Hallo dames, Ik ben 12-2-2012 bevallen van een zoon. Tijdens mijn zwangerschap heb ik totaal geen haarverlies gehad, alleen sinds een week of 4 verlies ik ineens ontzettend veel haar!! Soms vraag ik mij af of er nog wel genoeg haar op mijn hoofd blijft zitten Wie van jullie heeft dit nog meer? of gehad? iemand tips? voor zover je er iets aan kan doen. Alvast bedankt!
Hier ook! Ben in dezelfde periode als jij bevallen trouwens Vitamine b12 schijnt te helpen en verder is het gewoon afwachten tot het weer ophoudt denk ik....
hoi linana, bedankt voor je reactie..denk dat ik inderdaad maar vitamine b12 ga halen, had er al van gehoord dat dat zou kunnen helpen bij haaruitval. Wat leuk dat jij ook een februari moeder bent! heb je een goede bevalling gehad?
Hier niks aan gedaan... Maar nu sinds een week is het veeel minder Eerst lag(sorry voor het detail) na een douchebeurt et putje vol en nu niet meer Dus het kan nog even duren
Ja het is echt heel erg overal liggen er haren thuis in de auto op mijn werk en als ik ergens op visite ben geweest liggen er ook allemaal haren van mij vind ik echt heel vervelend
Ik was er vandaag ook al over aan het klagen. Dacht dat dat tijdens de zwangerschap was, maar hoorde dat dat inderdaad daarna pas was.... Wel vreemd dat dit 3 maanden erna pas begint.
Geef je borstvoeding of heb je dit gegeven? Hierdoor kan ook de periode van haaruitval verschillen heb ik gelezen. Ik heb nog nergens last van gehad. Ik geef nog 2x BV per dag, en ben zo bang hier nog last van te gaan krijgen zodra ik helemaalm stop met BV.
Nou hier niet z'n positief bericht.. En misschien hebben jullie meer geluk.. Maar mijn zoon wordt zondag 5 en ik ben inmiddels weer zwanger maar het is nog niet over.. Daarom heb ik mijn haar ook altijd vast want anders ligt overal haar..
Ik heb het pas een week of 8 geleden gekregen, dochter is nu 10 maanden. Als ik heb gedoucht en mijn haren zijn nat kan ik zo een bosje haar eruit halen. Mijn borstel zit na 2 dagen zo vol dat ik met een punt van een schaar het los moet halen om schoon te maken. Overal maar dan ook overal vind ik mijn haren op. Ook op de schone was zo irritant! En ik heb het idee dat mijn haar wel dunner is geworden heb nog maar een flut staart. Moet mijn haar nog op laten steken voor een bruiloft maar daarna gaat de schaar er in even een flink stuk eraf. Zal niet helpen maar het ziet er dan niet meer zo armoedig uit. Ben inmiddels weer aan de zwangerschapsvitamines omdat we graag een 2e wilden dus krijg wel genoeg B-vitamines binnen dacht ik zo.
Dan zijn je hormonen pas weer als vanouds. De hormonen zorgen ervoor dat je haar minder uit valt tijdens de zwangerschap.
Ik heb het ook gehad, ongeveer 3 maanden na m'n bevalling. Bossen tegelijk kwamen er van m'n hoofd, ik was af en toe echt verbaasd dat er nergens kale plekken te zien waren. Het heeft ongeveer 2 maanden geduurd en in die periode heb ik het elke dag in een staart gehad, omdat ik dan minder haar 'rondstrooide'.
Ik heb er ook vreselijk veel last van sinds een week of 2. Te irritant, en vooral omdat mijn dochter altijd mijn haren in haar handjes heeft, ondanks dat ik een staart maak altijd... Had er nog nooit van gehoord en vind het echt raar... maar kennelijk is het heel normaal
Ik verlies ook enorm veel maar. Maar bij mij zijn al flinke inhammen te zien dus baal hier enorm van... Maar ja weinig aan te doen zal vanzelf wel weer terug groeien hoop ik...
Oh ja, dat teruggroeien vond ik ook vreselijk irritant! Ik had ineens een hele lading stekeltjes die allemaal rechtop bleven staan! Het heeft echt heel lang geduurd voor die lang genoeg waren om met de rest van mijn haar mee omlaag te vallen.