Help, mag ik hier even spuien? Mijn baby slaapt niet overdag! Of bijna niet! Ze is nu 6 maanden oud en het is eigenlijk vanaf een week of 6, 8, dat ze overdag bijna niet meer slaapt. Op een goede dag doet ze nog wel een dutje eind van de ochtend of in de middag van een uurtje, of met heel veel geluk langer, maar op een andere dag gaan we tussen 6 en 7 uit bed ( Na een goede nacht, dat wel! 's Nachts heb ik geen klagen! ) en slaapt ze na het aankleden/badderen een kwartiertje of half uurtje. Dan is ze om 9 uur weer wakker. Voor de rest van de dag! En hoe lief ik mn kindje ook vind, en hoe heerlijk ik het ook vind om thuisblijf mama te zijn, ik word er soms helemaal GEK van dat ze zo slecht slaapt overdag! Ze heeft het gewoon niet nodig ofzo. Of ze is wel moe, maar staat zichzelf niet toe in slaap te komen. Vandaag waren we om 7.30 wakker, aankleden en in de auto. Op de terugweg in de auto om 10.30 heeft ze even geslapen en om 16.00 heb ik geprobeerd haar op bed te leggen. Ze was zichtbaar moe, gapen, in de oogjes wrijven. Maar eenmaal op bed begon ze te krijsen. Ze slaapt meestal in op het grote bed, naast ons op haar zij. Dan zie je haar oogjes klein worden en wegdraaien, en dan word ze weer wakker en gaat ze huilen. Vanmiddag heb ik het dan ook na een uur opgegeven. Laten huilen willen we niet dus dat is geen optie. Ik hoor mn buurmeisje namelijk elke dag al uren hartverscheurend huilen als ze moet slapen. Om 19.00 zijn we weer naar huis gereden en sliep ze een kwartiertje in de auto. Thuis overgelegd in bedje maar klaarwakker! Fles gegeven, in slaap proberen te wiegen, WAKKER! In bedje of wiegend op de arm, huilen. Dus uiteindelijk na weer een uur ligt ze nu klaarwakker in de box te spelen. Ik heb er gelukkig geen kind aan, maar ik vind het zelf echt niet fijn dat een kind van een half jaar jong dus maar zo weinig slaapt op een dag! Dat kan toch niet gezond zijn? Gisteren sliep ze ook pas om 22.00 tot 7.30 en that's it! Inbakeren is trouwens geen optie want ze draait alsof haar leven er vanaf hangt en slaapt vaak op haar buik. Op de arm heeft dus ook weinig nut, want dan is het ineens krijsen. Iets als reflux is het niet, want ze ligt nu ook gewoon plat liggend te spelen. Zeg me asjeblieft dat dit een fase is en dat het heeeeel snel over is? Ik ben een beetje moedeloos nu... Merk aan mezelf dat ik echt de neiging heb om te gillen "Ga nou gewoon eens slapen kindje!"
Ik wou mij zoontje ook nooit laten huilen en hij geeft hetzelfde gehad als jou dochter echt moe overdag en gewoon zijn slaap niet pakken dat heeft hij al van een maand of 3, nou moet ik heel eerlijk zeggen tot 2 weken geleden heeft hij dit gewoon gehad nu slaapt hij extreem veel! Maar met een maand of 5 liet ik hem gewoon huilen niet overstuur maar een beetje jengelen zo'n 15 min en hij sliep dat heeft denk ik 2 weken geduurd na die 2 weken ging hij gewoon om 12uur naar bed zonder te huilen tot 1/ half 2. Huilen is geen optie misschien even lekker in een warm badje overdag daarna even wandelen en ik weet niet of je dochter een knuffel heeft of doekje? maar half over het gezicht zodat de ogen bedekt zijn hielp ook goed voor mijn zoontje hij kan nu alleen niet meer zonder zijn olifant.. Schommelstoel? Worden ze ook moe van, hmm ik had zo'n wipstoel van fisherprice met trillen erop doet ook wonderen! Succes ermee!
Mijn zoontje heeft ook nooit veel geslapen overdag, maar des te beter 's avonds. Hij gaat elke avond om 18.00 uur naar bed en slaapt tot 07.30 uur de volgende ochtend. De fles van 23.00 uur drinkt hij slapend op. Ik heb het op het CB ook meerdere malen aangekaard, maar zolang hij zo goed 's avonds en 's nachts slaapt, vinden ze het niet zo'n probleem en is het 'nou eenmaal een kind wat weinig slaap nodig heeft'. Hij doet zo'n 3 x pd een dutje van een half uur... Maar, ik zie wel dat hij moe wordt, in zijn oogjes gaat wrijven en gapen, maar echt slapen...ho maar! Ik hou er ook niet van om hem te laten huilen, vooral ook omdat ik dat niet van hem gewend ben omdat hij 's avonds zo zoet gaat slapen, maar op een of andere manier begin ik nu toch te merken dat zijn klagerige gehuil overdag steeds vaker overgaat in een dutje en dat blijkbaar nodig heeft om de prikkels te verwerken. Dus sinds deze week ben ik hem consequent weer 's middags in bed gaan leggen...ik laat hem dan huilen zolang het niet brullen is. Als het brullen wordt haal ik hem eruit en dan proberen we het de dag erna gewoon weer....en wonder boven wonder...hij heeft nu al twee dagen 's middags een uur geslapen! In bed!! Hij huilt ook echt maar heel kort en niet heel hard... Misschien heb je iets aan deze tips! Ik zat de eerste dagen ook met samengeknepen billen, maar ik werd er zo moe van dat ik van mezelf door moest zetten. Daarbij zei het CB me ook dat ik mijn kind er meer plezier mee doe om hem te laten huilen als hij dat gewoon nodig heeft om in slaap te komen, ipv hem er steeds uit te halen en het lijkt te werken!
En wat hier ook hielp was zijn olifantje (die is heel zacht) tussen de wenkbrauwen wrijven zachtjes of over ze voorhoofdje of hele gezicht, speen in de mond en wiegen of rondjes lopen zo sliep hij ook best snel na zo'n 10 minuutjes
Thanks voor de tips!! De draagdoek slaapt ze helaas sinds een maand of 2 niet meer in, ook niet meer beneden in de wagen ofzo. Echt op een rustige plek. Of in de auto, maar ik wil echt niet rond dutjes tijd rondjes gaan rijden, bovendien, zodra we stil staan is ze wakker... Vannacht heeft ze wonder boven wonder geweldig geslapen! Om 22.00 viel ze pas in slaap en om 6 uur was ze wakker, spelen en al in bedje. Ik stond zelf te tollen op mn benen van moeheid dus een fles gegeven en toen hebben we tot 9.30 geslapen!
heeft ze een knuffeltje? Hier heeft ze een muisje met grote oortjes, zodra je die in haar armpjes doet, komen de muizenoren tegen haar gezichtje en word ze helemaal moe en valt ze in slaap. En met je vingers langs haar wenkbrauwen naar haar slapen strelen helpt hier ook goed.
Mijn zoontje heeft tot acht maanden overdag bijna niet geslapen. En als hij wel sliep dan deed hij dat alleen boven op mij of mijn man. Buiten dat sliep hij 'snachts ook heel slecht. Met acht maanden sliep hij van de een op de andere dag ineens in zijn bedje overdag en nu slaapt hij elke middag 2/2,5 uur. En ookde nachten gaan een stuk beter.
Hier ook een wakker mannetje! Maar sinds hij ouder wordt en meer kan, slaapt hij ook meer. Ook kan hij nu makkelijker toegeven aan zijn slaap en rustig worden. Dus ik kan idd bevestigen dat het bij ons een fase was (wel een hele lange fase...hihi)
Eventueel iets eerder op bed doen, voordat ze al echt zichtbaar moe is? Wellicht is ze over haar slaap heen?