Vandaag hebben we een echo gehad om te kijken hoe het met de baby is en hoe alles er uitzag! De gyn. was erg positief. Alle organen waren mooi, de placenta was goed etc, maar de baby is iets aan de grote kant. Hij/zij is nu al 6 pond en ik moet nog 4 weken.....Ik vroeg me gelijk af of dat wel past als ik moet bevallen. Stel je voor dat het nog 6 weken duurt? Dus de gyn. wilde over 2 weken nog een groeiecho maken en dan gaan we wel verder praten zei hij, Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt en hoe is dit dan verlopen?
Dean was 3100 gram nog iets met 36 weken en ben ingeleid met 38 weken vanwege zijn grootte omdat ie anders te groot zou worden, hij woog toen 4160 gram..
hoi hoi dames. kan je kindje dan zo snel zn gewicht hebben? dit wist ik niet.. nou heel veel sucses daarmee meid. groeten koos
Bij mij is het net zo'n situatie. Bij 36 weken was mijn baby ook 6 pond (3000 gram). Volgens de gyn niet extreem groot. De gyn gaf aan dat hij gemiddeld 200 gram per week zou groeien. Afgelopen vrijdag weer echo gehad (was toen 40 weken) en hij weegt nu ongeveer 3800 gram, dus opzich perfect gegroeid. Naar mijn idee is dat wel iets bovengemiddeld, maar volgens de gyn geen reden tot zorgen. Ik ben zelf ook ruim 1.80 cm lang en de gyn zegt dat je baart wat je aan kan.... Ik zelf maak me ook veel zorgen over de bevalling zeker nu ik overtijd ben en de baby lekker doorgroeit, maar inleiden is geen optie volgens mijn gyn... Ik begrijp uit je berichtje dat je nog een groeiecho krijgt. Ik zou die gewoon even afwachten en dan kijken hoeveel hij gegroeid is.
ik was vorige week bij de verloskundige en vroeg of ze een schatting kon maken of het een groot kindje zal zijn. Want dat idee heb ik zelf wel. En jah hoor... als het bij 40 weken wordt geboren schatte ze het op 8 pond. Het is een schatting dus kan altijd minder. Het kindje is goed ingedaald al en bij mij zit het nog onder me ribben. Ze zei ook het is geen dik kindje maar een lang kindje. Nou ik ben benieuwd. Kan niet meer wachten.
6 pond bij 36 weken? Dat hij dat zo goed kon schatten. Over het algemeen wordt de echo onnauwkeuriger naarmate de zwangerschap vordert, en krijg je bandbreedtes mee. Wat kan ik je vertellen? Als je kindje niet alleen dik maar ook lang is is het net zo goed te doen als een 'gewoon' kindje. Kindjes groeien zo'n 200 a 300 gram per week, dus je zit hooguit aan 8 pond, dat is zeker geen overdreven grote baby. Belangrijk is dat het kindje past, als hij al is ingedaald is de kans op passen groter. Mogelijk is inleiden een optie? De ervaringen zijn verschillend, de ene gyn wil bij 9 pond al inleiden en de andere gyn ziet 5 kilo nog niet als een te grote baby en wacht rustig af. Als je meer info wilt hoor ik het wel he?
onze dean groeide in de laatste weken 500 gram per week (daarom maken ze altijd meer dan 1 groeiecho om de lijn te bekijken, zo'n echo is juist nauwkeuriger na de 34-36 weken, ze zaten er hier maar 100 gram naast.. (36 weken = dik 6 pond, 38 weken dik 8 pond, onze dean had 10-12 pond gewogen tussen de 40-41 weken...zelfs al had ie geen ruimte hij groeide gewoon door hoor...
nou, als ik een echo krijg met de meting 3800-5000 gram dan noem ik dat niet echt nauwkeurig. En als de gyn dan gokt en hij zit er 100 gram naast..... Net als het schatten van de vk, ook dat is niet onfeilbaar. Ze meten met de echo een gemiddelde op basis van hoofd, buikomvang en bovenbeen, en als er een afwijkt dan krijg je al een verkeerd beeld (wij kweken kleine hoofdjes, dus ga maar na....) OVerigens zijn de geleerden er nog niet uit hoeveel een kind na de 40 weken nog doorgroeit.
nee dit was ook VOOR de 40 weken. Bij mij zijn er 3 verschillende echo;s gedaan (door 2 verschillende personen en 3 datums) en kwam allemaal hetzelfde gewicht uit (give or take 100 gram ofzo) dus ik durf daar wel op te vertrouwen eigenlijk..
Kom net..of athans vanmiddag bij de echo geweest en onze troela weegt nu 3250 gram. Internist heeft vandaag ook besloten om in te leiden met 38 wkn. Morgen naar de gyn om de datum door te nemen. ben benieuwd. onze kleine komt iets meer als 300 gram per week aan. dus stel nog 1,5 week te gaan zou dat dus nog 450 + 3250 gram zijn = 3700 gram bij 38 weken. maarja ik heb ook zwsuiker, en aangezien mijn glucose niet normaal meer is willen ze gaan inleiden. Ook om een " te" groot kindje te voorkomen.
Ik heb vandaag echo gehad met 31 weken en kindje woog 1625 gram. Ben eigenlijk benieuwd of dat veel, weinig of gewoon is? gr vruchtje
@zogelukkig tegen mij? zo ja, nee vind ik ook niet...zal denk ik meer temaken hebben met mijn zwsuiker.
Nee, was tegen TS, maar in jouw geval ligt het anders. Ik ben ook getest op zw.suiker en de baby lag met 20 weken voor op schema, maar suiker was goed en de groei van de baarmoeder is gelijk gebleven, dus geen reden voor extra onderzoek/echo's in mijn geval. Ik kom uit een nest van vier 9-ponders en mijn man was ook groot en zwaar, dus ik zal wsl geen kleintje krijgen!
Hallo! Onze dochter woog 4506 gram (dikke 9 pond) bij haar geboorte. Mij is ook verteld dat beebs in de laatste paar weken gemiddeld 200 gram per week aankomen. Dus toen ik jouw termijn had, was onze dochter al ver over de 6 pond. Het past echt wel hoor... Bij mij is het ook goed gekomen! Liefs Elly.
Hier met 35 weken ook een groeiecho gehad en de kleine was toen al 3200 gram...en ze zeiden dat ze ongeveer 200-250 gram per week groeien....nou dan wil ik niet weten hoe zwaar ze nu is... Sophie was ook 4440 gram en 55 cm.... Hopelijk komt ze snel!
Ik heb geen groeiecho gehad, maar met 42 weken wel een echo en toen woog mijn kindje volgens de echo 4990 gram. Hij werd 1 dag later geboren en woog 4960 gram. Ze zaten er dus maar 30 gram naast. Mijn zoontje woog dan 10 pond en is dus niet op de natuurlijke manier geboren omdat het bij mij niet pastte. Maar daar moet je niet vanuit gaan hoor. De gyn gaf ook aan dat het bij 9 pond geen probleem was geweest.
@suus ik moet er niet aan denken dat op het laatste moment ze er eens achter komen dat ze te groot is of dat ze niet erdoor past, en als nog een keizersnee moet worden gemaakt. dat lijkt me verschrikkelijk.
@valentijn: tja, leuk is anders en na een weenstorm van 12 uur en 2 uur persweeen zat ik er eerlijk gezegd ook helemaal doorheen. Toch ben ik nu weer zwanger en loopt er hier een heerlijk ventje door het huis. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk was of dat ik het zo weer zou willen doen, nee, maar toch geld het cliche, het is het allemaal waard.