Aambeien! Bah!!

Discussion in 'Gezondheid' started by Zeeprest, Oct 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zeeprest

Zeeprest Lid

Mar 18, 2009
    93
    0
    0
    ZH
    Mensenlief, wat heb ik een pijn aan me kontgat! Sorry voor het zo beschrijven...maar het voelt echt niet fijn.

Ik heb curanolzalf gekregen voor de aambeien...iemand een idee wanneer die zalf een beetje begint te werken? Kan niet normaal zitten, voel ze heel de dag door, en het doet vooral pijn als ik naar de wc ben geweest.
    Je zou haast niet meer durven poepen:p

Kunnen aambeien trouwens kwaad als je moet persen bij de bevalling? Bijvoorbeeld dat ze open scheuren? :(

Groetjes!

2. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Ik heb ook aambeien al zolang ik zwanger ben en ik heb ze bij de vorige zwangerschap gekregen (en gehouden!)
    Ben dus nu weer zwanger.. haha
    Maar ik heb bij de bevalling veel aambeien erbij gekregen, daar had ik nog het meeste last van na de bevalling (de eerste dag dan hoor, daarna niet meer)
    En ik had geen curanol meer, dus die heb ik nu wel in huis hoor voor de tweede bevalling!

3. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    VOlgens mij eb ik ze ook, alleen ze doen (nog) geen pijn. Toch maar even wat zalf halen, nu ik lees dat je er bij de bevalling meer kunt krijgen :$

4. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    curanol helpt alleen bij pijn en jeuk, niet om de aambeien te laten slinken. Ik heb het zelf ook, maar ze worden er niet kleiner van. Ook vind ik het enorm stinken!! Steeds als ik naar de wc ga dan ruik ik dat spul.

5. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik vraag me af of er ook spul is om ze te laten slinken? Ik zou het fijn vinden als die aambei weg is als ik moet bevallen...

Iemand tips........?

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Klinkt stom, maar otrivin neusspray erop spuiten. Verkoeld/verdoofd ook gelijk een beetje en het werkt!

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Oooh echt waar? Dat klinkt idd wel stom haha, maar het is zeker de moeite waard om het te proberen, thnx!
    Enig idee binnen hoeveel tijd ik resultaat kan zien? En hoe vaak moet ik dat doen?

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Een keer of 3 per dag zou ik doen, gewoon erop spuiten. Ik werk in de kraamzorg en adviseer dat vaak bij kraamvrouwen.
    Meestal wordt het na een dag of 2 al wat beter.

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Thnx, vanmiddag maar even naar de drogist dan....
    Mijn man ziet me al aankomen... hihih

10. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Huh? Laat otrivin ze dan ook echt slinken of niet, want volgens de apotheek was daar geen aambeiencreme voor.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    #11 red88, Oct 28, 2009
    Last edited: Oct 28, 2009
    Ja Otrivin laat ze echt slinken, gewoon de neusspray. Otrivin heeft een slinkende werking op je neusslijmvliezen, en in het gebied van de aambeien zitten.... slijmvliezen!

12. mas

mas Actief lid

Jan 26, 2009
    207
    0
    16
    wat een geweldige tip.. heb er ook geen last van, maar zit niet altijd lekker..

13. tis

tis Actief lid

Oct 28, 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    na douchen of badderen naspoelen met koud water zou ook goed zijn :p

btw ik heb het nu ook een beetje, hopelijk is dat een goed teken (ondanks negatieve test)

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    'k Zou dan voor een koud compres of ijsklontjes gaan ;)

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ze curanol zalf kan je het beste gebruiken in combinatie met de tabletjes. Ik heb ze inwendig zitten en haal het alvast in huis voor na de bevalling. Ben bang dat het dan trossen zijn geworden.

16. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Helaas heb ik ook last van aambeien, dit is gekomen door mijn vorige bevalling, had namelijk helemaal geen persdrang op de vagina maar op de anus. Zo erg. Sindsdien heb ik er alleen last van als ik niet goed naar de wc kan, nu dus, hihi.
    Maar inderdaad die neuspray helpt wel, ze slinken dan echt.

Ik heb dit keer alles in huis en smeer zodra ik iets voel.

GR Samantha

17. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ik heb ook het idee dat ik last heb van aambeien.. De laatste paar dagen kan ik wel weer redelijk goed naar de wc en is het niet meer zo hard maar ook al is de poep (sorry ;)) niet hard, ik blijf het gevoel houden dat ik in tweeen gereten wordt. Ook zag ik gisteren zelfs een druppel bloed in de wc vallen. Heb gisteren even met een spiegeltje proberen te kijken, maar zag niks.. Zou het ook aan de binnenkant van je anus kunnen zitten?

18. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ja dat kan zeker, in het begin zitten ze JUIST binnenin, als ik het goed heb.

19. Carolyn

Carolyn Actief lid

Jun 2, 2008
    317
    0
    0
    Ik ga zo dadelijk in Amsterdam bij de Geboortewinkel de Curanol zalf én de pillen ophalen. Schijnt dat ze de pillen een jaar lang niet mochten verkopen maar dat het nu dus weer mag. Dacht dat dit wel nuttige info was voor degenen die in Amsterdam en omgeving wonen. Je kunt dus alles gewoon zonder recept kopen aangezien het homeopatisch is.

20. rian1975

rian1975 Lid

Feb 17, 2009
    20
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb ook aambeien en ik gebruik de zalf en tabletjes beide van Curanol en werkt bij mij perfect! Je kan ze ook online bestellen op www.curanol.nl

Share This Page