen sprake van is. Het wil ook niet zeggen dat alle slanke mensen altijd super gezond eten. Nee, zij kunnen best een stukje taart nemen of eens flink los gaan in een buffet restaurant.

Ik ben iemand die 'slank' is, 64 kilo bij 1 meter 70 en voor mijn zwangerschap was ik super slank, namelijk 55 kilo. Nou, als ik veel eet weeg ik ook veel meer, dus moet echt wel op mijn eten lekken. Als we gaan wokken of elders uit eten gaan at ik altijd het meest van allemaal: je zag ze allemaal denken en kijken haha! Maar de rest van de week maakte ik weer gezondere keuzes.

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Het is ook een kwestie van bouw...ik kan vrijwel eten wat ik wil. Dat is geluk hebben. Als ik zwaarder word, gaat dat er vanzelf weer af als t nodig is. (Is nu absoluut niet nodig). Ik heb weer andere dingen waar ik 'jaloers' op kan zijn, zoals vol haar!

15. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we allemaal mieten realiseren dat iedereen anders is. Ik vraag me zelf wel eens af. Er zijn mensen met rood bruin zwart blond haar en alles wat er tussen zit. Huidskleur idem. Lengte idem. Waarom zou het dan we de bedoeling zijn dat we allemaal maat 36 hebben dat is raar toch??!
    Ieder lichaam is anders iedere stofwisseling is anders. Ik kan alles eten en ik heb ook echt veel eten nodig ik eet net zoveel als mijn man. Ik ben 1,55 met 52 kilo en 4 kinderen. Ik val op grote mannen. Mijn man is 2.00 en 110 kg. zucht ik vind hem perfect!!!
    Begrijp me niet verkeerd diegene die niet lekker in zn vel zit mag/moet er zeker wat aan doen maar als je van nature wat voller bent dan is dat toch zo, zwart haar kan je verven......maar het komt toch echt wel terug!
    Nogmaals is positief bedoelt!

16. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    En gelijk heb je!....

Deel Deze Pagina