Nou ik moet zeggen inderdaad Irem heeft ook weleens als ze bv in de draagzak zit dat ze heel even huilt (wat ze normaal nooit doet in de draagzak) en daarna slaapt ze! Heel apart! Maar blijkbaar hebben ze dat toch nodig. Ofzo. Ik zou denk ik zodra je hoort dat hij huilt (of schreeuwt ofzo) eens proberen om even een paar minuutjes te wachten (echt op de klok kijken want met een huilend kind duurt 1 minuut als eindeloos haha). Wellicht valt ie toch dan weer zelf in slaap, en als je dat blijft volhouden dan zal dat uiteindelijk vast wel beter gaan allemaal! En ja dat sprongetje....ik doe alsof ik gek ben en ze niet bestaan . Oh en onze kindjes schelen inderdaad maar weinig! Gezellig!
Even een kleine update: Gisternacht was het echt weer drama. Om 4 uur begon hij, kon ik het nog af met een speentje. Maar zodra ik weer in bed lag, begon hij weer keihard te schreeuwen.. Ben weer naar hem toegegaan, zijn handje raakte mij aan en het was net een ijsklontje, zo koud!!!!! Wat sneu zeg.. Voor de rest was hij wel heel warm, alleen dat ene handje. Heb hem maar bij mij in bed genomen. Duurde zeker een kwartier voordat het handje weer lekker warm was. Daarna heeft hij nog doorgeslapen tot 8 uur. Gisteravond voordat ik hem naar bed bracht, heb ik maar van die babyhandschoentjes opgezocht en hem die aangedaan. Het heeft wel gewerkt! Hij heeft tot vanmorgen geslapen, half 9. Heerlijk! Misschien ligt het daar wel aan? Ik weet het niet. We zullen zien wat er vannacht gebeurd.
Jelmar heeft nu al zo'n 2 weken het idee dat ergens tussen 4 en 5 een speelhalfuurtje moet................................. hij huilt dus niet, maar kraait, kirt en speelt... ik loop dan steeds heen geef hem zijn speen en knuffdoek en ga weer naar bed, en dan hoor ik hem weer, weet dattie z'n speen kwijt is, en ga nog maar een keer heen in de hoop dattie weer in slaap valt, maar dit duurt dus 30 tot 45minuten.... vermoeiend!! op een gegeven moment valt hij dus weer in slaap en slaapt dan gewoon tot 7 uur/half acht. ik ga vannacht eens proberen om niet heen te gaan... hij huilt toch niet, zou hij vanzelf weer in slaap vallen? zonder speen? Over doekjes aan speen gesproken: bol.com | Nijntje Holland Knuffelspeen | Speelgoed iemand hier ervaring mee? dat is makkelijker vast te pakken dan een doekje toch? heb het geprobeerd een doekje, maar dan trek hij juist steeds z'n speen uit z'n mond
Ik heb zo'n knuffel je speen... maar hier werkt het niet. Ding is veelste zwaar, heft de speen uit haar mondje. In jou situatie zou ik inderdaad kijken wat er gebeurt als je niet gaat. Als hij gaat huilen kun je altijd nog gaan toch?
Miireii, jeetje ik hoop dat die handschoentjes de oplossing waren! Hier gaat het op en af....twee nachten geleden heeft ze heerlijk geslapen en kwam ze alleen voor de voeding, afgelopen nacht was ze toch weer een paar keer tussendoor wakker pfff. Ik probeer niet meteen te gaan en soms valt ze dan ook weer zelf in slaap na een paar keer te hebben gejengeld. Maar soms ook niet. Ik kom er maar niet achter wat nou precies de reden is, al vermoed ik wel dat de bijvoeding waar we sinds 2 weken mee begonnen zijn ermee te maken heeft.
Zou aan de bijvoeding kunnen liggen, haar darmen moeten dit ook weer verwerken, dus dat rommelt meer denk ik! Gijs zat in het begin ook te klooien, maar nu slaapt hij door Maar nogmaals rond 6 maanden zit ook een sprong, en bij Gijs zie ik het altijd aan zijn slapen (slaapt moeilijker in en korter)
Ja ze heeft ook wel een paar keer echt last gehad van haar buik, maar ik denk niet dat het altijd dit is. Dit hele gedoe is namelijk al met 4,5 maand begonnen en toen kreeg ze nog helemaal geen bijvoeding. Het is zo moeilijk om in te schatten of het nou echt wat is (honger, pijn) of dat het aanstellerij is....Dus is het ook zo lastig te beslissen wat ik ermee moet! pfffff
Eylem, heb je een beetje een begripvolle huisarts? Misschien wil hij je ook wel doorverwijzen naar een kinderarts? Ik vind het heel fijn dat ik gewoon helemaal zeker weet dat ze helemaal gezond is en nergens pijn heeft oid. Maar t blijft een moeilijk iets hoor.. je wil 't niet fout doen natuurlijk. De kinderarts heeft me nu geleerd, als ze overdag zichzelf is, dan kan ik er vanuit gaan dat er snachts niets is. Is ze overdag ook al wat huileriger bijvoorbeeld, dan mag ik haar uit bed halen als ze wakker is want dan voelt ze zich bijvoorbeeld niet lekker ofzo.
Duchess, dat is wel een goede tip inderdaad van overdag/'s nachts. Irem staat al onder controle van een kinderarts vanwege haar reflux. Over 2 weken heb ik daarmee een telefonische afspraak, zal dit ook wel even aan de orde brengen dan. Alleen ben ik 'bang' dat ze dan weer aankomen met een ziekenhuisopname ter observatie en dat wil ik echt niet meer, dat hebben wel een keer gedaan en dat was heel nuttig, maar als ze dat nu weer voorstelt doe ik het niet, want dat kan ik net zo goed thuis doen. En het is net wat je zegt....ik ben zo bang om iets fout te doen, maar je weet op dit moment echt niet wat goed is. Troosten? Niet troosten? Laten drinken? Niet laten drinken? pffff.
heb met interesse jullie verhalen gelezen. mijn zoontje is 4 maanden en een week oud. sinds 1,5 week wordt hij nu 's nachts wakker. Eerst 2 keer om 3:00 en 6:00. Maar sinds 2 dagen komt hij vanaf 1:00 echt elk uur. hij huilt dan ook de wwwhhhaaaaaa. hij blijft wel krijsen als ik hem laat liggen. als ik hem oppak dan kruipt hij lekker in me en slaapt hij gelijk door. ik kan hem dan terugleggen, maar een uur later weer hetzelfde liedje. vannacht om 5:00 wilde hij ook niet meer terug in bed. dus heb ik hem uiteindelijk in ons bed meegenomen. als hij dan niet tegen mij aanlag of op mij lag dan ging hij gelijk weer huilen. Dat was dus uiteindelijk ook niet heel ontspannen voor mij. Kortom de hele nacht niet echt geslapen. ik geef vanaf 3,5 maand volledige flesvoeding. geleidelijk gestopt met borstvoeding, dat ging goed. Ben net ook begonnen met bijvoeden. heb hem nu 1 keer een klein beetje peer gegeven. 1 keer een beetje banaan. 2 keer een liga gemengd met water. dus nu 4 dagen bijvoeding. maar ook helemaal niet veel. alleen even voor de smaak en het wennen aan de lepel. om eerlijk te zijn denk ik dat het bij hem ook aan het poepen ligt. door de bijvoeding de poep veranderd en dat hij daar last van heeft. of kan hij in een sprongetje zitten? is dit vergelijkbaar met jullie verhaal rond 4,5 maand?
Als je denkt dat het van de bijvoeding is zou ik daar snel weer mee stoppen, hij is nog zo jong, het kan heel goed dat zijn darmen erop reageren. Nodig heeft hij het nog niet dus dan beter stoppen en met 6 maanden weer beginnen. Hier gaat het de laatste dagen redelijk....Irem wordt nog wel 3 keer per nacht wakker voor een voeding maar verder tussendoor niet meer dus dat is al een verbetering op zich. Ze krijgt nu twee weken fruit en groente en geloof dat haar darmen er nu wel redelijk aan gewend zijn, denk dat ze daarom weer beter slaapt.
Eerste punt is absoluut stoppen met bijvoeding. Onder de 6 mnd kunnen ze daar echt last van krijgen. Zeker als hij nu moeilijk kan poepen; stoppen! Fijn dat Irem weer beter slaapt Eylem!
Hier gaat het eigenlijk ook wel redelijk. Dit weekend 1 nacht gehad dat hij gewoon tot half 5 wakker bleef!! :O Dat was wel ff slikken.. Maar vannacht hoefde ik er maar 1x uit. @Hansje: ik zou dan ook eerst even stoppen met de bijvoeding. Hij heeft het echt nog niet nodig dus je kan rustig met 6 maand weer beginnen. Als hij dan over een paar dagen nog zo onrustig is, zou ik naar een andere oorzaak gaan zoeken. Succes hoor! @Andere meiden: hoe gaat het bij jullie? Eylem en Duchess?
ik heb net vanochtend hierboven een update(je) geplaatst . Het gaat hier wel weer redelijk, baal nog wel van die 3 nachtvoedingen maar ik wil het nog even aankijken, nu het slapen weer beter gaat worden die voedingen misschien vanzelf ook weer minder. Fijn dat het over het algemeen bij jullie ook beter gaat Mireii!