Vooral 's nachts hevige dorst

Discussion in 'Zwangerschap' started by Juud, Feb 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met een klein probleem. Overdag probeer ik voldoende te drinken, omdat dat natuurlijk moet, maar ook omdat ik de laatste tijd 's nachts een paar keer wakker word met hevige dorst.

Ik drink dan een glas water en kan wel weer slapen, maar een uur of twee later hetzelfde liedje. Hierdoor slaap ik natuurlijk niet lekker door en ik moet ook nog eens een aantal keer naar de wc.

Kent iemand dit en wat doe jij hiertegen? Ik drink overdag vooral kruidenthee, water en soms een frisdrankje of Roosvicee. Moet ik andere dingen drinken, nog meer, of is er een andere oplossing? En hoe zorg ik er dan voor dat ik niet steeds 's nachts naar de wc moet?

Bedankt voor je tips! Groetjes van een vermoeide slaapster...

2. Uhm...ik herken het wel. Mijn VK vertelde mij in het begin van mijn zwangerschap dat ik per dag de 3 liter moest proberen te halen :confused:
    Ik doe dus mijn best om dat via water, thee, sap etc binnen te krijgen. En 's nachts heb ik dus ook dorst inderdaad. Ik heb standaard nu een flesje met water naast mijn bed staan. Kan bijna 1 liter in. En inderdaad...met als gevolg dat ik ook veel naar het toilet moet. Welkom in de wereld van een zwangere! :) :)
    Wat wel grappig is: Mijn vriend heeft nu ook een flesje naast het bed staan en drinkt lekker mee, hihi...

3. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Misschien is het ook verstandig om je eens te laten testen op zwangerschapssuiker?

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb er ook last van hoor. Overdag probeer ik de fles water leeg te drinken, die ik klaar heb staan. Zo weet ik in ieder geval hoeveel dat ik drink. Maar 's nachts gaat het gewoon door. En ik blijf idd lopen naar de wc. Volgens mij erg weinig aan te doen.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik herken het, heb gewoon een flesje naast mijn bed staan, tja is gewoon niet anders. Probeer overdag niet teveel frisdrank/vruchtensapjes te drinken, daar kreeg ik in elk geval nog meer dorst van. Ik drink 's avonds dus vooral veel water, en geen andere drankjes.

Share This Page