mijn meisje is bijna 9 maanden en kan nog niet zelf zitten.. alle baby's die ik ken kunnen allemaal al zitten en sommige zijn jonger dan Chloe is ze erg laat?? hoe oud waren jullie kleintjes toen ze gingen zitten? ze kan ong 5 sec zelf zitten maar laat zich dan omrollen ik heb het idee dan Chloe overal wat laat mee is, ze rolt wel van rug naar buik maar niet terug, kan dus niet zelf zitten, heeft geen tanden.. en; heeft iemand tips hoe we het zitten met haar kunnen oefenen?
Jayden ging ook rond die tijd zelfstandig zitten, elk kindje pakt zijn eigen tempo. Het rollen had hij ook rond 8 maanden door, paar weken later het terug rollen ook. Je hoeft het niet eens te oefenen ze doen het zelf in hun eigen tempo. En wees blij dat ze nog geen tanden heeft haha ik werd elke keer in mn vingers gebeten lol
Ze is heel lang aan het proberen geweest en ineens bleef ze zitten als ik haar neerzette en twee dagen later ging ze uit zichzelf zitten. Was rond de negen maanden ongeveer!
hier zaten ze beiden zo rond de 10 maand...en dan bedoel ik niet het alleen neerzetten en laten zitten maar dat ze ook zelf gingen zitten...dus van kruip naar zit en weer naar kruip
oh, dus zo heel laat is ze niet! ik maar denken dat ze heel traag is... komt denk ik omdat al die andere baby's het wel doen! en natuurlijk heeft ieder kind zn eigen tempo maar als alle andere kindjes het wel doen maar die van mij niet, ga ik toch twijfelen...
ze moeten het kunnen met 10 maanden ofzo. de oudste was extreem snel die kon zelf gaat zitten met 5 maanden
Hier 2 totaal verschillende kindjes, onze oudste bleef braaf liggen tot ze een jaar was zowat.. Ons kleintje rolt, kruipt en zit dat een lieve lust is ( zitten vanaf 6,5 maand) dus vooral geen zorgen maken
hier zit mn kereltje net. nu 11 maand. hij is dan wel hypermobiel waardoor het wat moeilijker voor hem is. maar echt heb geleerd om niet meer naar anderen te kijken. elk kindje is anders en de fysio heeft me gezegd dat hij zo ongeveer moet kunnen kruipen als hij 1 word. de rest maakt allemaal niet zo uit. dus we zitten goed. haha
Mijn dochter kan dan wel zitten, maar rolt niet, kruipt niet, heeft nog geen tanden en laat het zich lekker allemaal aanwaaien door haar grote broer, Don't worry, komt allemaal vanzelf! Hoewel ik soms ook denk: nou, dat gaat wel langzaam allemaal. Mijn zoon was veel sneller, die kon op deze leeftijd al langs de tafel lopen. Ieder kind dus zijn eigen tempo volgens mij...
Op zich is je dochtertje helemaal niet laat hoor, en oefenen met zitten hoeft echt niet. Het is veel beter om te oefenen met builiggen, tijgeren, kruipen enz. Vanuit die houding leert zij vanzelf hoe ze moet gaan zitten. Neerzetten van kinderen om te gaan zitten, wordt altijd afgeraden door de fysio's. Als het kind van nature klaar is om te gaan zitten, gaat ie dat zelf wel doen. Net zoals met rollen, kruipen, lopen enz. Zoiets kun je niet aanleren.
Daimen zit nu sinds 2 weken zelfstandig en ook voor een lange tijd. Hij kan ook van lig naar zit. Denk dat het bij elke baby verschillend is, dus je hoeft je nog geen zorgen te maken. Het gemiddelde leeftijd voor een baby om te gaan zitten is 9 maanden. De ene is wat vroeger de andere wat later. Geeft helemaal niks hoor!
probeer niet haar te veel te vergelijken met andere leeftijdsgenootjes meid, hier is er ook 1 bijna 10 maanden oud die nog niet zelf zit, hij heeft duidelijk andere prioriteiten (staan, lopen en kruipen) op zijn lijstje staan. Ik had het ook met tandjes, hij heeft er sinds een paar weken dan eindelijk 2 en die zijn nig niet eens helemaal door terwijl ik ook babyvriendjes ken die al een hele mond vol hebben. Het komt echt vanzelf wel!
Mijn zoontje kon met 9 maanden zelfstandig blijven zitten. Mijn dochtertje mag er van mij zo lang over doen als ze zelf wil, het gaat me allemaal veel te snel.
Zelf zitten is niet hetzelfde als op de billen zitten en niet omvallen. Zelf zitten is vanuit buikligging zelf gaan zitten. Hier deed ze dat pas toen ze ging kruipen, toen ze 10 maanden was. Toen kon ze bv al wel rollen, omrollen en gaan staan, maar nog niet kruipen en zitten.
Mijn dochter kan uit haarzelf niet zelfstandig zitten, maar als ze zit dan kan ze echt wel een goede half uur zelfstandig zitten..
Mijn jongste doet het nu ook pas terwijl hij het al wel eerder zou kunnen maar hij is super druk en had er echt geen geduld voor haha. Hij vloog de kamer altijd super snel door en hoefde helemaal niet te gaan zitten