Mijn zoon is nu 12 maanden, en begint te rommelen met zijn slaapjes overdag. Ik leg hem op bed als hij moe is maar hij gaat dus niet slapen. hij blijft babbelen. Hij slaapt nog 2 keer per dag, moet ik daar nu 1 slaapje van gaan maken? Het heeft namelijk weinig zin om hem op bed te leggen als hij dan toch niet gaat slapen.
Onze dochter ging rond de 12 maanden ook wisselend 1, dan wel 2x slapen. Vanaf 16 maaanden definitief over op 1x slapen. Je kunt 1x/dag proberen en anders 's ochtends toch op bed leggen ook al slaapt hij niet, is wel even een rustmomentje. en dan 's middags echt slapen.
Hier ging Tycho met 13maanden ook raar doen met zn slaapjes. Hij wilde eigenlijk nog maar 1x naar bed en dat was vaak om 11uur. Maar dan werd hij om 13:30/14uur alweer wakker en trok hij de middag niet en moest dan eigenlijk om 17uur alweer naar bed en dan werd hij om 5/6uur de volgende dag alweer wakker. Ik ben hem toen om 8:30 naar bed gaan brengen voor een uurtje. Hij werd dan zelf wakker, at ik om 12:00 een boterham en ging hij om 13uur weer naar bed tot 15uur en ging hij om 18:30/19uur weer naar bed. Dat ochtenddutje zorgde ervoor dat hij net even makkelijker die ochtend doorkwam wat hem weer hielp om de middag door te kunnen. En volgens mij ging hij met 15/16maanden over naar 1 slaapje (om 12:30 tot 14:30/15:00) Die middagdut doet hij nog steeds, wat heerlijk is voor mama, kan ze ook ff met dr benen omhoog xxx
Mijn zoon is ook een beetje aan het rommelen. De ene dag 2 slaapjes( s'ochtends een uur en s'middag 1/1,5 uur) en soms maar 1 slaapje van 2/2,5 uur. Het ligt er ook maar net aan hoe laat hij wakker wordt s'ochtends. Vanochtend was het bijna half acht dus dan maar 1 slaapje, maar komt hij om 6.00/6.30 uur, dan slaapt hij nog twee keer. Gewoon proberen zou ik zeggen.