Van optrekken tot staan tot lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juff, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Ik vraag mij af, hoe lang duurt het ongeveer als een kindje zich net kan optrekken tot staan totdat het los kan lopen? Of is dat gewoon helemaal niet te zeggen?

Xx Juff

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Dat is totaal niet te zeggen, verschilt echt per kind.
    Lisa trok zich op tot staan toen ze nog geen 8 maanden was, met 8 maanden liep ze overal langs.
    En dat doet ze nu nogsteeds :)

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier staat ons mannetje ook sinds ongeveer 10 maanden kan optrekken en hij loopt langs de tafel en banken maar loslopen ho maar
    D
    Dus nee er is niks over te zeggen hoor

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jesse trok zich voor 't eerst op met 9.5 maand, maar loopt nu ook nog niet los. Wel 1 stapje soms van de bank naar de tafel, maar verder nog niet.
    Vind het ook wel prettig eigenlijk. Als ze eenmaal loslopen zijn ze al zo echt groot! Daar ben ik geloof ik nog niet helemaal aantoe. :confused:

5. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Volgens mij is er niet zoveel over te zeggen. Sommige kindjes doen het in 1 adem door bij wijze van spreken en anderen hebben een hele tijd nodig om het vertrouwen te krijgen dat ze ook los kunnen lopen.
    Geduld is een schone zaak, los lopen kwam hier met ongeveer 16,5 mnd

6. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ook hier zelfde soort verhaal. Mike staat al vanaf 7 maanden. Hij loopt vanaf 8 maanden al langs de meubels, kan los staan en af en toe een stapje zetten. Maar los lopen daar wacht hij nog even mee :p

7. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Haha Kisbaba, ik begrijp je, ik ben er ook echt niet aan toe zelf. Dan zijn ze echt babyaf he.
    Mijn mannetje trekt zich dus nu sinds een weekje op tot staan. Nu gaan we in juli een verre lange reis maken en het zou leuk en fijn zijn als hij dan zelf wat kan lopen, is geen must natuurlijk maar lijkt me wel handiger, of juist niet misschien dat kan natuurlijk ook!

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje trok zich op tot staan met 8.5 maand. toen ging hij gelijk langs de tafel lopen. met 10 maanden liep hij achter een loopwagentje en iets na zijn eerste verjaardag de eerste stapjes los. sinds afgelopen zaterdag loopt hij echt los.

groetjes, Miranda

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje trok zich rond de 10 maanden op tot staan, rond de 11 maanden liep hij langs de tafel/bank. Met 12 maand kon hij aan 1 vinger lopen.
    En PAS sinds gisteren loopt hij helemaal los! Dus met 19 maanden..
    Het heeft 7 maanden geduurd voordat hij los durfde te laten. maar nu loopt hij wel gelijk de hele dag.

10. djenno trok zich op met 7 maanden, liep langs de tafel met 9 maanden en loopt nu sinds 1 week ( 13 maanden)

Valt dus geen peil op te trekken denk ik haha

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Met net 9 maanden trok ze zich op tot staan en heeft tot 16 maanden aan de hand of meubels gelopen. Valt geen pijl op te trekken.

12. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    het zegt helemaal niets. amy ging staan met 10 maand en rondjes om de tafel lopen. maar los lopen doet ze nog steeds neit

13. Marlous

Marlous Niet meer actief

Eva gaat nu pas een beetje optrekken en staan

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Denk dat het per kindje verschilt. Jayden kon met 6,5 maand staan en liep met 8 maanden rond de tafel. Met 11 maand liep hij los.

15. novanne

novanne Niet meer actief

Hier pas staan met 13 maand en echt loslopen sinds 1,5 week. Dus een half jaar.
    Verschilt idd erg per kindje maar het duurt volgens mij toch al snel 4 tot 6 maanden voordat ze echt loslopen.

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Verschilt zo ontzettend per kind. Hier stond hij met 9 maanden en deed een week later al stapjes langs tafel, box en in bed. Iedereen riep "die loopt voor zijn eerste verjaardag!" Maar de eerste echte losse stapjes kwamen met 13,5 maand. Het echte lopen ging goed met 15 maanden.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een beetje hetzelfde als bij appeltje, iedereen zei: die loopt wel met haar eerste verjaardag!

Eva ging voor het eerst in de box staan met 7 maanden, met 8 maanden liep ze voor het eerst een compleet rondje door de box en ging ze overal langs lopen. Met 10 maanden liep ze goed aan 1 vinger, toen ze net 1 was zette ze haar eerste stapjes los, maar viel de dag erna heel hard :(. Met 13 maanden liep ze stukjes los van tafel naar tafel bijvoorbeeld en een paar weken later liep ze echt los. En nu weer een paar weken later loopt ze ook buiten met me mee, zelfs heuvel op. Dus nu gaat het wel heel snel vind ik!

Maar goed, het zegt dus allemaal niets... Eva is echt een bangeschijterd, als ze enigzins bang is gaat ze gewoon niet lopen, of ze valt (vanmiddag toen ze de buurjongen & vrienden zag ;)). Verder valt ze eigenlijk niet.

Wat verstaat iedereen trouwens onder los lopen? Zelf vind ik dat als ze echt bijna alleen maar lopen. Eva liep met 13 maanden ook al echte stukjes los, ook wel 10 meter achter elkaar, maar dat noem ik niet het echte los lopen.

Ik vind eigenlijk ook niet echt dat ze nu opeens zo groot is. Wel heel wijs opeens, maar als ik haar zie lopen met haar 76 cm naast mijn vriend van 1.85m, dan vind ik haar zo'n klein hummeltje!

18. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Tijn heeft net ontdekt dat hij kan staan en doet al twee weken niets anders.

19. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Louiza trekt zich op en staat ook voortdurend, al van toen ze 8,5 maanden is. Ook stapt ze in verschillende richtingen met steun.
    Ik ben dus ook erg benieuwd wanneer ze alleen zal kunnen lopen!
    Mijn schoonmoeder vertelde me dat zij al aan 9 maanden alleen kon lopen maar daar geloof ik eigenlijk niks van. Lijkt me haast onmogelijk.

Deel Deze Pagina