Ik heb weer ontzettend trek in chocolade. Bij mijn eerste zwangerschap was dat ook met als resultaat dat ik 30 kilo was aangekomen. Dit wil ik nu dus niet weer. ... Het is zo gek want mijn lichaam schreeuwt om chocola. In de winkel wordt ik er als het ware naar toe gezogen. ... weet iemand een gezondere alternatief? En waarom vraagt mij lichaam ernaar? Of ervaren jullie dat ook?
Ik had laatst heerlijke pure choco gesmolten en aardbeien erin gedipt. Ooooo was zo lekker!!! Dit was dan wel de eerste x in mijn zwangerschap maar mijn choco kick is ontwaken! Sorry dit is niet veel hulp voor je maar je bent niet alleen hihi.
Ook fijn om te horen dat ik niet de enige ben haha..... gisteren avond gewoon twee repen naar binnen gewerkt alsof het niks is.... Misschien moet ik eerst beginnen ze niet te kopen haha... maar echt serieus als ik ze niet heb zou ik zo naar de winkel rijden om ze te halen. Weet ook iemand waarom mijn lichaam dat zo om vraagt is dat een bepaalde stof ofzo?
De chocola die je eet zo puur mogelijk halen. Dat scheelt een heleboel. En er schijnt een bepaald hormoon in chocola te zitten die je ook krijgt van een goede vrijpartij, wellicht is het een idee om het iets vaker gezellig met manlief te maken in de slaapkamer?
Ik had dat in het begin heel erg met drop! Beide zwangerschappen.. Ook niet erg gezond maarja het zijn maar een aantal weken.. Tenminste bij mij wel.. Lekker veel fruit in huis halen en dat pakken als je trek dreigt te krijgen? Vult ook dus past er misschien minder chocola in..
Dit lijkt me juist een erg goede tip. Neem behoorlijk pure chocola en veel fruit, krijg je je vitamines binnen met relatief weinig chocola. Natuurlijk niet daarna het pannetje uitlikken
Chocolade van 98 of zelfs 99 % cacao. Daar zit haast niks anders in dan cacao en dat is best gezond. Daarbij stilt het de honger dus je hebt niet de neiging om meteen een hele reep naar binnen te werken. Is mij ooit aangeraden door een dietist omdat ik er ook niet vanaf kon blijven
Bedankt allemaal. ... helaas net toch weer een reep nat binnen gewerkt. .. heb er nu nog een liggen en daarna koop ik ze niet meer. ... ben vanmiddag wat wortels wezen halen denk dat ik daar probeer het meeste naar te pakken haha
Dit is waarschijnlijk waarom je nu zo verslaafd bent aan chocola, kijk er wel mee uit ivm cafeïne effect wat je ook met koffie enz hebt als je het te veel eet De heilzame invloed op de stemming komt van het feit dat het eten van chocolade zorgt voor de aanmaak van endorfine, een hormoon dat zorgt voor een licht gevoel van euforie en depressieve gevoelens onderdrukt. Verder mogen we ook de effecten van de suikers en het magnesium in de chocolade niet onderschatten. Zij zorgen voor energie, vooral op het einde van de dag. De wetenschappelijke wereld heeft nog meer verbazende effecten ontdekt. De antioxidanten in de chocolade zouden de hersenen stimuleren en de intellectuele veroudering tegengaan. Nog een goede eigenschap van chocolade is het anticoagulerend effect, vergelijkbaar met aspirine, dat de bloeddruk doet dalen. Een beperkte dagelijkse consumptie van chocolade zou dus goed zijn voor het hart
Yep hier het zelfde geen trek in chocolade NEE DRANG! ik moet het hebben enorm vervelend ben zo blij als het er op zit hahah rot verslaving deze zwangerschap.... ik geef er helaas aan toe ik zou haast denken dat me kindje een bruine tint zou hebben van al dat chocolade gevreet hahaha Tips zelf heb ik niet behalve niet halen maar dan ga ik zelf al op zoek naar iets met chocolade ( bussen hagelslag, potten chocopasta, chocoladepoeder voor drankjes te maken ) heel erg alles hier gaat op waar chocolade op en in zit ! en nee niet een beetje gewoon potten bussen pakken repen ALLES
Ik heb zelfs eens gehoord dat veel chocola eten tijdens de zwangerschap dat je dan een vrolijk kind krijgt. Nou bij mij zoontje klopt dat haha..... Tijdens die zwangerschap at Ik elke dag chocola.... nou mijn zoontje is echt een lol broek
Ooooo hier is het ook weer begonnen hoor!!! Van 87% cacao chocola, tot maltesers en chocokruidnootjes, alles gaat erin. Gisteren ook een pot nutella gehaald, die gaat straks op de boterham Verder dit keer geen "gekke" trek als pindasaus gelukkig *klopt af* Vorige keer ging dat overal overheen/doorheen/puur
Alleen de gedachte aan chocolade word ik al misselijk! Normaal lust ik het graag, maar sinds dat ik een dag overtijd ben smaakt het me niet meer.. Ik heb sowieso niet veel trek en sinds vandaag ook misselijk