Sinds een dag of 4 is mijn dochter (3 maanden) verkouden. Geregeld niest ze en door haar neusje ademenen klinkt zwaar. Ze kan nog wel door haar neus ademen, verder merk je niks aan haar. Ook heeft ze geen koorts. Ik gebruik nu al enkele dagen neusdruppels en smeer luuf, verder een ui naast haar bed. Wat adviseren jullie verder om te doen? Naar de huisarts gaan?
Nee zou niet naar de huisarts gaan op basis van bovenstaande klachten... het is gewoon een snottertijd! Zorgen dat dr neusje openblijft door neusspray/zoutoplossing, uitje naast dr bed, LUUF smeren, lekker samen in een warme douche gaan staan (stomen) en verder valt er niet zo heel veel aan te doen..
hier hetzelfde verhaal. Mijn kleine is ook flink verkouden en zolang er geen koorts bij komt hoef je je geen zorgen te maken volgens de dokter (ben ik wel geweest). Mijn kleine roggelt nogal en je hoort het slijm gewoon. Heb otrivin neusspray moeten gaan halen en luuf inderdaad. Een ui werd afgeraden ivm irriteren van de oogslijmvlies. Dus die heb ik maar van het kamertje afgehaalt. succes... groetjes rensje
Je hoeft niet naar de huisarts zolang ze geen koorts heeft. Als ze kortademig zou worden oid natuurlijk wel meteen!
Hier ook een snipverkouden mannetje, het duurt hier nu al daaaaagen, en dat in combinatie met een doorkomende tand, én keelpijn Volgens mij heb je al alles gedaan wat je kunt doen bij een verkoudheid. Wat ik daarnaast nog doe, is twee dikke boeken onder één kant van zijn bedje leggen, zodat hij een klein beetje schuin ligt. Dan loopt zijn neusje niet zo snel vol. Je kunt ook nog een neuspeertje gebruiken om het ergste snot weg te halen, voordat je met de neusspray gaat spuiten.
Dagen kunnen weken en zelfs maanden worden... kinderen zijn in deze tijd van het jaar super vatbaar, ze kunnen zomaar van de ene in de andere verkoudheid rollen! Bij koorts die langer dan 3 dagen aanhoudt iig wel naar je huisarts gaan of idd bij kortademigheid!
Hier ook een verkouden meisje.. Ik doe een ui onder haar bed en voor de rest heb ik van alles in huis gehaald (neuspeertje, luuf, hoestdrank & neusspray) maar nog niet gebruikt..