Uitvaart/crematie geheel vergoed?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door BLiS, 1 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik begreep dat er een nieuwe regel is wat betreft de vergoeding door uitvaartverzekeraars voor te vroeg geboren kindjes.
    Voorheen was het zo dat het pas vergoed werd vanaf de 24weken grens, nu blijkt dit dus te zijn veranderd?

Uitvaart te vroeg geboren kind toch vergoed - OverGeld | Lees het laatste financiële nieuws op OverGeld.nl van De Telegraaf [Verzekeren]

Nu kreeg ik toch een rekening/factuur voor de crematiekosten, niet een heel groot bedrag maar toch vraag ik mij af of wij nu wel recht hebben op een volledige vergoeding van deze gemaakte kosten?
    Ons kindje is overleden net voor de 17e week, en bij 18wkn zwangerschap geboren.

Wie kan mij daar meer over vertellen?
    Hebben jullie alles zelf moeten betalen, wat wel en wat niet?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Iemand?

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Het lijkt me wel, zou contact opzoeken met je zorg verzekering om te vragen of je het kan indienen? Zou die rekening wel betalen en dan declaren.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Contact zoeken met mijn zorgverzekering?
    Die snap ik even niet..
    Zorgverzekering, in mijn geval menzis dekt toch nooit de kosten van een uitvaart of crematie?

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Verkeerd gelezen! Sorry!

Heb je een uitvaart verzekering? Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe het werkt, misschien rechtsbijstand advies vragen? Zeker omdat het nieuw is, denk ik dat er weinig info over is.

Ik hoop echt voor je dat t vergoed word! Sterkte!

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij zijn hier ook mee bezig. Ik wilde toevallig net op de site van mijn uitvaart verzekering gaan zoeken. Ik zal je op de hoogte houden goed?

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Je moet contact leggen met de maatschappij waar je zelf je uitvaartverzekering hebt...

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik kan op de site van Dela ( daar zit ik zelf bij) niks vinden. Ik heb ze een mail gestuurd via het vragen formulier. Wellicht dat je tegen de tijd dat ik antwoord krijg zelf ook al meer weet, maar zal je even laten weten wat voor antwoord ik krijg.

9. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Zelf zijn wij verzekerd via monuta, ook via hun site kan ik niks hierover vinden hoe dat in z'n werk gaat qua vergoedingen.
    Ze zijn hier destijds thuis geweest en hebben het over de kosten gehad maar later begreep ik pas dat er nieuwe regels voor zijn.
    Ik zal maandag eens kijken of ik ons contactpersoon kan bellen hierover.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat nog wel eens gedaan wordt is het volgende: wanneer je al jaren een uitvaartverzekering hebt lopen bij een verzekeringsbedrijf vergoeden ze het, ook al zijn ze dit niet verplicht. Je hebt immers voor dit kindje geen uvv lopen. Maar ik heb vaker gehoord dat ze er coulant mee om gaan, gewoon even bellen inderdaad.

11. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    raar,,,ik ga het idd ook uitzoeken.
    Ik heb toentertijd mijn verzekering gebeld en deze gaven het aan het voor de 24e week niet te vergoeden.
    Dit is een gezinspolis die al zeker 15 jaar loopt.....

Als nu toch blijkt dat het wel vergoed wordt voel ik me toch aardig genept...gaat toch om kleine 500 euro

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @mama73; hier idem inderdaad, geen groot bedrag maar toch wel raar ivm dat gepubliceerde artikel.
    Hoe gaat het dan in z'n werk vraag ik mij af..

13. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben er eigenlijk best boos over nu ik dit lees!!!
    Heb mijn verzekering gebeld ben 3x doorverbonden en toen wisten ze het nog niet. Ik ben later teruggebeld dat het niet vergoed werd.

Maar ik heb nu eigenlijk het gevoel dat ze het wel goed vinden zo....

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Toevallig ook monuta?
    Ik moest ook 4x mijn verhaal doen omdat ik telkens opnieuw werd doorverbonden, heel erg vervelend wanneer je vol zit met emoties..

15. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee (bloos kan er ff zo snel niet opkomen...is een paar x van naam veranderd)

ik was ook emotioneel en vroeg aan zo'n sukkel (ja echt een.....) of een ongeboren kindje onder de 24 wkn vergoed werd...ja foute vraag ik weet het maar een inlevingsvermogen van likmevessie!!!
    antwoord NEE mevrouw ongeboren kinderen zijn NIET vergoed
    Ik ...dus pas vanaf 24 weken??? Hij NEE mevrouw pas vanaf de geboorte!!!
    JA duhhh maar toen werd de verbinding spontaan verbroken!!!

LET OP ik belde hier om een uitvaartverzekering, dus dan snap je toch dat mensen emotioneel/in de war kunnen zijn.

16. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ohw echt?! Wat een drama aan de andere kant van de lijn dan!
    Typisch gevalletje van iemand die op de verkeerde plek zit/zat.

Ik hoop maandag wel wat antwoorden te krijgen, dat het bijv. ook geen problemen gaat geven omdat we getekend hebben voor dat bedrag.

17. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik heb het uiteraard ook allang betaald,ons zoontje is gecremeerd op 14 aug. Maar als het dus echt zo is (en inmiddels vind ik meer artikelen) ga ik het wel proberen alsnog te declareren....gaat ook om het principe

Ik vond het überhaupt al heel dubbel dat het zo slecht geregeld was.
    Sommige mensen zullen hierdoor waarschijnlijk andere keuzes moeten maken dan ze eigenlijk willen.

18. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    besef me eigenlijk nu pas dat ik uitgerekend zal zijn op zijn crematiedag!

19. Memories

Memories Niet meer actief

ik had monuta toevallig vrijdag nog aan de telefoon omdat *SCHAAM SCHAAM* ik onze dochter vergeten was om mee te verzekeren ,en de mevrouw kon mij vertellen dat kindjes vanaf 24 weken mee verzekerd zijn en alles vergoed word en dat ik dat dus ook gelijk kan doen bij een eventuele volgende zw

20. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja zoals je zegt vanaf 24 weken, maar het gaat hier om kindjes onder de 24 weken!
    en het artikel geeft aan dat deze er nu ook onder vallen.

Deel Deze Pagina