Krampen, scheetjes na bijvoeding!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Livia75, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Even een vraagje, wie heeft er ervaring met een baby die heel gevoelig is wat betreft darmpjes.
    Mijn dochter, nu 7 mnd, heeft (verborgen) reflux klachten. Niet gecompliceerd of huilerig maar wel veel maagzuur uren na melkvoeding.

Het leek wat rustiger maar nu ben ik gestart met bijvoeding en is ze savonds en snachrs heel orustig. Veel scheetjes en hard huilen en elk uur wakker.
    Herkent iemand dit?

Ze heeft mogelijk ook vocht achter haar oortjes en heeft net 2x periode met koorts gehad.

Zal ik stoppen met alle bijvoeding?
    Ze krijgt echt nog maar weinig groente binnen, fruit gaat iets beter maar dat is ook og weinig en ze sabbelt op een craqotte.

Iemand een tip?

2. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Mijn dochter kreeg erge verstopping toen ik begon met groente en fruit (ben ik mee begonnen toen ze 5 maanden was). Wat een ellende was dat! Ze perste en perste en liep helemaal paars aan en dan zat er niks in haar luier. Tijdens de flessen was ze dan vreselijk onrustig, soms dronk ze bijna niets. Ik heb toen een aantal keer microlax moeten geven en toen kwam het er allemaal uit. Toen ben ik even gestopt met bijvoeding en met 6 maanden weer begonnen. Toen kreeg ze weer verstopping, maar toen ze vervolgens granen ging eten (pap en brood), verdwenen de verstopping en de krampen.

Wellicht gaat het beter als ze granen binnenkrijgt? Pap wellicht als brood nog niet zo wil lukken. Dat was hier de oplossing.

Sterkte ermee!! Is niet leuk om je kindje zo te zien.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Helemaal stoppen met bijvoeding lijkt me niet handig aangezien je kindje 7 maanden is. Misschien even contact opnemen met cb?
    Bij verstopping heb ik extra vocht in de flessen gedaan (tien cc) en laxerend fruit. Hielp dit niet kon ik iets krijgen qua medicatie.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier gingen we bij klachten terug naar 1 soort per dag, en dan iets dat eerder goed ging. Bv een dag alleen wat wortel, ook niet te veel. En dat dan 3 dagen, daarna iets anders en dat ook weer 3 dagen. Zodra alles weer goed ging, dus geen verstopping of krampjes meer, gaf ik weer 2x iets per dag. Gluten gaf ik pas vanaf een maand of 9 a 10, toen groente en fruit goed gingen. Gluten waren hier daarna een twijfelgeval; ze kreeg meer eczeem en meer krampen, dus uiteindelijk glutenvrij gaan eten en dat ging beter. Nu eet ze een beetje gluten, en gaat het ook goed.

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ach, arm meisje...

Op welke moment/tijdstip geef je bijvoeding, en wat geef je zoal? Ben je gestart met eerst 3 dagen dezelfde fruit/groente soort en dan pas de volgende soort. En begonnen met 1 theelepeltje per keer?

Zou indd teruggaan naar 1 soort hapje met zulke klachten. En dan beginnen met minder te geven en voorzichtig opbouwen. Vooralsnog blijft melk de hoofdvoeding tot 1 jaar, de rest is bijvoeding.

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ja ik ben heel rustig gestart, ook omdat ze er weinig van moest hebben.
    Haar ontlasting is redelijk goed, soms wel diarree.
    Ik gaf iets zeker 3-5 dagen lang.

Ik geef speltpap en sinds kort craqotte.
    Vandaag geen groente gegeven en geen craqotte. En dat ga ik dan maar 3 dagen doen

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hier krijgt ze haverpap en speltpap, dit ging zonder problemen maar ik zal het in mijn achterhoofd houden.

8. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou eerder speltpap achter wegen laten, is net als volkoren heel erg onbewerkt waardoor darmen geprikkeld kunnen worden.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Verstandig om meer terug naar de basis te gaan. Ik zou idd ook stoppen met de speltpap.

Op deze leeftijd kan je, indien nodig, prima nog even terug naar de basis; melk. Maar je kunt ook prima terug naar groente en fruit waarvan je zeker weet dat dit goed gaat. Al is het maar 1 soort fruit en 1 soort groente. Geef dit een paar dagen tot het lichaam weer rustig is.
    Dan bouw je opnieuw op, waarbij je bij voorkeur 1 nieuwe smaak geeft en dit in de ochtend doet. Ookal is het groente. Mochten er krampen komen gebeurd dit tenminste overdag en niet savonds of snachts.

Hopelijk kom je er snel achter wat de veroorzaker is.

10. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    De speltpap ging juist goed, maar ik geef het overdag dus im kan er ook gewoon mee stoppen.
    Ze is vanavond nog niet huilend wakker geworden dus er is nu al winst!
    Hopelijk gaat het beter voor haar.

Op de creche waren ze met 5 maandem al gestart met banaan zonder overleg en toen ging het snachts ook gelijk mis.

Zoontje was ook heel gevoelig, hij had wel gecompliceerde reflux maar de symptomen komen erg overeen.

Bedankt voor alle tips en support

Deel Deze Pagina