Hoi allemaal, Vandaag ben ik voor een extra controle bij de gyn geweest. Ben nu 19 weken zwanger en mijn bloeddruk bleek veel te hoog (183/112). Heb nu bloeddrukverlagers. Wie herkent dit zo vroeg in de zwangerschap en wat zijn de ervaringen? Groetjes, Bab
Hallo. Ik heb ook last van hoge bloeddruk maar nog niet zo hoog als de jouwe. Ik moet vrijdag een apparaatje gaan halen in ziekenhuis voor 24uur monitoring van mijn bloeddruk. Bij mij is het wel zo dat het in mijn familie zit. Ben nu bijna 14 weken...
Hoi, Vervelend dat je er ook last van hebt! Merk je er zelf lichamelijk ook wat van? Ik moet vrijdag weer op controle ben wel benieuwd. Ben nu erg moe van de medicijnen...
Ik heb bij mijn dochter ook hoge bloeddruk gehad de hele zwangerschap maar pas met 38 weken werd hij gevaarlijk hoog(onderdruk boven de 100). Dan gaan ze meestal inleiden maar daar ben jij nog lang niet ver genoeg voor. Kan je dus niet verder helpen.
ik was ongeveer 32 weken zwanger toen ik opgenomen werd met een bloeddruk van 160/110 ik heb nu ook medicijnen maar ondanks de medicijnen blijft me bloeddruk nog wel een beetj aan de hoge kant me bloeddruk is nu 130/90 dus als ik nou weer klachten krijg (die ik al heb) moet ik het ziekenhuis bellen...
Ik heb al vanaf het begin last van een veel te hoge bloeddruk.Bij m'n dochter had ik zwangerschapsvergiftiging en ben ik een paar keer opgenomen geweest en uiteindelijk ingeleid.Na de bevalling van Lieneke bleek het nog altijd te hoog.Het zit bij ons in de familie.Zodoende waren we bij deze zwangerschap gewaarschuwd.Ik heb vanaf het begin(iets daarvoor eigenlijk al)medicijnen en die zijn behoorlijk verhoogd naarmate de zwangerschap vorderde.Nu zit ik al een paar maanden op dezelfde dosis en mijn bloeddruk blijft eindelijk goed.Ik heb nu ongeveer 140/85(90) elke keer.typisch bij mij is wel dat het bij de huisarts elke keer lager is dan bij de gyneacoloog.Daar scoor ik vaak 65 als onderdruk!Waarschijnlijk de stress die het ziekenhuis met zich meebrengt.Ik sta wel onder 'strenge controle'.Moet elke 2 weken naar de gyneacoloog en de weken daartussen naar mijn huisarts voor controle.Voelt op zich wel veilig,want als er nu toch nog iets mis zou gaan met de bloeddruk,zijn ze er ook gelijk bij.Gelukkig is mijn 'eind' nu in zicht,want die constante controles beginnen toch wel vermoeiend te worden!De controles zijn namelijk al zo vanaf de termijnecho.