zoontje 11 maand 40,3 koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cayth, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hallo dames!

Ons zoontje heeft sinds gisterochtend koorts, gisterochtend 39,3 gisteravond 39,5 en nu net 40,3.
    Als ik hem een zetpil geef dan knapt hij wel wat op, maar het blijft terug komen als de zetpil is uitgewerkt..
    Hij eet en drinkt verder goed, maar is wel heel erg loom en hangerig.

Moet ik de doktersdienst bellen? Of moet ik het gewoon nog even aankijken?
    Ik schrok wel van 40,3 hij heeft nog nooit zo hoge koorts gehad..
    Alvast bedankt voor de reacties.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Op zich als hij goed blijft drinken, voldoende plasluiers heeft en goed wekbaar is hoef je niet direct de HAP te bellen hoor. Kinderen kunnen snel hoge koorts krijgen. het kan ook weer snel zakken ook. Ik zal wel blijven doorgaan met zetpillen geven om een koortsstuip te voorkomen en verder veel drinken aanbieden (eten is even minder belangrijk), luchtig aankleden, evt alleen een rompertje aan.
    Als een kind langer dan 3 dagen koorts heeft adviseren ze vaak wel om te bellen, er kan dan sprake zijn van een oorontsteking/keelontsteking/urineweginfectie/longontsteking noem maar op, waarvoor er een antibiotica kuurtje uitgeschreven moet worden.
    Is ie verkouden, hoest ie? Of lijkt hij ergens pijn te hebben?

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik heb toch voor de zekerheid even gebeld met de doktersdienst.. zei gaven wel het zelfde advies als dat jij deed.
    Hij slaapt heel erg veel, en is wel wat suf. Maar hij heeft wel net een hele banaan op.
    En had zonet nog een volle plasluier. Drinken gaat mondjesmaat. Af en toe een slokje. Hij heeft de hele ochtend geslapen, en valt nu net weer in slaap

Verder is er niets aan hem te merken, allen stopt hij zijn vingers echt tot achterin zijn keel, en gaat dan kokhalzen.. dus misschien kiesjes? Of is dat te jong?

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Heeft hij de 6de ziekte al gehad?
    Hier had de kleine man toen 3 dagen hoge koorts (en ik als overbezorgde mama in die 3 dagen 4x naar de HAP geweest :p) en toen de koorst zakte, kwamen er vlekjes.
    Hier was er ook niks meer aan de hand dan koorts. Hij dronk en at goed. Alleen hij had echt wel hoge koorts die ik niet naar beneden kreeg met paracetamol (piek: 40.2).

5. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het kunnen idd ook doorkomende kiesjes zijn hoor.
    Ik hoop dat het snel beter gaat.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad na 3 dagen koorts even huisarts bellen...
    Verder zorgen dat hij met name voldoende vocht binnen krijgt, desnoods wat sappiger fruit geven of keer extra yoghurt of zo??
    Weet overigens niet hoe oud hij is, omdat ik op een of andere manier je banner niet kan zien?

Probeer de paracetamol wel op tijd weer te geven voordat de koorts weer op loopt, anders heb je door de flinke schommelingen meer kans op een koortsstuip... Dus liever een half uurtje eerder geven bijvoorbeeld!
    Beterschap...

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Tegen 16.00 werd hij weer wat minder, nog geen koorts, dus niets gegeven.. ik moest even werken, en toen ik om 17.00 terug kwam was hij weer een stuk minder, toen direct weer een zetpil gegeven (temp was toen alweer aan het stijgen, op dat moment 38,8) Hij wou niet warm eten,
    Ik had hem vanmiddag wat (verschillende soorten) fruit gegeven, ging er prima in.. maar rond 17.00 kwam alles er weer uit.. ik ben met hem gaan douchen,
    En toen mijn man hem aan het afdrogen was, en zijn pamper om wou doen sliep hij al!

Nou dat is écht uitzonderlijk, laatste weken/dagen was het verschonen namelijk 1groot drama!
    Hij ligt nu nog steeds te slapen, hij ligt alleen in zijn pamper onder een lakentje, maar zijn koppie voelt zoooo warm aan.. echt heeel erg koortig!

Arm mannetje, als hij morgen nog koorts heeft ga ik wel even met hem naar de HA..

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Je hebt inderdaad geen 40.3 temp van doorkomende tanden/ kiezen... En aangezien hij nu alles uitgespuugd heeft lijkt het inderdaad op een virus infectie!
    Zo zielig altijd...
    Zou de komende 24-48u in ieder geval standaard paracetamol geven om de zoveel uur, ook al stijgt zijn temperatuur nog niet. Dat is veiliger mbt een koortsstuip.

In een pamper onder een dekentje lijkt mij met dit weer prima voor een kindje met koorts!

Deel Deze Pagina