Ik ga morgen een dagje naar de sauna, om me daar heerlijk in de watten te laten leggen. Ik heb mijn vk gevraagd en die vindt het geen probleem dat ik naar de sauna ga, mits ik mijn lijf goed in acht neem. Ik ging voor mijn zwangerschap ook wel een paar keer per jaar naar de sauna, dus helemaal onervaren ben ik niet. Zijn er zwangeren die dit ook doen/deden en hebben jullie misschien nog tips? Alvast bedankt.
Hoi, Ik ga ook graag naar de sauna! Ben met 31 weken nog geweest, was heerlijk!!!! Lekker gaan hoor. Ik zou alleen niet van een hele hete sauna, naar het dompelbad gaan. Het schijnt dat beebjes dat niet zo lekker vinden. Gewoon douchen is denk ik beter. Ik ben ook niet in de 80 graden sauna's geweest. vond ik zelf echt te heet. Veel plezier!!
Ik heb het ook gedaan hoor, je lichaam geeft vanzelf wel aan als het voor de baby niet lekker. Ik heb ook de 80 graden sauna's gemeden en de löyly (ofzo, dat opgiet ritueel...) zou ik ook echt niet meer doen nu. maar een stoombad, bubbelbad, bloot zwemmen.... Jaaaa!!!! (Je brengt me op een idee trouwens!)
Hier nog iemand die daar wel van houdt! Idd de dompelbaden, opgietingen en heel hete sauna's vermijden.. Ook de infrarood sauna's worden afgeraden! Veel plezier!! Enne hier idd ook iemand die meteen de agenda heeft gepakt om een datum te prikken... hihi
Ik krijg er ook weer helemaal zin in! Ben de hele zwangerschap niet geweest maar ging daarvoor regelmatig. Kzou idd niet van een sauna het dompelbadje ingaan, dat temperatuursverschil is te groot. En volgens mij mag je geen zuurstofsauna in. Maar dit staat wel bij de deur aangegeven. Kga meteen kijken wanneer we weer kunnen gaan. Wij gaan altijd naar Rotterdam Elysium, die opgietingen daar zijn echt geweldig. Of sauna Busselo. Wat is voor jullie een aanrader?
In Lunteren zit een fijne sauna. Of Gochness in gogh, die zit net over de grens bij ons in duitsland. Voor mijn zwangerschap ging ik ook vaak. Met vriend of moeder. Nu ik niet meer ga hebben ze allebei aan mij toegegeven dat ze alleen voor mij mee gingen en zich niet op hun gemak voelden in de sauna. haha Nu dus maar een vriendin strikken die niet zo preuts is als ik na mijn zwangerschap weer ga. Ik ben tijdens mijn zwangerschap niet geweest omdat de verloskundige het bij mij afraadde, Maar volgens mij kan het geen kwaad als je het gewend bent...
Ik ga ook een paar keer per jaar naar Elysium, of naar die sauna in Schiedam, ook leuk. Ik ben geweest toen ik 15 weken was, maar daarna had ik wel de hele avond hoofdpijn (liters water gedronken, daar kon het niet aan liggen). Met 29 weken nog een keer geweest en dat ging beter. Zoals hierboven al staat, geen hele hete sauna's, niet in dompelbad, infrarood en zuurstof sauna's en geen opgietrituelen gedaan, gewoon lekker rustig aan dus. Ik was wel een bezienswaardigheid met mijn dikke buik, maar geen negatieve reacties gehad, alleen vertederde blikken van voornamelijk oudere vrouwen! Dus gewoon goed naar je lijf luisteren en rustig beginnen met de onderste bankjes. Je kan het altijd heter maken als je denkt het wel aan te kunnen.
Hier ook zo'n sauna fan Ik ging voor de zwangerschap, en tijdens de zwangerschap ook gewoon.. Ik ga in de 70 graden sauna's, heter niet. Er is meestal genoeg te doen. We gaan binnenkort weer heb er alweer helemaal zin in. Zo lekker ontspannen!
Sauna is heerlijk, ook tijdens de zwangerschap . Gewoon goed naar je lichaam luisteren en dan is het prima te doen. Ik ga idd ook niet naar de heetste sauna's, de infraroodsauna's en onder de gewone douche en dan het zwembad in om af te koelen ipv dompelbad of koude douche. Ik heb zelfs nog de helft van een loylyitueel gedaan. Heerlijk. Wel ben je best een bezienswaardigheid zoals Fenneke ook al zei. Maar de ontspanning en het gewichtsloze in de dompelbaden en warme zwembad is zo lekker , dan heb je dat er wel voor over
Ik ga naar de Zwaluwhoeve, voor de eerste keer. We hadden geboden op een arrangement via een veilingsite. Ik ben normaal al geen diehard die zo in een dompelbad gaat, na de sauna, dus nu ook niet Ik ga het lekker rustig aan en vooral genieten. Ik vertel nog wel even hoe ik het heb ervaren.
In m'n vorige zwangerschap ben ik één keer in de sauna geweest. Wat minder heet en vooral wat minder lang dan normaal, ik hield het gewoon niet langer uit. Maar zolang je je lekker voelt, kan het geen kwaad. Misschien nog meer dan anders opletten dat je genoeg drinkt. Het enige wat volgens mij wel wordt afgeraden: sauna in de eerste 13 weken en infraroodsauna. Geniet er van!
Ik ben gister geweest en het is prima gegaan. Ik heb helemaal nergens last van gehad. Ik ben flink in de watten gelegd door het arrangement, dus dat was fijn. Het was zeker de moeite waard.
jaa lekker sauna, al heb ik er nu niet echt behoefte aan... denk dat ik het ook wel vervelend zal vinden om mn buik daar te showen, dat iedereen je dan aan gaat staren enz.. ben verder niet echt preuts maar om er nou zo uit te springen, no thanks.. maar een aanrader: nieuweschans, je hebt er heerlijke sauna's + een thermaal bad!! heeel erg lekker! al weet ik niet of je daar weer in mag maar goed..