Slapeloosheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juff, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Van de gyn heb ik slaappillen gekregen vanwege het slechte slapen (je moet toch uitgerust zijn voor als de bevalling start). Mijn moeder heeft dezelfde en zei dat je binnen 15 minuten slaapt. Nou niet dus! Heeft meer dan een uur geduurd en nog was ik heel vaak wakker (alleen sliep ik weer wat sneller in).
     
  2. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi Saskia,

    Ja ik ben er bijna. En ik begin het nu echt spannend te vinden.
    Sinds vrijdag ben ik ongelofelijk onrustig: ik kan het nergens vinden. Daarnaast ben ik ook erg in mezelf gekeerd: het kan me allemaal niets schelen. Kortom: ik voel me ontzettend naar.
    Misschien houdt dit verband met de naderende bevalling, ofzo. Ik heb geen idee.
    Die onrust houdt in, dat ik dat 's nachts ook ben :(
    Dus onrustige nachten, waar je ook niet vrolijk van wordt.

    Jij bent 35 weken, dus dat schiet ook al aardig op. Spannend allemaal.

    Warme groeten van Friezin.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm mja.. maar tot eh.. zaterdag had ik eigenlijk geen last van een druk hoofd.

    afgelopen zaterdag kreeg ik een smsje van een vriendin die ong. 36 weken zwanger was.. dat ze was bevallen van een zoon

    sinds die tijd slaap ik niet alleen niet omdat ik klaarwakker ben.. maar met een beetje pech fietst mijn hoofd ook continu rondjes
    en van klaarwakker in bed liggen word je duidelijk minder gefrustreerd en moe dan van daadwerkelijk liggen malen blijkt

    komt wel goed uiteidnelijk :)
     
  4. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Zo herkenbaar! Ik heb dat ook. Dacht al dat het alleen aan mij lag. Heb sinds een paar dagen gewoon een heel raar gevoel en voel me echt niet prettig. Zo onrustig.
     
  5. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    We lopen aardig gelijk op. Misschien heeft het toch iets met de naderende bevalling te maken. Ik dacht ook dat het aan mij lag.
    Ben benieuwd hoe het komt. Spannend zeg.

    Groeten van Friezin
     
  6. luna777

    luna777 Lid

    21 aug 2007
    10
    0
    0
    gastvrouw eetcafe
    enschede
    hier hetzelfde

    Ik lig om 9 uur al in bed, maar midden in de nacht wordt ik heel vaak wakker. En als ik wel slaap dan slaap ik heel onrustig..

    Had ik de vorige zwangerschap ook...
     
  7. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Vannacht was het bij mij weer raak: geen slaap meer :(
    Uiteindelijk maar twee tabeletten dormiplant in genomen. Heeft wel geholpen.

    Groeten van Friezin
     
  8. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Hier geslapen van ongeveer 3 uur tot 6 uur...
     
  9. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Vervelend he? :(
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm ik zou gisteravond nog even naar de cv van de hubbie kijken.. maar door computertroubles duurde dat allemaal wat langer..

    dus ik zei nog "ach maak me maar gewoon wakker"

    tja of ik nou wakker ben omdat hij me wakker maakt.. of 2 uur later en dan de rest van de nacht wakker ben.. dat doet er ook niet zo toe
    stiekum hoopte ik zelfs dat asl ik wat eerder wakker was.. ik ook weer wat eerder zou slapen :)

    nahja.. cv gecheckt met mn duffe hoofd
    en inderdaad.. niet meer slapen daarna :)
    tot denk kwart over 3 ofzo.. toen nog wel geslapen
    maarja.. rond 5 uur werd ik wakker omdat er een telefoon "beep" deed... en ik naar het toilet moest
    en dan rond 6 uur de wekker... :)

    uiteindelijk na de wekker wel weer in slaap gevallen
    dus al met al niet eens onaardig geslapen
    misschien moet ie me vaker wakker maken op een onchristelijk tijdstip

    enige is dat de buurman hier al vanaf half 7 in de tuin bezig is
    en eh.. om 8 uur ik eindelijk maar eens ging kijken welke idioot om dat tijdstip met een waterzaag tegels staat te zagen buiten... :(
    damned wat maakt dat een *O*&^&*^%$%^herrie zeg

    wist dat wel.. hebben zo'n ding zelf ook gehuurd paar weken terug voor de keukentegels... maar daar ga je toch niet vanaf een uur of 7 mee staan zagen als je een beetje sociaal bent? :(
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    whoa shock hier!

    had al helemaal mn boek startklaar gelegd gisteravond.
    had mezelf namelijk voorgenomen om lekker op de bank te kruipen met het o zo spannende boek wat ik aan het lezen was als ik niet kon slapen....

    heb ik gewoon doorgeslapen!
    nahja.. met 16 plaspauzes... maar zonder plafondstudies enzo

    enkel eh.. stond de buurman dus weer om ahlf 7 in zn tuin te scheppen..
    dus ik heb vanochtend maar wat gelezen
    en strakjes naar het zwembad

    voel me spontaan ook een stuk actiever :D
     
  12. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Nou lekker zo'n buurman Saskia,

    Grrr... :x
    En lekker zeg dat je heerlijk geslapen hebt!
    Nou ik heb wel het plafond er bijna uitgekeken :D

    Ik was namelijk heel erg onrustig: gisteravond kreeg ik op een hele erge pijn aan de linkerkant van mijn lichaan. (net onder mijn ribben). Het deed echt behoorlijk pijn. We waren nog op visite bij een goede vriend. Mijn man en hij maakten allerlei grapjes over dat mijn vliezen daar absoluut niet mochten breek (overstromingen enzo). Ik moest zo vreselijk lachen, maar dat deed zoooooo'n pijn.

    We maakten al grapjes dat ik de eerste vrouw zou zijn met zijweeen

    Wij in de auto naar huis...af en toe kwam die pijn terug. Niet normaal.
    Ik zei tegen mijn man: "Ik ga de verloskundige bellen, dit is niet normaal!"
    Ook de kleine bewoog (natuurlijk) niet meer.

    Thuis gekomen, eerst plassen. Komt er heel veel lucht uit mijn darmen.
    En....weg was de pijn. Bleek het dat dus te zijn. Maar ik ben de hele nacht onrustig geweest. De kleine bewoog gelukkig wel weer.

    Warme groeten van Friezin
     
  13. Secretje

    Secretje Actief lid

    28 aug 2006
    372
    0
    0
    Heb je nog wel een beetje geslapen Friezin?

    Hier vannacht 6 uurtjes geslapen op een slaappil (2 keer plaspauze). Wist niet wat me overkwam. En toch ben ik nog slaperig, maar dat zal wel door de slaappillen komen.
     
  14. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Nou ik heb dus nauwelijks geslapen. En als ik sliep, heel onrustig. :(
    Ik ga straks even plat. Heb zo pas even de boel schoongemaakt. (eigenlijk te moe voor..maar ja)
    Je weet maar nooit wanneer de kleine zich aankondigd en dan wil ik de boel wel een beetje netjes hebben.


    Groeten van Friezin
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe erg is dat he.. dat gevoel dat het toch opgeruimd moet zijn als die kleine er ineens is :)

    maar jij was al bang dat je toch druk zou gaan bevallen?
    kan het me voorstellen hoor

    word ook wel tijd natuurlijk
    dacht nog even aan je... vond vanochtend geen reactie en dacht dat je misschien inderdaad wel druk aan het bevallen was :)

    hoop dat je straks nog een beetje kan slapen :)
     
  16. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik slaap ook echt heel slecht, wordt minimaal 6 x per nacht wakker. En als mijn mannetje dan 's ochtends om 7 uur naar ze werk is dan kan ik ineens wel weer rustig slapen, ook al is het maar 2 uurtjes.
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @ariel: ik slaap ook voornamelijk voordat manlief naar bed komt.. en de paar uur erna hoor

    dunno why

    gister mopperde ik dat ik niet onder het dekbed wilde toen werd ik nog voor idioot uitgemaakt
    iets met dat het helemaal niet warm was in de kamer....
    maar the minute dat job in bed kruipt vind ik het te warm onder het dekbed
    resultaat: job in het dekbed gerold.. en ik er tegenaan gekropen

    toch even wennen hoor... zal blij zijn als ik weer lekker tegen hem aan kan kruipen :)
     
  18. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Haha dat heb ik nou ook precies! Ik kan gewoon echt niet slapen van de warmte terwijl het volgens manlief toch echt niet warm is in de kamer. Er staan bij ons nu een 2 ventilators en het raam staat wagenwijd open. En dan nog krijg ik het te warm als hij in bed kruipt of ff lekker wil knuffelen. Duurt voor mij nog wel ff voordat wel weer lekker kunnen knuffelen in bed haha, maar ja heb het er zeker wel voor over!
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe tja hier staat het raam open tot job naar bed gaat
    dan doet ie het dicht
    en eerste wat hij sochtends doet.. is het raam weer open zetten :)

    behalve vandaag dan.. gezien de buurman alweer in de tuin herrie aan het maken is sinds half 7
    helaas.... mocht het niet baten want ik heb echt niet meer geslapen vandaag

    maar vannacht wel wat beter.. dat scheelt
    werd ineens wakker met energie sochtends... dat was even schrikken :)

    meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te gaan zwemmen :)
     
  20. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoe bedoel je?
    Nee, ik ben nog niet druk met bevallen. Heb de laatste paar dagen wel meer last van zeurdige menstruatie-achtige pijnen in de rug en buik.
    In mijn rug straalt het dan af en toe ook uit naar mijn billen.

    Zou dit wat kunnen betekenen?

    Ik heb trouwens even heerlijk een uurtje geslapen. s' Middags is dit voor mij geen probleem. Maar niet te lang.....want dan slaap ik vannacht niet :D

    Groeten van Friezin
     

Deel Deze Pagina