Hallo allemaal, Vanmorgen heeft mijn VK mij gebeld en vertelde dat mijn clucose spiegel niet goed is. Ik ben de laaste tijd van het ene op andere moment helemaal leeg en uit geput en heb veel dorst. Ook groeit mijn buik zo snel dat je het per dag ziet. Ik moet morgen een suikertest doen en ben echt heel bang dat ik zwangerschaps diabetes heb, zo ook de VK. Ik ben nu 29 weken zwanger en zou normaal thuis mogen bevallen, ook dit valt nu misschien in duigen. Is er iemand die ook zoiets heeft mee gemaakt of die mij wat kan gerust stellen? Misschien reageer ik een betje te overdreven, maar de hormoontjes vliegen bij mij zoiezo de pan uit. Nou wie weet hoor ik wat van jullie, Lie fs Maria
Hoi Maria, Wat voor suikertest gaan ze doen en krijg je ook meteen de uitslag? Ik heb ook zwangerschapssuiker en er is goed me te leven hoor. Het enige "nadeel" is dat je toch in het ziekenhuis moet bevallen. Er bestaat 2 soorten of je kunt het op peil houden met een dieet of je moet insuline spuiten en ook dat went. Je moet maar zo denken als het maar goed is voor die kleine is het ook goed voor mij en na de zwangerschap ben je er ook meestal weer vanaf. Als blijkt dat je suiker hebt dan wordt je waarschijnlijk doorverwezen naar de gyn. en blijf je daar onder controle en krijg je regelmatig een echo om de groei van de kleine in de gaten te houden. Ik wens je veel sterkte. Groetjes van Susan
Ik heb 2 weken geleden ook de suikertest ondergaan... Moest een glas water met héél wat suiker drinken, 1uurtje wachten & nadien een bloedafname... Bij ons in België wordt het meer & meer gedaan als standaard test... zo vertelde de laborante mij toch... Heb vorige week telefoon gekregen van mijn gynae en alles is prima in orde... Groot geluk want mijn grootmoeder is van haar 4 laatste kinderen tijdelijk blind geworden aan het einde van haar zwangerschap & heeft sindsdien diabetis... Maar dat was toen (reken 60 jaar geleden) en nu kunnen ze je al veel beter helpen & begeleiden... Hoop dat alles bij jou ook in orde is...