Anticonceptie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Juudje27, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Wanneer begin je weer met de pil na je bevalling?

2. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    hoi!

Tegen mij werd gezegd vanaf je eerste menstruatie.

groetjes sarah

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat lijkt me ook niet altijd even duidelijk. Wanneer vloei je nog van je bevalling en wanneer is je eerste ongesteldheid?

4. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja vroeg ik me ook af..
    Enne... wanneer weer sex ? haha!

-xxx-

5. sarah

sarah Actief lid

10 jan 2006
    129
    0
    0
    zorgkundige
    Jah is idd moeilijk om te weten, bij mij is het ook allemaal anders gelopen. ik bleef maar vloeien, moest vorige week dinsdag op controle en had nog stolsels of een stukje placenta zitten, woensdag fikse bloeding gehad en vrijdag een curretage gehad om het geen achter gebleven was te verwijderen en dan mocht ik zaterdag met de minipil beginnen.

groetjes Sarah

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb zelf ongeveer 6 weken gevloeid. Niet echt veel maar toch. En toen dat over was ook meteen zin in sex. Wij hebben in die periode voor een condoom gekozen. Niet romantisch maar het bracht ook wel weer leuke (studententijd) herinneringen boven.

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Volgens mij ben ik 6 weken na de bevalling met de pil begonnen. Dit heb ik ergens gelezen.... :( weet niet meer waar.

Helaas nam ik een pil die daarna in het nieuws kwam. Hij zou zorgen voor trombose en gynecologen vonden dat het uit de handel moest :confused:
    Ben toen na bijna twee strips weer gestopt. Mijn cyclus was toen weer normaal.

PS. als je borstvoeding geeft mag je geen pil slikken.

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    De VK raadde mij aan om 1 week na de bevalling weer de pil te gaan slikken. Was dus een week na de bevalling weer gaan slikken. Bleef ook gewoon nog door vloeien. Tijdens de stopweek van de pil vloeide ik ook nog door. Daarna de pil weer gaan slikken en na de volgende stopweek ongesteld geworden.

9. Samama

Samama Niet meer actief

De vk zei tegen mij dat ik niet de eerste menstruatie af hoef te wachten, maar aan de hand van het vloeien kan bepalen of ik weer aan de pil kan beginnen of niet. Ik vloei bijna niet meer, dus kan in principe volgende week alweer aan de pil beginnen.

10. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Oke dus als ik bijna ff niet meer vloei dan begin ik weer...
    Heb nu al zin in sex hihihi maar dat gaat niet met die hechtingen :D....

En idd ik geen geen BV.

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hahaha ;) me 2 maar ik durf nog niet hoor..
    Hechtingen zijn mooi opgelost geloof ik, maar ik vloei ook nog een klein beetje, ik vind het ook erg stinken :S bahhh...!
    Ijzergeur ofzo? :|
    Ben benieuwd wanneer het weer kan en wanneer ik weer aan de pil ga en of ik ze niet ga vergeten !

-x-x-x-

12. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hahaha.. ben ik niet de enigste die weer wil! :) Vloei ook nog lichtelijk maar ik wil straks graag een spiraaltje en niet meer aan de pil (krijg daar migraine van) maar in het begin zullen het wel condooms worden.

Hier adviseren ze om tot 8 weken na de bevalling te wachten met sex.. :( Heb geen zin om nog 6 weken te wachten maar van de andere kant durf ik niet zo goed eerder... :oops:

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Haha, jeetje zo lang :|
    Nou ja, ik denk dat wanneer je weer "durft" dat je het best voorzichtig kan proberen, wel VEILIG natuurlijk :D

-x-x-x-

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ja absoluut veilig ;) Bij ons was het in 1 keer raak en ik heb nu nog nachtmerries van de bevalling dus weer zwanger worden... moet er niet aan denken!

15. Samama

Samama Niet meer actief

Weet precies wat je bedoelt :confused: ;)

16. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hahaha! 't is wat allemaal hè..
    Ik moet wel zeggen dat ik mijn zwangerschap heel erg mis! Maar ik moet er TOCH niet aan denken om nu alweer zwanger te zijn!

Wie heeft het wel al gedaan na de bevalling?
    En hoe beviel het ;) hahaha !

-x-

17. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Eerst maar eens de hechtingen helemaal weg...
    Dat vloeien zal nog wel even duren. Wij gaan dus echt geen 8 weken wachten he...
    Als het goed voelt dan moet het wel weer kunnen. Zal niet morgen zijn nee ;).

18. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ik vind het ook lang hoor 8 weken.. Geloof niet dat we dat volhouden als ik niet meer vloei (ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren, ben die maandverbanden ZO beu al). Zal wel spannend zijn, klein beetje weer als de eerste keer.. :)

Ik mis mijn zwangere buik niet zo heel erg.. maar het was ook zo zwaar op het eind dat ik blij ben dat ik er vanaf ben. Heb serieus al 2 keer gedroomd dat ik alweer zwanger was van de tweede en werd half in paniek wakker.. :confused:

19. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik ben 4 weken geleden begonnen met de pil. Ik was aan het afwachten tot ik weer vanzelf ongesteld werd maar het kwam nog niet op gang (ik was bijna 2 maanden gestopt met borstvoeding). Dus ik mocht van de arts gewoon beginnen met de pil.

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik mocht gisteren al weer beginnen van de VK en HA! Dus ook maar gedaan aangezien ik het komende half jaar toch neit zwanger mag worden ivm keizersnee.

bovendien mocht er een 2e gewenst zijn is het pas als joey wat groter is

Deel Deze Pagina