Ik weet niet zeker of het hier nou goed staat.. Maar het leek me leuk om een schommel voor hier te kopen. Alleen dan loop ik tegen een probleem aan. Of het is veel te groot voor ons balkon, of ik vind het veel te duur of het lijkt me veel te klein voor m'n zoontje. Ik heb gezien dat je ook een deurstang heb waar je een schommel aan kan hangen, maar is dat wat? Is dat wel veilig? Of zijn er nog andere manieren die een schommel mogelijk maakt bij weinig ruimte die niet zo heel duur zijn (lees; ik wil eigenlijk niet meer dan 50 euro betalen en hoe goedkoper hoe beter [indien het dan wel veilig is want dat staat wel voorop]) Of is het eigenlijk gewoon maar beter om het hele idee uit m'n hoofd te zetten?
Bij ons thuis vroeger hing de schommel gewoon in de deurpost, met van die varkensstaart schroeven in de houten post . Dus inderdaad in de deurpost is de meest functionele oplossing. Ik zou eens op marktplaats kijken voor een tweedehands schommel.
Bedankt voor je reactie Maar is het met zo'n stang wel veilig of niet? Want het wordt ook niet heel erg veel aangeboden op internet, heb zover maar één site gevonden. Ik denk dat dat juist handiger is omdat ik dan dat hout ook niet sloop, maar ik hou die schroeven ook wel in m'n achterhoofd. Marktplaats heb ik al gekeken ja, maar daar kom ik ook niet echt helemaal mee uit. Toch misschien te klein, te groot, te duur, te ver weg, dat soort dingen een beetje. En voor de deurpost vind ik daar ook helemaal niets op. Dus echt de schommel zelf zou misschien wel daar vandaan kunnen komen, maar dan waar het aan moet hangen moet ik dan wel kijken wat mogelijk is.
Bij babywalz heb je zo'n deurstang, geloof wel dat dat veilig is maar geen ervaring mee...hier hing ie aan schroefogen in de deurpost.
Omdat zoonlief schommelen het hele jaar door leuk vindt, hebben we gewoon de schommel aan de trap midden in de kamer geschroeft. Met speciale schommelhaken. Zit als een muur. Dit geldt dus net zo voor een deurpost. En ja, hij schommelt een beetje scheef zo, maar dat vind de kleine niet erg. Ik knoopte er in het begin een lange sjaal omheen, zodat ik zeker wist dat hij er niet tussendoor zou floepen. Nu zet ik hem er gewoon scheef in met de beentjes links en rechts van een van de houtjes op de hoeken. Kost het minst. Schommel op de rommelmarkt gekocht voor 10 euro. En de haken.. geen idee wat ze kosten, want mijn vader had ze nog in de schuur liggen.