Taarten maken of bestellen

Discussie in 'De lounge' gestart door Henrieke1984, 25 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Taarten

1. maak ik zelf

2. bestel ik bij de warme bakker

3. bestel ik bij de supermarkt

4. bestel ik bij de Hema/V&D

5. bestel ik bij een speciale taartenbakster

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Bestel je taarten voor een verjaardag/feest of maak je ze zelf?
    Hoeveel geef je er aan uit als je besteld?

Hier verschilt het tot nu toe 2x besteld en paar keer zelf gemaakt.
    (mijn man is banketbakker)

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik bak altijd zelf. Ik vind taarten die ik ergens koop veel minder lekker . Mooie aanleiding om eens een taart te bakken, dat komt er niet zo vaak van. Ik maak altijd een soort met chocola (vaak een luxe brownie ofzo) en een taart met fruit, dan is er nog wat te kiezen. Taarten met fondant of marsepein zien er prachtig uit maar smaken naar karton, is mijn persoonlijke mening, ik heb liever een lekkere taart ;)

3. Henrieke1984

Heb je ook wel eens zelf een speciale feesttaart gemaakt?
    Je hebt trouwens heerlijke cake op je website staan!!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik maak ze inmiddels enkele jaren zelf. Zowel fondanttaarten (en die smaken écht niet naar karton ;)) als andere taarten. Heb meerdere boeken waar taarten in staan, dus altijd wel een recept voor iets lekkers. Maak er vaak 2-3 verschillende, zodat er wat keuze is (maar wij vieren onze verjaardagen allemaal samen, dus hebben dan een groep van 20-30 mensen in 1 keer).

5. rums

rums Niet meer actief

Wisselt een beetje. Maar de laatste keren zelf een kwarktaart gemaakt. Soms taart van mijn schoonzus en van de supermarkt.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dank je wel, ja die cake is echt superlekker :)

Ja wat is een 'echte' feesttaart? Ik bak geen taarten van vier verdiepingen met jarige jobjes erop geboetseerd ;) ik vind die taarten gewoon echt niet lekker. Biscuit, botercreme, fondant of marsepein...Je kunt er prachtige dingen mee maken maar het smaakt gewoon niet vind ik, zeker niet in vergelijking met iets echt lekkers (zoals een appeltaart of brownie of lemon bars of aardbeientaart met een harde bodem of of of ;) ). Ik ga voor de smaak ;) dat verhoogt de feestvreugde des te meer :D

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik bak zelf. Vind veruit de meeste taartjes die gekocht worden niet lekker.

8. Henrieke1984

Voor de kinderen een feesttaart met jam/slagroom/banketbakkersroom/bavarois/marsepein of gewone slagroomtaart met foto of cupcakes.
    Voor ons vruchten/appel/slagroom/enz. hebben bakboeken zat haha.

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik ben een kluns qua nagerechten en bakken. Kan ik echt niet.

Voor die 1 à 2 keer per jaar maximaal koop ik ze gewoon bij de bakker of de plaatselijke supermarkt.

Wij eten overigens echt wel bijna nooit taart of cake. Eten liever ijs, chocomousse, tiramisu en van die dingen als dessert (en die koop ik ook gewoon in de winkel).

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik maak zelf taarten zoals appel, kwark, chocola e.d maar ook fondant taarten...die niet naar karton smaken;)

11. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    bak altijd zelf taarten.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier meestal een combi van zelfgemaakt en deels gekocht. De ene keer bij de supermarkt, maar ook bijv bij de banketbakker of Hema vandaan. Net wat we willen..

Hier nooit marsepein taarten.. Brr.. Wij houden er allemaal echt totaal niet van, niemand in de familie trouwens dus wat dat betreft komt het mooi uit haha.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

;)
    ik bekleed ook appeltaart :D:D

ik maak allerlei taarten, appel/ banaan taart ( beetje cake achtig eigenlijk ) doet het altijd goed), appeltaart gewoon of beklede ( met dunne laag botercreme met een vleugje citroen en marsepein. Chocotaart etc.

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Voor de verjaardag van mijn zoontje laat ik altijd een mooie verjaardagstaart maken door een vrouw hier in de buurt die het erg goed kan (kosten: rond de 30 euro). Voor onze verjaardagen gewoon een taart uit de supermarkt;)

15. minon

minon Niet meer actief

Ik maak ze altijd zelf. Als ik het niet doe is iedereen teleurgesteld want ze hopen allemaal op lekkere taart haha.
    Maak meestal een slagroomtaart met verse aardbeien
    Eentje met marsepein (met jamvulling en wat anders erbij. Verse vruchten of chocolate chipc cookie creme of hazelnootcreme of of of haha) als we onze verjaardagen houden ook nog een kwarktaart en een appeltaart. Zijn allemaal in de zomer jarig dus volop keuze.

16. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Haha hier ook.
    Wij vieren onze verjaardag samen, ml en ik, en ik bak dan altijd een gangbare taart zoals kwaak ofzo maar ook 2 apartere bijv negerzoenentaart of witte chocoladetaart.
    Ieder jaar krijg ik leuke reacties en alles gaat op.
    Ook vragen ze zich ieder jaar af wat ik nu weer gemaakt heb.
    Vind het zelf leuk om te doen, en in de winkel veel duurder en minder lekker vind ik zelf.

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik maak één marsepeinen taart dit jaar - omdat die altijd vrij snel op is (met bokkepootjes vulling ofzo) . Wel een grote, 15 stukjes.

Verder heb ik een appeltaartje bij de lidl gekocht

Ook maak ik nog een makkelijke kwark taart en mogelijk haal ik nog wat tompouces. Ik moet nog even tellen ;) .

Voor lunch maak ik puddingbroodjes :) .

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oepsie, ik stemde verkeerd! Ik stemde op: maak ik zelf, maar toen bedacht ik me dat ik ook al eens 2x besteld heb bij hoe-heet-die-taartenfirma... Multivlaai! Want zij maken ze veel lekkerder :D

Soms ben ik gewoon te lui; Multivlaai maakt ze én lekkerder én sneller én ik hoef er geen donder voor te doen. Heerlijk. Hahahaha.

Stiekem is het me zo goed bevallen, dat ik denk dat ik dit maar blijf doen.

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik haal bij feestjes mijn taart/gebak bij mijn bakker hier in de buurt (de allerbeste vind ik!!!!) :p en daar kan geen zelfgemaakte taart tegenop! :)

Bij iets minder belangrijkere dingen wil ik nog wel eens wat bestellen bij m.ultivlaai. Lekker simpel maar wel lekker :)

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Maak zelf een monchoutaart :D en een goede vriendin is heel goed in taarten bakken, dus die schakelen wij altijd in!

Deel Deze Pagina