Mag baby in reiswieg slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allemaal,

Mag een baby van bijna 3 weken gewoon in een reiswieg slapen, heb gemerkt dat hij dat heerlijk vind.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bedoel je gewoon thuis?

je bedoelt de bak van de kinderwagen toch? of niet?
    zolang ze plat liggen mogen ze overal in slapen. maar als je de maxi-cosi bedoelt. dat zou ik niet doen omdat ze dan een krom ruggetje kunnen krijgen.

3. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoon heeft de eerste 3 maanden in de bak van de kinderwagen geslapen. We hadden op onze kamer geen ruimte voor een wieg dus dit was een prima oplossing.

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja ik bedoel de bak van de kinderwagen. En hoe zit het met een wipstoeltje, mag hij daarin slapen?

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nou een wipstoeltje zou ik niet doen. De bak van de kinderwagen is eigenlijk een soort minni bed, en je wipstoel niet.
    In de wipper laten slapen zou ik pas doen als hij wat ouder is.
    Maar dat is mijn mening ;) .

Liefs Janna

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Het wippertje is echt voor even spelen enz en niet om te slapen dus dat zou ik niet doen. Dat is niet goed voor het ruggetje.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij Janna, hoewel Fae een enkele keer -in het begin- wel in slaap viel in de wipper en soms liet ik haar dan wel even liggen.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Even slapen in het wippertje is geen ramp hoor maar het is geen goeie slaapplek. Eigenlijk is dat de bak van de kinderwagen ook niet (geen goed matras) maar ik denk niet dat ze er echt wat negatiefs aan over houden. Mijn zoontje heeft 6 weken lang elke nacht in de reiswieg geslapen maar overdag wel in zijn eigen wieg met een goed matras

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hij heeft er een kort dutje in gedaan, is nu weer wakker.

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit!

De kinderwagenbak is een prima slaapplek. Robyn slaapt er overdag nog steeds in!

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Eigenlijk is een reiswieg hetzelfde als een wieg hoor toch?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lijkt me niet. In een wieg ligt een behoorlijk matras en die heb ik in een kinderwagbak nog nooit gezien

13. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Daar heb je wel gelijk in. Ik bedoel meer het idee, is een beetje hetzelfde als je begrijpt wat ik bedoel. Maar matras is idd veel dunner.

14. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    mijn kindjes hebben beide tot 8 weken in de kinderwagen naast ons bed geslapen en overdag in de ledikant op hun eigen kamer

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De eerste tijd sliep Jesse overdag ook lekker in de kinderwagen bij ons beneden. Anders kun je steeds heen en weer blijven kleppen, want je wilt eerst natuurlijk vaak en veel kijken wat hij doet. 's Avonds ging hij wel gewoon naar z'n eigen ledikantje.
    Tot ruim een half jaar heeft hij overdag in de kinderwagen geslapen, toen werd het echt te krap en moest hij ook overdag naar boven.

Deel Deze Pagina