k heb een vraagje. Ik heb een schimmelinfectie en ben nu 17 weken zwanger. Ik heb dit al een tijdje wat begon met enorme jeuk en opgezwollen schaamlippen. Nu is mijn huisarts met vakantie en wil ik echt niet naar de vervangende huisarts. Dus ik ben naar de apotheek gegaan. maar daar kreeg ik geen Canesten gyno mee of wat anders omdat er in de bijsluiter staat dat het in overleg moet met de arts. Nu aan jullie de vraag. Kan ik zoiets gebruiken of misschien een ander middeltje dat verlichting geeft? Waarom staat er in overleg met de arts? Bij een gezonde zwangerschap kan het toch of wel of niet? Alvast bedankt voor de reactie!
Goedenavond, Bij bijvoorbeeld het kruidvat kan Canesten gyno gewoon kopen. Dit kan je in de zwangerschap gebruiken. Ik zou je adviseren de vaginale tablet te gebruiken en de zalf op je schaamlippen te smeren. Ik hoop dat je snel van de klachten af bent. Groetjes Monique
Ik heb begrepen dat ook dit in overleg met de arts moest, staat ook in de bijsluiter. Waarom is dat dan? Vind ik dan ook wel eng om eigenwijs te zijn
Hoi Baileyy, fabrikanten dekken zichzelf altijd in. Het is niet aan de fabrikant om te bepalen of hun geneesmiddel door iedereen gebruikt kan worden. Dat gaat altijd in overleg met een arts. Dus op de bijsluiter hebben ze al een hoop staan dat na er na medisch onderzoek is uitgekomen. Met zwangere vrouwen zijn fabrikanten (terecht) altijd heel voorzichtig. Maar het is bekend van dit medicijn dat het met de zwangerschap kan. Groetjes Brigitte