Vraag over afscheiding (onzeker)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb altijd wel last gehad van afscheiding (witte vloed) en draag daarom eigenlijk altijd wel een inlegkruisje. Nu is het sinds een aantal weken behoorlijk meer geworden. Ik draag dan ook geen inlegkruisjes meer maar maandverbandjes omdat ik niet denk dat een inlegkruisje het tegen kan houden.
    Ook met afvegen heb ik soms een behoorlijke klodder (lekker smakelijk sorry :)) op het toiletpapier zitten. De afscheiding is wit maar wil soms neigen naar heeeeeeeeel licht pastel groen.
    Nu ging ik een beetje zoeken op internet (slim) en lees ook over vruchtwaterverlies. Dit zou zoet ruiken. Laat de afscheiding die ik al weken heb, totaal niet vies ruiken maar juist zoetig. Maar het maakt me wel onzeker omdat je niet te lang door mag lopen met vruchtwaterverlies.
    Aan de andere kant denk ik, het zal heus geen vruchtwater zijn want ik loop er al weken mee en dan had het toch wel op moeten vallen bij controles dat mijn vruchtwater afneemt ofzo. Plus is afscheiding natuurlijk wat dikker dan vruchtwater lijkt mij.
    Wat denken jullie? Of herkennen jullie het?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik herken het wel van de vorige keren. Toen zei de gyn dat het van je baarmoeder komt. Die is zich aan het voorbereiden op de bevalling en dat kan leiden tot vaginale afscheiding.

Op het einde was het bij mij ook gelig/groenig.

Deze zwangerschap kan ik ook echt niet zonder inlegkruisjes...voel me dan net een slak :)

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Okay thnx dat lucht weer wat op. Whahaha een slak ja :D

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Baarmoedermond maakt meer vaginale afscheiding om viezigheid weg te werken. Om zo infectie te voorkomen. Kleur van afscheiding wordt bepaald door wat er in zit. Denk maar aan groen snot als je verkouden bent, véél bacteriën/virussen, en als je niet verkouden bent doorzichtig snot. Geen zorgen maken hoor!

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Mag ik ff inhaken, heb deze vraag ook, maar ben nog maar 13-14 weken. Heb het ook al een paar weken af en toe. Is dat normaal in dit stadium?

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De baarmoeder houdt zich extra goed schoon. Volkomen normaal ook zo vroeg.

Krijg je jeuk etc; misschien schimmelinfectie dus dan even naar de huisarts.

Vruchtwater droogt licht roze op dus als je twijfelt; even je inlegkruisje bewaren en later kijken hoe het eruit ziet. De VK kan hier ook een testje op doen of het vruchtwater is. Is het meestal niet hoor!

7. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Dankje Nephthys! Voel me wat gerustgesteld :)

8. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb precies hetzelfde! Denk ook niet dat het vruchtwater is, maar gewoon afscheiding. Heb het ook al zo lang.. Haha.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ik heb het ook vanaf het begin. Dacht dat ik steeds in mijn broek pieste of ongesteld was geworden :)

Nu is het wat minder, maar zonder inlegkruisje durf ik echt niet.

10. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties. Ik maak me geen zorgen meer. Hoort er dus allemaal bij.

11. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Ik was daar toen ook bang voor maar toen bleek mijn toilet papier een luchtje te hebben haha en ik maar denken dat t vruchtwater was dus ruik eerst aan je blanco toilet papier haha

Deel Deze Pagina