Wat deden jullie op

Discussie in 'De lounge' gestart door Caruli, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jullie eerste rijles?

Maandag stap ik voor het eerst in een auto.
    Het is een intake les, ze gaan dan kijken hoe snel je dingen oppikt enzo.
    Ben behoorlijk zenuwachtig, maar ze zeiden dat ik niet gelijk de straat uit hoef te rijden maar dat de instructeur dat zou doen en ik dan geleidelijk aan meer dingen moest gaan overnemen.

Nu ben ik benieuwd wat hebben jullie gedaan op de eerste rijdag?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik moest alleen sturen in het begin, om een beetje te wennen aan de auto, toen sturen en gas geven (hij schakelen). Later op een stil industrieterrein langzaam leren optrekken en zo steeds een stapje verder :)

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Ik werd opgepikt en we reden naar een rustig stukje op een industrieterrein. Daar mocht ik achter het stuur gaan zitten en legde hij alle knopjes e.d. uit. Toen hij zei dat ik de auto mocht starten, startte ik deze en reed meteen weg. Werd ie vet boos omdat dat niet de bedoeling was ;) (ik had zo'n oude zeikerd)

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Vanaf huis tot afgelegen straat alleen sturen, toen meteen mogen oefenen met optrekken, instructeur schakelen.

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest meteen over de (smalle) dorpsstraat rijden richting de provincialeweg. Daar ook gereden en ik heb ook meteen geschakeld. En natuurlijk de standaard dingen zoals stoel, stuur en spiegels goed afstellen.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    hmmm eerste rijles... ik reed spook op de rotonde, ik was zo zenuwachtig en ik hoorde we gaan hier naar rechts nou dat was zo gedaan:D:D gelukkig kwam er geen tegenligger

7. De instructeur heeft ons naar een industrieterrein gereden en daar ben ik gas gaan geven en gaan sturen.. Verder nog helemaal niks!

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Naar een afgelegen plekje om te kijken wat ik kon..... Daarna gewoon naar huis gereden hihi ik had nog nooit in een auto gereden maar dat geloofde hij niet hihi

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat fijn om te lezen dat ik dus niet gelijk zelf moet rijden hihi.
    Ik zie mezelf nog niet op de weg letten, schakelen enzo :)

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hij legde alles uit, maar ik moest ook zelf wegrijden (met wat hulp). Heb de eerste les ook snelweg enzo gedaan.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij huis uitleg van pedalen, spiegels etc. Eerst alleen sturen, van huis naar industrieterrein. Eenmaal daar ook gas geven, remmen en koppeling intrappen oefenen en op het laatst even schakelen, geloof ik. Pas ergens met les 5 op de snelweg (gelukkig, haha).

12. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik kreeg de vraag wat ik al kon...
    toen is hij achter het stuur gaan zitten om naar het industrieterrein te rijden. Daar mocht ik achter het stuur plaats nemen. Maar ik had al vaker auto gereden dus ik reed m zo weg. Wel wat dingetjes verkeerd aangeleerd dus daar ging wel wat tijd in zitten om dat te verbeteren maar verder viel het reuze mee

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Bij mij is mn eerste 3 lessen geleden! OMG ik had 2 nachten ervoor niet geslapen haha maar het viel me alles mee!!
    Ik mocht gelijk achter het stuur, even wat uitleg, en toen mocht ik dus sturen en de rest deed hij. Aan het einde van de les mocht ik ook gassen en remmen.

Meid alles wordt je geleerd hoor! Ik wist geeneens wat een koppeling was hahaha! En vanaf les 2 deed ik alles zelf inclusief schakelen , en ben ik ook al op de snelweg geweest! Het gaat best snel!

14. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik kreeg voor het huis uitleg qua pedalen, schakelen enz en mocht toen meteen zelf wegrijden richting een drukke t-splitsing en door ons dorp. Daarna rustige wegen gepakt en na een half uur mocht ik de provinciale weg op en daarna via de snelweg naar huis.
    Ik vond het hartstikke spannend, maar ook leuk!

Uiteraard hielp mijn rij-instructeur de eerste les nog wel qua koppeling (zodat hij niet af zou slaan) maar ik moest het wel allemaal zelf doen.

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik moest meteen rijden haha.. Ik liep naar de passagierstoel en ze vroeg; wat ga jij doen? Ik: Uhh nou rijles krijgen..
    Nou zei ze dan is het handig als je ook gaat rijden hè ;)

Ik was als de dood haha ik was die dag 18 geworden en m'n ouders etc stonden buiten te kijken hoe ik weg reed..
    Ach ja t is goedgekomen en dat gaat het bij jou ook doen!!

16. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat je zelf niet gelijk rijdt, maar alleen stuurt of zo.

Ik kreeg uitleg over de spiegels, hoe ik die moest verstellen en dat soort dingetjes en daarna reed ik zelf weg :)

17. Maia

Maia Niet meer actief

mijn eerste rijles was sturen en op een gegeven moment ook leren vanuit stilstand gas te geven.

18. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gingen rechtstreeks naar de snelweg.. mocht gas remmenen schakelen met behulp van haar. Moesten iemand wegbrengen..

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De intake moest ik achtjes rijden op het parkeerterrein, ging voor geen meter omdat ik door de zenuwen niet begreep wat hij wilde :)
    Ik kreeg het advies om geen snelcursus te doen :p

Ach met heel veel lessen en een verprutst examen is het wel goed gekomen hoor :D

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hadden jullie 1 keer per week les?

Ik zit eraan te denken als het mogelijk is 2 keer per week te doen. Maar meer omdat ik als ik 1 keer per week doe de week later weer alles vergeten ben :)
    en door 2 keer per week te doen blijft het me wat beter bij..

Deel Deze Pagina