Slanke dames, wat eten jullie op een dag

Discussie in 'De lounge' gestart door mamagisa, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mee eens, ik geloof ook nooit zo in het "ik kom aan want ik eet te weinig" verhaal. Waarom zou een maagband dan werken??

2. xBlond

xBlond Lid

9 okt 2013
    45
    0
    0
    Friesland
    's ochtends, brood met fruitmelk of multivitamine drank

's middags bijna niks

's avond 1 of 2 borden avond eten

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat bedoel ik natuurlijk ook niet.
    Ik moet bijvoorbeeld heel erg op mijn gewicht letten, anders kom ik meteen aan. Een ander kan snoepen wat hij wil maar zal niet aankomen....

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het kan wel zo zijn dat je niet afvalt als je te weinig eet hoor. Aankomen lijkt me niet nee, maar dat weet ik niet zeker.

5. Delta

Delta Niet meer actief

Het ligt denk ik echt aan de genen. Mijn vriend kan alles eten wat ie wilt. Of nou ja, hij is geen snoepkont, maar is dol op friet met saus, kentucky, mac donalds haha. Of andere lekkere hartige vette dingen. En zijn vetperecentage is maar 13%
    Hij traint wel veel maar let niet echt op zijn voeding. Al kook ik wel gezond. Ik hoef dat dus niet te doen, eten zoals hij dat doet.

Ik eet ongeveer op een dag;

- muesli met kwark en fruit
    - tussendoor pak ik vaak wat snoep tomaatjes
    - 3 boterhammen met huttenkase, kipfilet of philadelphia light en standaard altijd komkommer erbij
    - tussendoor fruit, en 2 rijstwafels of een eiwitshake, heb ik nog honger en het is nog geen tijd voor avond eten, pak ik nog wat snoep tomaatjes
    - avond eten: is met veel groente, volkoren pasta, volkoren tijst, volkoren wraps. Afwisselend met vis, kip of vega gevallen haha.

Ben aan het afvallen, ben al 10 kilo kwijt in 2.5 maand tijd.
    En sport 4/5 keer in de week een half uur intensief.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat kan, lijkt me ook erg vervelend. Aan de andere kant hoor ik wel eens dames op een verjaardag die dan niets nemen: geen gebakje, geen klein handje chips, geen stukje kaas.....Zij zeggen dat als ze dit doen, ze de volgende dag echt 1,5 kg zijn aangekomen.

En ik moet eerlijk zeggen, dat ik er geen ervaring mee heb, sta zelf aan de kant dat ik alles kan eten, maar ik kan mij ECHT niet voorstellen dat wanneer je 1 avond een beetje meesnoept (geen kilo's, maar gewoon) je de dag erna 1,5 kg bent aangekomen.

Ik begrijp best dat sommige moeten opletten, bij de een zet het sneller aan dan de ander, maar dan al die smoesjes er omheen begrijp ik gewoon niet.
    van een glas water wordt ik al dik bijv. Nou dat is knap, want er zit geen calorie in.

7. marygirl

marygirl Actief lid

25 dec 2010
    377
    0
    0
    Ochtend:
    - Havermoutpannenkoek / cruesli of muesli / beschuiten met beleg

Middag:
    - Speltbrood of crackers met beleg, Ei, salade van kaas, tomaat en makreel, avocado, huttenkase

Tussendoor:
    - Fruit 2 a 3 stuks
    - Noten (walnoot, cashewnoot) en rozijntjes
    - Havermoutkoekjes

Avondeten:
    - Veel groenten, vlees en een beetje koolhydraten

Drinken:
    - Thee en water

Ik eet amper snoep en chips en weinig suiker. Wel eet ik per week 2 repen chocolade met 78% of meer cacao (jummie :D).

67 kilo bij 1.70

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik stel voor dat je naar een dietist gaat, die kan een plan maken wat voor jou werkt...
    wat anderen eten en hoe zij erop reageren is zo persoonlijk, heeft o.a. al met verbranding te maken...

zo heb ik een schoonzus die werkelijk waar heeeeeel veel kan eten en geen grammetje aan komt
    en als ik alleen al naar een zak chips kijk zit er al een kilo bij.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home
    ontbijt: 2 boterhammen met kaas en een grote mok koffie

lunch: 2 boterhammen 1 met kaas en de ander met jam of chocopasta soms tosti ofzo

avondeten: gewoon 1 bord wij eten nooit toetjes

tussendoortjes van alles wat vaak een appel, stukje koek, rijstwafel, chocolade,als er iemand jarig is een gebakje maar dat compenseer ik dan weer de rest van de dag
    weekend savonds vaak chips op tafel gewoon alles met mate

verder over de hele dag water en koffie savonds vaak 2 koppen thee met 2 biscuitjes

1x per week hardlopen

10. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Ontbijt; bruine boterham met chocopasta en glas melk

tussendoor; 2 bekers koffie met melk/suiker en koek

Lunch; 2 bruine boterhammen met hartig beleg en glas melk

tussendoor; 2 glazen aanmaaklimonade of sap, kaakje/stukje chocolade

Avondeten; doordeweeks groente,pasta/aard., vlees/vis. Daar eet ik veeeel van. Ben dol op warm eten!! Klein beetje pap na.

tussendoor; koffie melk/suiker met koek, glas sap, glas rode wijn met japanse mis/chips (tegenwoordig iedere avond wat erbij, deden dat vroeger nooit maar nu ben ik eraan gewend en heb dan ook trek)

Heb 2 avonden in de week avonddienst en heb dan zo'n trek als ik thuis kom(23:30) eet daarom altijd nog wat zoals zakje mie, gisteravond langs de mac een chilichicken gehaald. Terwijl ik tijdens werk van de oudjes chocola had gehad, van een ander blok kaas en plakjes vleeswaren. Vooral in de avond ben ik een enorme snoepkont!! Met name chocola en hartige dingen hmmm
    Niet altijd even gezond dus. Moet eigenlijk wel wat minderen.

Gewicht, toevallig gister even op de weegschaal gestaan was halfjaar geleden. 50 kg, bij 1,63m
    Sporten doe ik niet aan.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik weeg 66 kilo bij 1.76, ik wil eigenlijk naar 63 kilo, dan is de spekbuik ook minder maar dat terzijde :D

Ik denk dat veel mensen vergeten dat het niet alleen om het eten gaat. De ouder je wordt, de minder spiermassa je hebt en de slechter je gaat verbranden als je dus niet sport. En dus kan je dan ook maar heel weinig eten op een dag wil je niet aankomen. Je metabolisme gaat door sporten omhoog waardoor je beter verbrand, afvalt en als je het volhoud toch weer eens wat lekkers kan eten zonder aan te komen.

Het gaat dus voornamelijk om het bewegen en dan flink ook 2 of 3 x per week, of elke dag een half uur flink lopen of in redelijk tempo fietsen. Dat in combi met normaal eten. Dus geen koek, snoep of chocola.

Ik ben gestopt met brood eten. Eet 's ochtends 1 of twee crackers met boter of wat pindakaas. Dan 2 koppen koffie met een beetje melk. Tussendoor 1 sinaasappel, voor de lunch een kop maaltijdsoep en 2 crackers. 's middags een kop koffie en verder niets of een cracker of een handje olijven. ' s avonds normaal warm eten maar niet te veel. Minder koolhydraten in ieder geval en een extra salade.
    Na het eten een kleine toetje en dan op de bank om 20:30 een hele pot kruidenthee (avondmelange van de ah is lekker). Verder veel water de hele dag.

De truc is ook om dagelijks te variëren. Niet elke dag hetzelfde voor het ontbijt, ene keer crackers, andere keer yoghurt met fruit, dan weer eens een ei. Voor de lunch hetzelfde, soep, dan weer eens een salade met gerookte kip, of een roerei met tomaat. Tonijn vult ook heel goed.

Wat ik wel merk, als ik dus een weekend meer snoep, chocola, lekkere toetjes en gebak, dat mijn lichaam meteen 1 1/2 kilo vocht vast houd en je ook meteen meer opgeblazen lijkt. Als je de koolhydraten laat staan merk je ook dat je ten eerste vocht gaat verliezen en dat scheelt al weer wat.

Succes ts, Charlie

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

halfjaar geleden 50, en nu dan?

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik zal het maar niet noteren,
    Schijnbaar heb ik in ieder geval hele goede stofwisseling, want wat ik wegwerk laat menig mens met grote ogen kijken, en sommigen roepen al jaren dat ik een zwart gat MOET hebben!

Lengte +/-1,61 gewicht schommelt tussen 48 en 53

14. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Gister was het een ongeveer halfjaar geleden dat ik op de weegschaal gestaan heb, nu woog ik 50kg.
    Ben aantal maanden geleden 10weekjes zwanger geweest toen was ik wel gelijk 3 kg aangekomen.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

66 kg bij 183 cm.
    Ik eet 'sochtends kwark met muesli en fruit. Thee met suiker erbij.
    Tussendoor fruit. Een appel, sinasappel, peer, ligt er maar net aan.
    Tussen de middag vaak brood met ei, of kaas en een gekookt eitje.
    In de middag fruit, of wat crackers of chocolade :D

Avondeten, gewoon gezond. Of agv of ovenschaal of i.d. Bijna nooit een toetje, soms een wolkentoetje ( hmmm ).
    En in de avonduren thee, soms wat chips.

16. Metire

Metire Niet meer actief

#56 Metire, 10 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2013
    Ik ben 1.69 en 58 kilo. Nog aan het afvallen en strak trainen.

'S ochtends: Havermout met een stuk fruit (mandarijn of kiwi)

Tussendoor: Een grapefruit, mandarijn, peer of snacktomaatjes

'S middags: 2/3 speltcrackers met slankie en tomaat of gebakken eiwitten met groente (geroerbakt)

Tussendoor: een (halve) appel met kaneel en een mandarijn

'S avonds: verschillende variaties salade, vandaag eet ik salade van veldsla, rode bietjes, feta en een dressing van olijfolie, balsamicoazijn, mosterd, peper/zout.

'S avonds eet ik nog wat snack tomaatjes en mandarijntjes.

ik kies wel fruit met een lage calorische waarde omdat ik zo veel fruit eet! Banaan/mango etc. eet ik niet! Ik drink alleen water en soms thee.

17. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik moest heel erg hard lachen :D misschien omdat het ook een beetje herkenbaar is ;)

18. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik ben 1.70m en weeg zo tussen de 57 en 59 kilo.

Ontbijt: bakje yoghurt of een cracker met bijv. smeerkaas + kop thee. Op de dagen dat ik werk heb ik meestal geen tijd meer om te ontbijten.
    Tussendoor: meestal niks, soms een appel of een evergreen.
    Lunch: 2 boterhammen en een cracker of 3 boterhammen + kop thee
    Tussendoor: meestal niks, soms een cup a soup en als ik snaaizin heb dus iets slechts te snaaien ;)
    Avondeten: 1 bord met wat de pot schaft

Verder drink ik in de ochtend 2 à 3 kopjes koffie en verder de hele dag door thee.

In de avond drink ik 1 kopje koffie en verder thee. In principe heb ik doordeweeks niks lekkers te eten voor in de avond zoals koek, snoep en chips, dat bewaar ik voor het weekend, maar als ik onbedwingbare drang in iets lekkers heb haal ik het wel gewoon in huis.

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    In hoeverre denken jullie dat leeftijd hierin meespeelt?

20. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Normaal weeg ik zo'n 57 kilo bij 1.74. Nu even wat minder, maar dat komt door zws-misselijkheid.

Normaal eet ik op een dag:

Ontbijt: groene smoothie
    Lunch: 2 bruine bolletjes (of iets soortgelijks) met hartig beleg
    Avond: 1 bord avondeten, varierend van aardappel/groente/vlees tot pasta, nasi, maaltijdsalade etc.

Tussendoor eet ik bijv een appel of ontbijtkoek, soms ook niks, soms een koekje oid.

Heb ik een dag of een weekend geschranst, dan hou ik een of meerdere balansdagen, dat werkt bij mij altijd goed.

Deel Deze Pagina