Hallo dames.. Na 3,5 jaar geleden voor de tweede keer moeder te zijn geworden dacht ik dat mijn gezin compleet was. Nu ben ik er vanmorgen achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik ben bijna 40 jaar en ik heb zo'n dubbel gevoel hierover. Enerzijds lijkt het me prachtig om weer zo'n kleintje te krijgen, anderzijds maakt het me bang. Het is niet niks... Iemand tips om van dit gevoel af te komen? Ik weet niet wat ik moet doen..
Het werd eindelijk wat rustiger in mijn leven nadat de jongste heel veel huilde etc... En nu een baby? Ik weet niet of ik dat trek... Heb zo'n dubbel gevoel.
Elk kind/baby is natuurlijk anders, het hoeft dus helemaal niet zo te zijn dat deze baby ook veel huilt. Snap je uiteraard wel hoor!
Ik snap je schok heel goed! Dit had je even niet verwacht.. Probeer het even te laten bezinken, geef het een paar dagen. Bespreek het met je partner. Denk dat dit geschokte gevoel niet zo gek is, mag er ook gewoon even zijn!
Weer gebroken nachten, weg vrijheid etc etc. Ergens speelt in mijn hoofd de gedachte dat ik dit eigenlijk niet nog eens wil. Ik zie echt zo op tegen alles..
Oh jeetje. Weet je: denk gewoon even helemaal niks. Geef jezelf 2 dagen de tijd om er niks van te vinden. Laat het bezinken. Over 2 dagen mag je gaan nadenken, praten, piekeren, eraan gaan wennen etc etc. Doe nu even 2 dagen niks behalve verstandig leven!
Wat vindt je partner van dit nieuws? Zou het ook laten bezinken. Eventueel een gesprek bij het fiom aanvragen?
Hier is de derde ook onverwachts gekomen. Tussen middelste en jongste zit bijna 10 jaar. Ik herken de gevoelens en je worsteling. Bij zijn al mijn doemscenarios uitgekomen en zelfs erger en toch had ik haar geen seconde willen missen. Ze is echt de kerst op de taart van ons gezin.
Mijn partner is hartstikke blij en bij mij begint het ook een klein beetje te komen. Ik vind het erg spannend allemaal, maar we zijn samen sterk.
Ik dacht even dat ik een oud onderwerp van mezelf teruglas . Exact hetzelfde, ik heb destijds ook zoiets geschreven. Was ook niet heel blij hoor dus dat is een normaal gevoel en mag er ook zijn. En nu, dikke buik, huis vol spullen en kijken we met z’n allen enorm uit naar dit onverwachte kadootje. Geef het gewoon even tijd. Succes!
Dankjewel voor je reactie, de eerste schok is wel ingedaald. Vooral na de knaltest van Kruidvat vanmorgen. Ik heb voor mezelf besloten dat als we dit dan toch cadeau gaan krijgen: - ik mijn man meer om hulp ga vragen in huis - proberen om thuis te bevallen (vorige 2 in zh) - in bad bevallen - ervoor te blijven gaan bij mijn nieuwe baan, gelukkig werk ik thuis, dus dat moet goedkomen. Kortom, dit is echt de laatste en laat ik daar dan nog maar wat harder van proberen te genieten
@Dreamz3 Heel veel geluk samen met dit mooie wondertje! Lekker genieten ervan. En 1 voordeel de andere kindjes krijgen het nu ook beter mee dat er een broertje of zusje komt. En dat is ook erg leuk!