Jullie eerste rijles? Maandag stap ik voor het eerst in een auto. Het is een intake les, ze gaan dan kijken hoe snel je dingen oppikt enzo. Ben behoorlijk zenuwachtig, maar ze zeiden dat ik niet gelijk de straat uit hoef te rijden maar dat de instructeur dat zou doen en ik dan geleidelijk aan meer dingen moest gaan overnemen. Nu ben ik benieuwd wat hebben jullie gedaan op de eerste rijdag?
Ik moest alleen sturen in het begin, om een beetje te wennen aan de auto, toen sturen en gas geven (hij schakelen). Later op een stil industrieterrein langzaam leren optrekken en zo steeds een stapje verder
Ik werd opgepikt en we reden naar een rustig stukje op een industrieterrein. Daar mocht ik achter het stuur gaan zitten en legde hij alle knopjes e.d. uit. Toen hij zei dat ik de auto mocht starten, startte ik deze en reed meteen weg. Werd ie vet boos omdat dat niet de bedoeling was (ik had zo'n oude zeikerd)
Vanaf huis tot afgelegen straat alleen sturen, toen meteen mogen oefenen met optrekken, instructeur schakelen.
Ik moest meteen over de (smalle) dorpsstraat rijden richting de provincialeweg. Daar ook gereden en ik heb ook meteen geschakeld. En natuurlijk de standaard dingen zoals stoel, stuur en spiegels goed afstellen.
hmmm eerste rijles... ik reed spook op de rotonde, ik was zo zenuwachtig en ik hoorde we gaan hier naar rechts nou dat was zo gedaan gelukkig kwam er geen tegenligger
De instructeur heeft ons naar een industrieterrein gereden en daar ben ik gas gaan geven en gaan sturen.. Verder nog helemaal niks!
Naar een afgelegen plekje om te kijken wat ik kon..... Daarna gewoon naar huis gereden hihi ik had nog nooit in een auto gereden maar dat geloofde hij niet hihi
Wat fijn om te lezen dat ik dus niet gelijk zelf moet rijden hihi. Ik zie mezelf nog niet op de weg letten, schakelen enzo
Hij legde alles uit, maar ik moest ook zelf wegrijden (met wat hulp). Heb de eerste les ook snelweg enzo gedaan.
Bij huis uitleg van pedalen, spiegels etc. Eerst alleen sturen, van huis naar industrieterrein. Eenmaal daar ook gas geven, remmen en koppeling intrappen oefenen en op het laatst even schakelen, geloof ik. Pas ergens met les 5 op de snelweg (gelukkig, haha).
Ik kreeg de vraag wat ik al kon... toen is hij achter het stuur gaan zitten om naar het industrieterrein te rijden. Daar mocht ik achter het stuur plaats nemen. Maar ik had al vaker auto gereden dus ik reed m zo weg. Wel wat dingetjes verkeerd aangeleerd dus daar ging wel wat tijd in zitten om dat te verbeteren maar verder viel het reuze mee
Bij mij is mn eerste 3 lessen geleden! OMG ik had 2 nachten ervoor niet geslapen haha maar het viel me alles mee!! Ik mocht gelijk achter het stuur, even wat uitleg, en toen mocht ik dus sturen en de rest deed hij. Aan het einde van de les mocht ik ook gassen en remmen. Meid alles wordt je geleerd hoor! Ik wist geeneens wat een koppeling was hahaha! En vanaf les 2 deed ik alles zelf inclusief schakelen , en ben ik ook al op de snelweg geweest! Het gaat best snel!
Ik kreeg voor het huis uitleg qua pedalen, schakelen enz en mocht toen meteen zelf wegrijden richting een drukke t-splitsing en door ons dorp. Daarna rustige wegen gepakt en na een half uur mocht ik de provinciale weg op en daarna via de snelweg naar huis. Ik vond het hartstikke spannend, maar ook leuk! Uiteraard hielp mijn rij-instructeur de eerste les nog wel qua koppeling (zodat hij niet af zou slaan) maar ik moest het wel allemaal zelf doen.
Ik moest meteen rijden haha.. Ik liep naar de passagierstoel en ze vroeg; wat ga jij doen? Ik: Uhh nou rijles krijgen.. Nou zei ze dan is het handig als je ook gaat rijden hè Ik was als de dood haha ik was die dag 18 geworden en m'n ouders etc stonden buiten te kijken hoe ik weg reed.. Ach ja t is goedgekomen en dat gaat het bij jou ook doen!!
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je zelf niet gelijk rijdt, maar alleen stuurt of zo. Ik kreeg uitleg over de spiegels, hoe ik die moest verstellen en dat soort dingetjes en daarna reed ik zelf weg
Wij gingen rechtstreeks naar de snelweg.. mocht gas remmenen schakelen met behulp van haar. Moesten iemand wegbrengen..
De intake moest ik achtjes rijden op het parkeerterrein, ging voor geen meter omdat ik door de zenuwen niet begreep wat hij wilde Ik kreeg het advies om geen snelcursus te doen Ach met heel veel lessen en een verprutst examen is het wel goed gekomen hoor
Hadden jullie 1 keer per week les? Ik zit eraan te denken als het mogelijk is 2 keer per week te doen. Maar meer omdat ik als ik 1 keer per week doe de week later weer alles vergeten ben en door 2 keer per week te doen blijft het me wat beter bij..