Ik ben een veelvraat maar blijf altijd maar net op gewicht. Dus wat ik allemaal eet zal ik je niet aanraden ! Maar... ik eet wel meestal gezonde dingen zoals 6 volkoren boterhammen per dag, drink veel water, eet bijna elke dag ruim twee ons groente en twee stuks fruit. Ook veel aardappels/rijst/pasta en niet zo vaak vlees. Verder tussendoor de nodige koekjes en andere snackjes, maar dat kan ik me dus veroorloven. Maar mijn tip zou zijn: eet meer van de gezonde dingen, dan heb je ook minder zin in snacks. Oh en ik weeg ongeveer 63 kilo bij 1.81m
Ontbijt: All Bran cornflakes met melk Lunch: 2 bruine boterhammen met chocopasta Tussendoortje: Melkliga en een peer (maar heel vaak eet ik geen fruit) Avondeten en dat kan alles zijn. Heel soms nog in de avond een koekje of iets maar meestal neem ik niks meer 's avonds. Meestal snoep ik in het weekend wel of een lekker chippie ofzo maar doordeweeks valt dat eigenlijk mee. Ik drink te weinig maar als ik op mijn werk zit drink ik altijd water en thuis pakjes taksi, Bull-it of water en soms frisdrank. Ik weeg trouwens 52 kilo bij 1.68m
Mijn doordeweekse dag ziet er ongeveer zo uit: Ontbijt: bordje brinta met lijnzaad en suiker en glas fristi Tussendoor: plakje ontbijtkoek Lunch: 2 bruine boterhammen met beleg en een glas sap Tussendoor: soms fruit en anders alleen een koek (sultana etc) Avondeten: 1 bord met een toetje In de avond: 1 koekje en nog 1 kiwi. En ik drink 3 flesje water van een halve liter op een dag Water drink ik voor me darmen ik heb hele trage darmen. Ik weeg 53 kg en ben ongeveer 1,70
Voor de zwangerschap at ik alles wat ik maar wouw! was met mijn 1,65 m gemiddeld 53 kilo. Door de zwangerschap ben ik aangekomen, wil terug naar de 55 kilo, moet nu nog 7,5 kilo!
Igglepiggle, leeftijd speelt een hele grote rol. Ik ben 40 helaas en ik eet dus nu al 6 weken geen koek of chocola maar er gebeurd weinig in de zin van afvallen. Ik moet er dus bij sporten. Eet ik om de dag een reep chocola en af en toe een koekje of zo zit ik na een maand tegen de 70 kilo aan (nu 66) dus heel langzaam kom je dan aan. Ik heb gewoon eerder blubber aan mijn lichaam dan spier en gelukkig ben ik lang dus moet ook altijd horen: JIJ AFVALLEN? Ja want die spekbuik die niet direct opvalt maar niet te shiften is wil ik er ook nog af. Maar ik weet dat de gemiddelde hier niet 40 is dus...het is voor iedereen gewoon anders. Charlie
Ik kon eten wat ik wilde tot mijn 20e ongeveer Nu 29 en moet ik echt wel opletten. Doordeweeks doe ik dat ook echt, er komt geen rommel richting mijn mond. Op een verjaardag eet ik taart en drink ik een wijntje, maar chips ed raak ik niet aan. Omdat ik het gewoon zonde vind voor mijn lijf
Mijn 'geheim' bestaat uit 2 dingen: * Goed opletten waar ik zin in heb. Geen dingen eten omdat ze toevallig op tafel staan/bij mijn kopje liggen. Ik laat ook gerust 's avonds de laatste happen juist wel op mijn bord liggen. En ja, dat doe ik ook in een restaurant. Ik wist niet dat ik daar mensen mee voor het hoofd stootte * Veel bewegen. Niet per se sporten, maar altijd met de fiets ipv met de auto, met de trap ipv de lift (ja, ook naar de 13e verdieping). Oh, en bij allebei deze dingen geldt: geen smoesjes. Ja, er zijn 20 redenen om je toch vol te stoppen en inderdaad: als het regent is het fijn met de auto. Maar ik heb gemerkt dat ik me hier fijner bij voelt.
Verandering van spijs doet eten Dus je eetpatroon radicaal omgooien. Ik ben 14 kg afgevallen door 2 maanden lang elke dag cardio te doen en alle koolhydraten te vermijden. Ik leefde op gegrilde kip, biefstuk, entrecote, slintong, eieren, sla en proteïne shake. Heb me nog nooit zo fit als toen gevoeld. Afslanken (vet verbranden) zonder sporten is gewoon onmogelijk.
Meen je dit echt ? OMG hahaha, ik kan dus wel de laatste hapjes laten liggen ( en meestal eet man het dan op) omdat ik dus echt vol zit. Leuk om te weten wat andere mensen dan denken
Oh, mijn eetpatroon: Ontbijt: Yoghurt of kwark met appel, walnoten en honing, kop thee en 2 glazen water Tussendoor: Fruit Lunch: 4 boterhammen. Meestal 2 hartig, 2 zoet. Tussendoor: cracker met kaas/kop thee Avondeten: behoorlijk veel wel vaak, maar wel zo gezond mogelijk. Tussendoor drink ik veel water. Door de week eten wij geen toetje, de kinderen wel overigens. Sowieso eten we nooit diepvriespizza, patat etc. Deze week hebben we gegeten: * (volkoren)pasta met spinazie, pijnboompitten, cherrytomaatjes en pesto * zelfgemaakte pizza met veel groenten erop * zelfgemaakte hamburgers (broodjes, hamburgers, kaas, ananas, komkommer, tomaat, sla, ui) met salade erbij * nasi (zonder vlees erdoorheen, wel sateetje erbij) * groene curry met sperziebonen * aardappeltjes (meestal gebakken), groenteballetjes en broccoli Dat soort dingen. Ik eet heel 'flauw': sowieso zonder zout, vaak ook zonder sauzen etc. Ik heb geen idee of mijn eetpatroon echt het verschil maakt hoor! Ik snoep in het weekend best veel vaak. Wat volgens mij het meeste scheelt: ik drink vrijwel nooit iets anders dan water en groene thee. Ik vind het gewoon niet lekker. Maar daar gaan ongemerkt zoveel calorieën in zitten: glas appelsap hier, glaasje wijn 's avonds...
Hier ook 40 en merk nu ook dat ik minder kan eten terwijl ik toch niet stil zit. Sport elke dag, doe alles op de fiets, maar vroeger kon ik gerust een pak koekjes leegeten en kwam niets aan. Moet ik nu niet meer proberen. Maar het leven moet wel leuk blijven en daar hoort voor mij toch echt een koekje of 2 bij de thee bij. En in het weekend een pizza of patat oid. Gelukkig groei ik nog niet dicht maar vakantiekilos gaan er minder makkelijk eraf.
Ik eet de ene dag meer dan de andere en schommel altijd tussen 54 en 56 kilo bij 1.70 meter. Hoger dan dat is mijn gewicht nog nooit geweest behalve tijdens mijn zwangerschap natuurlijk en vlak erna. Ik was al snel weer op mijn oude gewicht. Ik eet 's ochtends gewoon brood (soms koekjes met thee). Als ik rond 10/11 uur trek heb eet ik koek of fruit. Om 1 uur eet ik groente met aardappelen en vlees of een pastagerecht. 's middags rond 4 uur neem ik dan weer iets, bijv. chips (niet elke dag hoor) of koffie met een koekje. 's avonds brood. (2 of 3 boterhammen ongeveer). 1 a 2x per week eten we patat Dat is het zo ongeveer maar het verschilt echt per dag. De ene dag heb ik meer trek dan de andere. Ik denk dat je zo gewoon in elkaar zit. De één komt snel aan, de ander moet een beetje uitkijken en weer een ander hoeft helemaal niet uit te kijken. Als mensen vragen 'hoe blijf jij zo slank?' dan denk ik 'weet ik veel.. dat is nou eenmaal zo..'
Ook slanke mensen moeten uitkijken met wat ze eten. Zo gaat vet ook om de organen zitten en zie je dat niet Maar ook voedingstoffen die verkeerd voor je zijn hoeven je niet dik te maken maar kunnen wel andere aandoeingen of ziektes veroorzaken ( kanker, eczeem et cetera) Ik sta ook echt te kijken wat sommige mensen elke dag eten zonder erbij na te denken of dat eigenlijk wel goed is.
Tsja.. ik denk dat dat jouw fout is eerlijk gezegd. Bij mij is het zo dat als ik vol zit, ik ook echt vol zit. Kan zijn dat er dan helemaal niet meer zoveel op mijn bord ligt maar dan hoef ik ook echt niet meer. Mijn man is net als jou in dat opzicht. Hij moet en zal dan zijn bord leeg eten omdat het niet meer zoveel is, terwijl hij al wel vol zit. Bij mij gaat het er in ieder geval absoluut niet om dat andere mensen dan zouden zien van 'die heeft zelfbeheersing' want dat zou mij echt een worst wezen hoor
Wat ik eet.. Heel slecht maar ik kan niet ontbijten, als ik moet werken en om 7u moet beginnen eet ik dus pas om 10u wat bij de koffie. (Vaak eierkoek vd bakker). Ben ik thuis dan dwing ik mezelf om met mijn zoontje te ontbijten en eet dan bijv stuk peperkoek/cracker. Middageten is 1 hard broodje aan 2 kanten belegd/ of 2 boterhammen soms nog een eitje/mini krentenbol/vis oid erbij. Tussendoor een koekje en wat fruit meestal Avondeten is gewoon a/g/v niet veel aardappelen maar pasta ben ik bijv weer erg gek op. Groente altijd veel. Verder eten we ook weleens pizza/friet/Thais/Chinees. Vlees en vis worden afgewisseld. Avond eet ik altijd als de kleine op bed is pas mijn toetje, ik zit na het eten te vol hiervoor maar vind ze wel erg lekker haha.. Daarnaast bijna elke avond wel wat te snacken, kan zoute popcorn zijn, noten, chips, druiven of bijv tomaatjes. O ja en natuurlijk elke vrouw haar zonde; chocolade!! Drink veel koffie/water en zelden tot geen prik of sappen. (Wel verse ju's orange) Ben 1.69 bij 52 kilo
Ik probeer me dan ook nog eens te beperken tot zelfgebakken taart. De meeste supermarkt rommel enzo vind ik niet lekker genoeg om al die suikers dan maar hallo te zeggen. Dan koop ik liever een keer echt iets super lekkers of bak ik zelf uiteraard wat. Dit helpt ook echt: alleen nemen wat je echt super super super lekker vindt!
Ik lees toch echt niet hier dat alle slanke dames zich maar in het rond eten aan vette en ongezonde voedingsmiddelen? En al die andere 'ziektes' / 'kwaaltjes' die je wel of niet zou kunnen krijgen door welke eten dan ook kan IEDEREEN dan toch krijgen? Dat is gewoon een persoonlijk iets waar je je wel of niet in wilt verdiepen/waarde aan wilt hechten.. Snap de link ook dus niet zo goed met jou opmerking en de vraag van ts?