hoelang/hoever fietsen met je kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb mezelf een moederfiets gegeven..
    Een gazelle amazone.. Het duurt echter nog wel ff voor ik er daadwerkelijk op kan fietsen ( kan week 5 geleverd worden, misschien eerder) en nog veel langer voordat we er samen mee op pad kunnen..

Hoelang/ hoever kun je ongeveer fietsen in t begin?

Voor een rondje ben ik hier al gauw een 3 kwartier onder de pannen, of ik moet de weg een stuk heen en terug gaan fietsen..:D

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hebben de 1e keer niet zolang gefietst. Zijn naar mijn ouders geweest ong 7 minuutjes en daarna weer 7 minuutjes terug.
    Zou het rustig opbouwen

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Paar minuutjes...ze moeten in t begin echt wennen; is best vermoeiend als ze zich moeten 'houden'.

4. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Fietsen met je kindje voorop is toch zo heerlijk!
    Ik weet nog goed toen mijn oudste zoon op een dag zelfstandig ging zitten. Hij was 10 maanden oud. Mijn nieuwe fiets met stoeltje erop stond al weken klaar! We gingen meteen een klein rondje fietsen. We hebben dat langzaam opgebouwd van een paar minuten tot een uur. Daar hebben we wel weken over gedaan hoor. Maar we fietsen vanaf die dag (1,5 jaar geleden) bijna iedere dag!
    En nu kijk ik er weer naar uit om met onze jongste zoon te gaan fietsen, hij is nu 6,5 maand oud, dus nog even geduld totdat hij zelf kan gaan zitten. Kunnen we eindelijk eens met zijn vieren met de fiets op pad!

5. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    jeetje , jij bent snel geweest met de afschaf van de fiets !!!!
    maar zou zeker wachten tot dat hij 9 maand is ...
    voor de eerste paar x zal ik niet te lang op de fiets gaan , ff boodschapje doen en weer naar huis..

6. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    het is heerlijk om te fietsen met een kleintje voorop maar zoals magdalena al schreef, ik zou nog 'even' (een paar maandjes) wachten, geloof dat het advies is totdat een kindje uitzichzelf zit, is ook beter voor het nekje i.v.m alle schokken op een fiets.
    ik heb in het begin een kleine 10 min. gefietst en langzaam uitgebreid, mijn max. is nu 45 min maar dat ligt meer aan mijn conditie haha!
    alvast veel plezier met je fiets!!

7. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dan woon je wel echt in een uithoek ;) Dat is opzich wel jammer inderdaad, dat je niet even een klein rondje kunt doen om te beginnen.
    Je kunt beginnen met 5 minuutjes, en elke keer ietsje langer.. desnoods neem je je fiets mee in de auto en ga je ergens heen waar je wel leuke korte stukjes kunt fietsen! :D
    Zoals de rest ook al zegt, vanaf een maand of 9, dan is het ook weer lekker lente-weer.. heerlijk genieten dus! :D

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier gisteren voor het eerst ieniemienie stukje op de fiets (ze sit nu sinds een week of twee zelfstandig en gaat ook zelf zitten). Ik denk dat we drie minuten gefietst hebben (van kdv naar huis). Ze vond het wel heel interessant. En het lijkt me ook heerlijk om verder met haar te fietsen, maar ik bouw het rustig op. Kun je niet gewoon klein stukje heen fietsen en dan weer terug in het begin? Je kunt toch gewoon omdraaien? Of zie ik dat verkeerd? ;)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met 10 maand voor het eerst gefietst. De 1e keer even 10 minuten op en neer een asfalt-fietspad. Dan heb je geen last van hobbelende klinkers en drempels.
    Maar ook al snel op de gewone straat. Zoontje vond het geweldig..

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    wel even wachten tot je kindje zelf goed kan (gaan!) zitten hoor!!!
    En dan kun je net zo lang fietsen als hij zelf kan blijven zitten.(rechtop, zonder steun)
    Ik begon met een rondje op de parkeerplaats, dus niet echt een doel ofzo...

Deel Deze Pagina