6 weken leeg vruchtzakje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lonelyD, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lonelyD

lonelyD Lid

21 apr 2012
    24
    0
    0
    hoi,

ik heb vanmorgen een echo bij de gyneacoloog gehad, ik zou nu 6 weken zwanger zijn.
    er was een mooi vruchtzakje te zien, sinds vorige week al verdubbeld in grote, nu rond de 9,3 mm.
    Maar.. het vruchtzakje was leeg, helemaal niets in te zien.
    volgende week donderdag moet ik nogmaals terug komen voor een echo, als er dan nog niets te zien is dan zit het fout zei ze. Ik kan dan kiezen voor curretage of dat mijn lichaam het zelf afstoot..
    Het kan echter nog alle kanten opgaan zei ze.

Maar is het niet zo dat met 6 weken er toch wel al iets te zien zou moeten zijn:(? Ik ben heel misselijk en moe, houdt mijn lichaam zich gewoon voor de gek, en ga ik een miskraam krijgen? Een week wachten duurt zo lang. Ben zo bang dat het bij een leeg vruchtzakje blijft.
    en hoe kan het eigenlijk dat het vruchtzakje dan wel gewoon groeit?

groetjes..

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Het vruchtzakje groeit maar is nog leeg. Dat zou dan kunnen betekenen dat de zwangerschap toch minder ver is dan gedacht. Daarom moet je ook terug komen. Volgende week zou er dan echt een hartje zichtbaar moeten zijn. het kan dus inderdaad nog beide kanten op. Mocht het niet goed zitten, dan heb je helaas alsnog wel de zwangerschaps klachten. Die zeggen niets over of de zwangerschap goed zit of niet helaas. Ik weet dat een week heel lang is dan, maar die tijd is echt nodig om er iets over te kunnen zeggen helaas. Nog even afwachten in spanning dus helaas.

groeten evelien

Deel Deze Pagina