Wie heeft er een goed/lekker recept van slanke koekjes/cake of taart?? Oftewel waar niet zoveel suiker/vet inzit Zelf heb ik gisteren via pinterest een recept gevonden voor een heerlijke crumble : Aardbeien en nectarines (of welk fruit je ook wilt) in een ovenschaal, heb daar zoetstof overeen gedaan Toen de crumble gemaakt, 100 gram bloem, 50 gram suiker, 50 gram boter, dit over het fruit heen En toen op 180 graden circa 20 minuten in de oven....heeeeerlijk! Heb genoeg voor 8 porties.. Wie heeft er nog meer ideeën?
@Lizzie, Ik heb gisteren appelmoes gemaakt, gewoon appel met kaneel en een beetje water op het gas, heerlijk!! Is het uit de oven lekkerder? En je neemt dan een hele appel?
Mijn ex schoonmoeder bakte altijd met vloeibare zoetstof, ongeveer evenveel vloeibaar als losse suiker schatten en zo bakte zij dat. Je proeft niet dat het zoetstof is.
Geen idee of dat echt slank is.. Maar aardbeienkwarktaart maak ik altijd met light slagroom en magere 0% vet kwark.. Owja en dan de bodem met lange vingers ipv dat spul wat erbij zit wat je met boter moet aanmaken.
Geen idee hoeveel calorieën enzo, maar ik heb net wat rijstwafels in een restje gesmolten pure chocolade (en melk) dat over was gedoopt. Geen idee ook of het lukt en of het smaakt
Volgens mij zijn de pakken van Atlanta (diverse cakes en kruidkoek) redelijk slank. Deze tip kreeg destijds van de consulente van de SlanKlup.
Een biscuit (basis van bv. slagroomtaart) is vetloos, denk dat je de suiker dan ook wel kan vervangen voor stevia. Ik doe altijd 1 theelepel i.p.v 100 gram suiker (ja, spul is supersterk!). Chemische zoetstoffen als aspartaam zou ik niet zo snel aanraden. En tsja, verder denk ik dat je niet zover komt. Meeste lekkere dingen zijn nou eenmaal helaas calorierijk. Dus als je wil afvallen zal je toch gewoon echt je best moeten doen en er veel discipline voor moeten opbrengen...
Kwarktaart uit de oven is ook lekker zonder teveel suiker of vet (hoeft niet altijd slagroom bij). Wel wat fruit bij doen, anders is t zo saai.
Volgens mij kan je voor cakes e.d. ook wel halvarine/light boter gebruiken. En als je dan ook nog eens stevia gebruikt valt het qua calorieën dus wel mee.
ja is een hele appel. beetje appelbol idee. Is ook maar heel even in de oven. Ik doe volgens mij 8 minuten maar is al weer ff geleden dat ik het heb gemaakt.
Ook een eierkoek is niet zo heel erg slecht. om net wat lekkerder te maken (verjaar/feestdagen) Suikervrije slagroom met vers fruit!
van een site afgehaald: Mieke Dams, Proktijk voor gezonde geneeskunde. Gezonde koekjes benodigdheden; 100 gr pure chocolade 86% of raw chocolate 2 grote of 3 kleine bananen 1 theelepel vanille extract of Stevia 75 ml kokosvet/olie 200 gr hele havervlokken 60 gr amandelmeel of zelf in de blender vermalen 50 gr kokosschaafsel 1 theelepel kaneelpoeder en zout 1 theelepel pakpoeder handjevol gojibessen handjevol pompoen/zonnebloempitten als variatie Bereiding De oven op 180 graden voorverwarmen Chocolade fijnmaken met mes of vijzel Prak de bananen in een kom en doe de vanille erbij, kokosvet, havervlokken, amandelmeel, kokosschaafsel, kaneel, zout en bakpoeder. Als laatste de chocolade en gojibessen. Goed doorkneden met je handen. Het deeg is wat lossen maar de koekjes worden perfect. Bakpapier: vorm met een theelepel mooi rondjes en druk ze een beetje plat. tussen de 12 en 14 minuten in de over, even af laten koelen en smakelijk!
@Lizzie dat klinkt goed!! maar wat gojibessen zijn???? @Islah, het vervangen van de ingredienten door light producten is een goed idee, zal daar is naar gaan kijken. Kan dan ook een light-appeltaart gaan maken..heerlijk! Wil wel echt dingen zelf bakken, dus niet mbv een pakje, vind dr echt niks aan dan.. Goede ideeën meiden! Thanks
zijn rode bessen goed voor de weerstand en verstekken je immunsysteem. Kun je er ook wel uitlaten denk ik...
appel met zoetstof en kaneel in de oven doen, daar overheen melbatoast/soepstengel verkruimeld en besprenkelen met zoetstof! smaakt erg lekker