PCO vastgesteld, HELP wat nu?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MaaikeVol, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeVol

    MaaikeVol Nieuw lid

    26 dec 2018
    3
    0
    1
    Vrouw
    Dag dames,

    Deze week PCO vastgesteld.
    Wil dolgraag aan kindjes beginnen en had al een vermoeden door de lange cyclussen...
    Ben small tot medium gebouwd dus geen overgewicht...
    Heeft iemand dit ook, en hoe is de reis voor jullie verlopen?

    Hoop heel erg op jullie ervaringen..

    Groetjes M
     
  2. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik heb ook PCO zonder bijkomende klachten, alleen lange cyclussen.
    Bij de oudste kreeg ik een behandeling met Clomid en was ik de 2e ronde zwanger. Bij de jongste ook wat langere cyclus, maar na 3 maanden spontaan zwanger :D
    Als je weet of je wel gewoon een eisprong hebt kun je prima zwanger raken, het kan alleen wat langer duren door je langere cyclus..
    En anders kun je geholpen worden met medicijnen hiervoor.

    Veel succes, het komt vast goed!
     
    suethatsme vindt dit leuk.
  3. suethatsme

    suethatsme Actief lid

    25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Daar sluit ik me bij aan. Ontpillen duurde heel lang, maar toen mijn cyclus eenmaal begon ben ik 2x natuurlijk zwanger geworden. Als je gewoon cyclussen hebt maar ze zijn wat langer, dan is het iets lastiger om je vruchtbare periode te ontdekken. Maar het kan wel. En anders kan je altijd de medische molen in, dat is dan een kwestie van pillen slikken om een ovulatie op te wekken.

    Vond de periode tot ik zwanger was heeeeeeel stressvol. Achteraf zou ik willen dat ik me minder zorgen had gemaakt. Was geen leuke tijd.
     
    CupCake88 vindt dit leuk.
  4. CupCake88

    CupCake88 Fanatiek lid

    27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik denk dat als ik iets meer geduld had gehad ik mezelf ook veel spanning had bespaard met alle clomid, follikelmetingen enz.. Waarschijnlijk was mn cyclus vanzelf op gang gekomen, maarja als je eenmaal een wens hebt doe je er alles voor he ;)
    Wij willen dit jaar voor een 3e gaan, maar ik ga er niet meer de mmm voor in. Bij de 2e wilden we het eerst 6 maanden geven voor we weer een behandeling zouden gaan doen maar dat was gelukkig niet nodig! Ik had ook meer vertrouwen in mn lichaam gekregen omdat ik al zwanger was geweest .
     

Deel Deze Pagina