Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga denk ik een afspraak maken bij de huisarts, en dan hoop ik dat hun tips hebben of me er verder mee kunnen helpen!
Ik lees veel dingen die kunnen helpen. Zelf slaap ik het eerste jaar na de geboorte van de kinderen slecht. Dan ben ik gewoon te waakzaam. Ook kan ik sinds de geboorte van de oudste niet meer tegen cafeïne. Zelfs 1 kopje koffie 's morgens zorgt al voor een slechte nacht. Verder zou je nog een goede homeopaat kunnen bezoeken, die kan kijken naar de oorzaak van het slechte slapen en dat verhelpen. Mijn zoontje sliep pas ook een tijdje slecht en bij hem heb ik zijn bed verplaatst en nu tegen een andere muur gezet en toen was het over.
Acupunctuur! Ik dacht echt die man is gek, maar nu een paar dagen na de eerste behandeling voel ik mij in het algemeen stukken beter! Slapen gaat ook weer goed sindsdien. Het kan nooit kwaad om eens te proberen, bij de meeste (aanvullende)verzekeringen word het ook vergoed.
Herkenbaar helaas! de keren dat ik gemakkelijk inslaap binnen een uur zijn ook echt op een hand te tellen per jaar volgens mij. Doorslapen gebeurd ook echt nooit, dat is echt zo jaren geleden, elke nacht wel een aantal keer wakker, om naar de wc te gaan, man die snurkt, enz Ik moest van mijn psycholoog dan echt terug uit bed komen als ik na 15 minuten nog wakker was iets gaan doen, vb kleuren, strijken, was opvouwen. En dan weer terug naar bed. Zou helpen om gemakkelijker in te slapen. Nooit echt gedaan overigens dan lig je lekker warm in bed en dan weer eruit, nee danku. Maar wie weet voor jou wel het proberen waard. Wat me wel soms helpt is mindfulness en ademhalingsoefeningen, van die voorgesproken dingen die je dan moet volgen (staan er een hele hoop op Spotify). Het helpt in ieder geval tegen mijn piekergedachte waardoor ik wakker lig en ik word er rustig van. Het probleem hierbij is dan dat ik mijn tablet aan de kant moet leggen al het gedaan is, waardoor ik weer klaarwakker ben en het effect een beetje voorbij is. Ook ooit melatonine geprobeerd, maar dat hielp helemaal niks. Ook andere tabletjes waarvan ze zeggen dat dat helpt deden niks (sleepyl, metarelax, en vast nog andere die ik gehad heb) Heel af en toe een diazepam, maar eigenlijk alleen als ik niet kan slapen door paniek, durf dat niet zo vaak te nemen.